Hvilke "rimelige" høyttalere til Burmester?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke "rimelige" høyttalere til Burmester?

Planen er å prøve burmester elektronikk.

Så spørsmålet da blir, hvilke høyttalere til maks ca 20???
    Kan og gjerne vere brukt.

Må trøkke litt i mellombassen, da jeg hører all slags musikk, fra jazz, blues, dance,R&B og inkludert gruppene Kiss, ACDC, Metallica osv.

Med all slags musikk mener jeg vel stort sett all slags også..slik at jeg setter pris på en best mulig høyttaler.

Yamaha Soavo 1PF gulvhøyttaler, er jo noe som har fåt mye skryt..hvor selges dei i Bergen?

Komplett.no - Yamaha Soavo 1PF gulvhøyttaler

Ellers lurer jeg på B&W CM9, 800 serien og mye annet.

Finnes det noen få merker som er knallbra på alt? Og evnt hva?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Planen er å prøve burmester elektronikk.

Så spørsmålet da blir, hvilke høyttalere til maks ca 20???
    Kan og gjerne vere brukt.

Må trøkke litt i mellombassen, da jeg hører all slags musikk, fra jazz, blues, dance,R&B og inkludert gruppene Kiss, ACDC, Metallica osv.

Med all slags musikk mener jeg vel stort sett all slags også..slik at jeg setter pris på en best mulig høyttaler.

Yamaha Soavo 1PF gulvhøyttaler, er jo noe som har fåt mye skryt..hvor selges dei i Bergen?

Komplett.no - Yamaha Soavo 1PF gulvhøyttaler

Ellers lurer jeg på B&W CM9, 800 serien og mye annet.

Finnes det noen få merker som er knallbra på alt? Og evnt hva?
    Kriteriene tatt i betrakning kan jeg på det varmeste anbefale Sonus Faber, og Liuto som jeg selv har er etter min smak en veldig god allrounder. Godt med trøkk og ikke en pågående diskant, akkurat slik jeg liker det. Prismessig er det riktignok over ditt oppgitte budsjett, og det er jo ikke denne som oftest dukker opp på brukten. Uansett, du burde gi den en lytt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Kriteriene tatt i betrakning kan jeg på det varmeste anbefale Sonus Faber, og Liuto som jeg selv har er etter min smak en veldig god allrounder. Godt med trøkk og ikke en pågående diskant, akkurat slik jeg liker det. Prismessig er det riktignok over ditt oppgitte budsjett, og det er jo ikke denne som oftest dukker opp på brukten. Uansett, du burde gi den en lytt.
    Jepp enig med deg og takk for tips. Liker godt Vienna og Sonus er jo mye det samme. :-D
    Egentlig tror jeg vel kanskje at det vil bli knallbra på Vienna Acoustic eller Sonus Faber, med Burmester, elller hva tror du?
    Men ikke hørt Burmester, men det er bare en føllelse jeg har.. 8)

Ellers er Yamaha Soavo /1PF, noe som kunne vert intressant å testet.

Musikalsk i særklasse | Lyd & Bilde
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp enig med deg og takk for tips. Liker godt Vienna og Sonus er jo mye det samme. :-D
    Egentlig tror jeg vel kanskje at det vil bli knallbra på Vienna Acoustic eller Sonus Faber, med Burmester, elller hva tror du?
    Men ikke hørt Burmester, men det er bare en føllelse jeg har.. 8)
    Jeg kjenner ikke Burmester, så det kan jeg ikke uttale meg om. Liuto har jo ord på seg for å være litt mer rocka enn tidligere modeller, og uten at jeg har erfaring med direktesammenligning med disse tidligere så er jeg strålende fornøyd med denne. Jeg tror nok du vil oppleve den som noe litt annet enn Viennaen du har, men varmen i lydbildet har de nok til felles.

Hva er så grunnen til at du nå velger å bort ifra Vienna? Den tilfredsstiller jo åpenart ikke de kravene du har i henhold til kriteriene du nevner?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke Burmester, så det kan jeg ikke uttale meg om. Liuto har jo ord på seg for å være litt mer rocka enn tidligere modeller, og uten at jeg har erfaring med direktesammenligning med disse tidligere så er jeg strålende fornøyd med denne. Jeg tror nok du vil oppleve den som noe litt annet enn Viennaen du har, men varmen i lydbildet har de nok til felles.

Hva er så grunnen til at du nå velger å bort ifra Vienna? Den tilfredsstiller jo åpenart ikke de kravene du har i henhold til kriteriene du nevner?
    Ja og nei.
    Det er for lite trøkk i mellombassen, enkelt og greit.
    Mulig eg kunne fått det ved å gå opp i serien over, jeg vet ikke.
    Vil ha mer trøkk i slagverket. Ellers er den glimrende høyttaler.
    Fruen sa det selv i dag, "jeg håper du ikke skifter dei", men vi får se litt..

Dine så jo kanskje ut til å vere noe, men er det trøkk i mellombasen? 8)

kanskje jeg må bevege meg oppover i prisklassene for å få noe av det jeg vil ha?
    Høyttalere:

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og nei.
    Det er for lite trøkk i mellombassen, enkelt og greit.
    Mulig eg kunne fått det ved å gå opp i serien over, jeg vet ikke.
    Vil ha mer trøkk i slagverket. Ellers er den glimrende høyttaler.
    Fruen sa det selv i dag, "jeg håper du ikke skifter dei", men vi får se litt..

Dine så jo kanskje ut til å vere noe, men er det trøkk i mellombasen? 8)
    Trøkk i mellombassen (og dypbassen for den saks skyld) er overhodet ikke noe problem hos meg, og dette var også noe jeg selv savnet i tidligere oppsett. Samtidig ville jeg ha en høyttaler som ikke var for pågående i diskanten og hellet mer mot et varmt lydbilde. Liuto er sånn sett en inntertier for meg, og i henhold til dine kriterier burde du så absolutt gi den en lyttesjanse. Det ser i alle fall ut som om det kan være noe for deg!

Hva angår pris så kan det godt hende du treffer på noe som passer for deg også under prisleiet til Liuto, det er vanskelig for meg å vite. Ut ifra mine preferanser vare uansett Liutoen overlegen både Dali Mentor og B&W CM9, men det er jo ikke det samme som at dette gjelder for deg. Lyd og smak er jo til syvende og sist veldig subjektivt, men som sagt, slik du beskriver dine ønsker vil jeg anbefale deg å sjekke ut SF Liuto.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøkk i mellombassen (og dypbassen for den saks skyld) er overhodet ikke noe problem hos meg, og dette var også noe jeg selv savnet i tidligere oppsett. Samtidig ville jeg ha en høyttaler som ikke var for pågående i diskanten og hellet mer mot et varmt lydbilde. Liuto er sånn sett en inntertier for meg, og i henhold til dine kriterier burde du så absolutt gi den en lyttesjanse. Det ser i alle fall ut som om det kan være noe for deg!

Hva angår pris så kan det godt hende du treffer på noe som passer for deg også under prisleiet til Liuto, det er vanskelig for meg å vite. Ut ifra mine preferanser vare uansett Liutoen overlegen både Dali Mentor og B&W CM9, men det er jo ikke det samme som at dette gjelder for deg. Lyd og smak er jo til syvende og sist veldig subjektivt, men som sagt, slik du beskriver dine ønsker vil jeg anbefale deg å sjekke ut SF Liuto.
    Hmm..ja virket veldig intressant. Skal få sjekket den ut etter hvert.
    Musikkmagasinet i Bergen har vel dei tror jeg.
    Høyttalere:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Burmester er at elektronikken kan virke litt layd back lydmessig, og sammen med både Sonus og Vienna kan dette fort bli litt mye av det gode. Men for all del, dette må du teste ut selv og gjøre deg opp en mening
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Min erfaring med Burmester er at elektronikken kan virke litt layd back lydmessig, og sammen med både Sonus og Vienna kan dette fort bli litt mye av det gode. Men for all del, dette må du teste ut selv og gjøre deg opp en mening
    Ja.. oki 8)

Det var vel og nemt med Naim på mine høyttalere..men det låter ikke layd back hos meg (omtrent som lydsignaturen til Hegel, men ikke like detaljert i bassen), men nett flott.
    Kjører da ikke naim's høyttalerkabler, men mine egne.
    :-D

Kan nok hende at jeg må opp i pris på høyttalere uansett, for å få det jeg søker,og er redd for det. 8)
    Men trenger jo ikke vere disse høyttalerne da. :-)
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio kommer med ny Gold-serie rett rundt hjørnet.GX 300,tenkte jeg på da.
    Så har man jo Focal Electra 1027 BE.Ser ut som en million og låter skikkelig bra og trykker ganske godt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    +1 - det kan virke litt laydback.

For litt mer fart så kan du prøve Focal / JM Labs, eller noe av Dynaudio ?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Monitor Audio kommer med ny Gold-serie rett rundt hjørnet.GX 300,tenkte jeg på da.
    Så har man jo Focal Electra 1027 BE.Ser ut som en million og låter skikkelig bra og trykker ganske godt.
    Monitor Audio GX300 så lækre ut. :-D
    Monitor Audio GX300

Focal vet jeg hva dei står for i bilstereo verden, og vil tru dei er like gode på hus. 8) Lækkert
    Produit.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitor Audio GX300 så lækre ut. :-D
    Monitor Audio GX300

Focal vet jeg hva dei står for i bilstereo verden, og vil tru dei er like gode på hus. 8) Lækkert
    Produit.
    Hadde disse Focalene 1 ukes tid og de stod ikke noe tilbake i bassen mot sin eldre storebror 946 med 2x10".
    Be serien er buet i fronten,men rustfri plate som diskanten står på.Sotet glass på toppen og 11 lag Porsche lakk på front og bakplate.Til og med bestemødre på 70 år likte disse.(Den røde som kalles for Signature).

GX-serien er fremdeles uhørt i Norge,men høster veldig gode kritikker i utlandet på de modellene som har blitt testet av folk.
    Musikk blir jo aldri kjedelig med Monitor Audio :-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde disse Focalene 1 ukes tid og de stod ikke noe tilbake i bassen mot sin eldre storebror 946 med 2x10".
    Be serien er buet i fronten,men rustfri plate som diskanten står på.Sotet glass på toppen og 11 lag Porsche lakk på front og bakplate.Til og med bestemødre på 70 år likte disse.(Den røde som kalles for Signature).

GX-serien er fremdeles uhørt i Norge,men høster veldig gode kritikker i utlandet på de modellene som har blitt testet av folk.
    Musikk blir jo aldri kjedelig med Monitor Audio :-)
    Hva var grunnen for at Focal bare ble en uke?

GX-serien ser nesten like bra ut som Focal :-D
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var grunnen for at Focal bare ble en uke?

GX-serien ser nesten like bra ut som Focal :-D
    Rett og slett pga pengerot.Kjøpte de av Chrisoll på forumet her.Hentet de hjemme hos han.Min eks-dame som skulle legge ut for meg var ikke god for disse pengene likevel.
    De ble levert inn til Andre`på Hifi huset.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett pga pengerot.Kjøpte de av Chrisoll på forumet her.Hentet de hjemme hos han.Min eks-dame som skulle legge ut for meg var ikke god for disse pengene likevel.
    De ble levert inn til Andre`på Hifi huset.
    Offa.. damer..

Men ellers er dette noe jeg kunne funnet meg til rette med?
    Faktisk mer tro på Focal da.. Henger vel igjen fra bilstereotiden, da Ice Audio hadde en demobil som spilte så utrolig perfekt og verdens beste sub.
    Vart spilt på toppserien til Audison, to fysisk små forsterkere av utseeende .

Hvordan er dei mot Triangle som og er franske? Har hatt Triangle Altea og savner vel litt lyden av dei.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offa.. damer..

Men ellers er dette noe jeg kunne funnet meg til rette med?
    Faktisk mer tro på Focal da.. Henger vel igjen fra bilstereotiden, da Ice Audio hadde en demobil som spilte så utrolig perfekt og verdens beste sub.
    Vart spilt på toppserien til Audison, to fysisk små forsterkere av utseeende .

Hvordan er dei mot Triangle som og er franske? Har hatt Triangle Altea og savner vel litt lyden av dei.
    Kjenner ikke til Triangle utenom at jeg vet ca hvordan de ser ut.

BE har høy power handling og høy følsomhet.Dipper ganske lavt ned i impedans,så har du nok strøm kan du spille temmelig høyt med de.
    Focal har også en serie som heter S.Litt nedskalert fra BE-serien,disse er mer rocka,og BE er mer high-end med flatere respons.
    Mener jeg har observert noen ganger at NAIM og Focal er som hand i hanske.
    Med det utstyret jeg brukte den gangen,så hallet de LITT mot det lyse.

I en test som en bruker gjorde her mellom Monitor Audio GS 20 og dine Vienna så mente han at GS-ene spilte høyere og var mer lettdrevne.Mine er større enn GS 20 og matcher ikke 1027 BE når det virkelig skal rockes som en pekepinn.

Beatiful mids and tops har jeg observert om 1027 BE i tester.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til Triangle utenom at jeg vet ca hvordan de ser ut.

BE har høy power handling og høy følsomhet.Dipper ganske lavt ned i impedans,så har du nok strøm kan du spille temmelig høyt med de.
    Focal har også en serie som heter S.Litt nedskalert fra BE-serien,disse er mer rocka,og BE er mer high-end med flatere respons.
    Mener jeg har observert noen ganger at NAIM og Focal er som hand i hanske.
    Med det utstyret jeg brukte den gangen,så hallet de LITT mot det lyse.

I en test som en bruker gjorde her mellom Monitor Audio GS 20 og dine Vienna så mente han at GS-ene spilte høyere og var mer lettdrevne.Mine er større enn GS 20 og matcher ikke 1027 BE når det virkelig skal rockes som en pekepinn.

Beatiful mids and tops har jeg observert om 1027 BE i tester.
    Ja mine er nok tungdrevet.
    Sitter å hører på anlegget nå og naim er ikke dumt alså.. 8)
    Så har en reserveplan med naim da, vis ikke dette hi-end opplegget mitt er noe hehehe...
    Nei also focal be, virker som kan vere noe for meg.
    Fruen ville ikke bytte ut høyttalerne..hmm
    Vet ikke om Vienna har noe flott noe?
    Men det er no eg som er sjefen på anleggsiden da. :-)
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mine er nok tungdrevet.
    Sitter å hører på anlegget nå og naim er ikke dumt alså.. 8)
    Så har en reserveplan med naim da, vis ikke dette hi-end opplegget mitt er noe hehehe...
    Nei also focal be, virker som kan vere noe for meg.
    Fruen ville ikke bytte ut høyttalerne..hmm
    Vet ikke om Vienna har noe flott noe?
    Men det er no eg som er sjefen på anleggsiden da. :-)
    Tror neppe at du trenger å bekymre deg for at fruen ikke kommer til å like 1027 be.
    Har hatt mange høyttalere som anleggsinteresserte kommenterer.Men det var noe eget med 1027 be i Signature.Folk uten interessen gikk til og med bort og "tafset og studerte" de.
    Slate Grey som ligger på forumet nå er de mest ekslusive med et pristillegg på 15 % pga finishen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe at du trenger å bekymre deg for at fruen ikke kommer til å like 1027 be.
    Har hatt mange høyttalere som anleggsinteresserte kommenterer.Men det var noe eget med 1027 be i Signature.Folk uten interessen gikk til og med bort og "tafset og studerte" de.
    Slate Grey som ligger på forumet nå er de mest ekslusive med et pristillegg på 15 % pga finishen.
    Går nok sikkert greit. Ho mente forresten lyden, men uansett tror jeg vel det sku gå greit.

Men Vienna Acoustic Mahler er jo noe da!?
    Høyttalere:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •