erfaringer med cv xls-28? evt små høyttalere med evnen til å spille høyt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

erfaringer med cv xls-28? evt små høyttalere med evnen til å spille høyt

hei

eg lurer på om noen har erfaringer med xls-28?

eller vill evt gamle at/dc serien være like bre eller bedre?

er åpen for forslag om andre merker også,må være små å ha evnen til å spille høyt innimellom

skal kjøpe meg ett par høyttalere som kun skal brukes som party høyttalere.og da mener eg ikke fest lokaler,tenker på til å ha i ett party telt på 3*3 meter,ønsker noen som kan spille litt høyt når det er rom for det men eller kun bakgrunns musikk..

reiser endel på festivaler å sånn så tenkte å oppgradere litt ifra den usle cd-spilleren..begynner å bli lei av å vrenge cd spilleren på fullt å høre på skrapelyder.

eneste musikken som vill bli spillt på de er country/danseband

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xls-28 vill spille meget høyt og med masse trykk. Syntes dem spiller veldig bra for pris og størrelse jeg. Absolutt verdt penegene visst du er ute etter trøkk og høyt spilling

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xls6 spiller knall for størrelsen å er lette å frakte rundt. hadde ett par cls6 og de overaska som pokker hver gang jeg brukte de

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar... må komme meg inn til hifiklubben å få testet ut begge...har hørt att xls6 spiller kanonbra for å være så liten,innrømmer att eg har litt mere troen på xls28med tanke på att den faktisk har 2*8".. begge er i grunnen lett å frakte med seg..

har en clsc15 sub ståene som eg ikke bruker..vill det bli bra å bruke den også koble to xls6c gjennom denne?sitte delefiltere på rundt 70-80hz...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk meg en "alene" demo på XLS-28 for noen dager siden hos Hifi butikken i Stavanger, og jeg må si at de spilte enormt bra til størrelsen og vere. men vi brukte Hifiklubben sin største effektforsterker da.... CXA-10.... rommet vi spilte i var over 150 kvadratmeter, og damn for et resultat!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjell-erik
    takker for svar... må komme meg inn til hifiklubben å få testet ut begge...har hørt att xls6 spiller kanonbra for å være så liten,innrømmer att eg har litt mere troen på xls28med tanke på att den faktisk har 2*8".. begge er i grunnen lett å frakte med seg..

har en clsc15 sub ståene som eg ikke bruker..vill det bli bra å bruke den også koble to xls6c gjennom denne?sitte delefiltere på rundt 70-80hz...
    Har du solgt dine V-10F?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for to dager siden kjøpte eg cerwin vega at-100...spiller faktisk veldi høyt med tanke på alderen på disse.. på db spiller de faktisk like høyt som cls215 som eg også har...men trykker ikke like mye i bassen å spiller heller ikke like klart som cls215.. men at100`ene er litt av ett syn å se på når de spiller.. har ikke veid de men på papiret skal de veie 45kg mener eg det var.. de flytter seg frem å tilbake på gulve når eg spiller sanger me go bass..kommer kansje til å irritere meg over det senere men nå er det morsomt

hoppe- har v10 enda men de låner eg vekk til broren min så er bedre att han har glede av de enn att eg drar de me meg på festivaler å ødelegger de..blir nok at-100 som får gjennomgå så lenge de overlever.. ble noen litt større høyttalere enn planlagt men la gå:twisted: kan jo bruke de som bord eller noe i tilegg.. og for cv fansen som sikkert irriterer seg over att eg vill gjøre dette mot noen gamle klassikere så er dette ett godt slitt gammelt par som eg fikk billig,mye kosmetiske skadr...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •