Hjelp med og koble hfa18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med og koble hfa18

Hei, jeg har en nad 375bee og xls-12 også kjøpte jeg meg hfa-18 men litt usikker på om det jeg har kobla er riktig/optimalt.

Koblet med RCA kabel, det funker men ja. Er det noen som kan forklare meg ordentlig åssen jeg skal koble, ringte til HF-klubben men fikk ikke ordentlig hjelp.

La til et bilde jeg mekka så ser dere. håper det er noen som gidder og hjelpe

-Alexander

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du fortsatt har de to jumperne stående i
    Slik jeg ser det kobler du L fra Pre Out 2 til L på Line in på subben, likeså med R. På denne måten for du med informasjon som kommer fra begge kanalene.

Man har jo også dette med 3db økning når man tar med både L og R på subben, men det er jo når man tar fra Subwoofer out på en forsterker som ofte er bare en utgang. Litt usikker på hvordan dette forholdet er når man har L og R også på utgangen fra forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg har kobla riktig? asså skjønner ikke helt det med Left og right, jeg fikk jo bare med en rca kabel, får jo liksom ikke kobla i både left og right :P Har i begge jumperne ja.

Nå kobla jeg fra L på pre out 2 til L på line in på subben. er det sånn det skal være? men jeg har ikke noe kabel til R :?:

-Alex

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser riktig ut ja. Du har nok bare en subwooferkabel. Du kunne nok like så greit ha brukt en vanlig rca kabel med både L og R. Du kan jo løse det ved å benytte Y-ledd for å samle både L og R til en kabel, men du må nesten bare høre og finne ut om du evt savner noe med koblingen slik det er i dag. Det vil jo fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men han sa jo jeg trengte bare den på hifi klubben så regner med det skal funke, og det virker som det funker fint

takk for hjelpen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •