Hvilke "rimelige" høyttalere til Burmester? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da fruen ikke vil skifte høyttaler tenker jeg litt oppover.
    Liker selv lyden godt i mine Mozart og lurer da på om ikke serien over kunne vert noe med flere 7' elementer, for da får vi vel mer trøkk i mellombassen vil jeg tru. Får vi det så har vi meget gode høyttalere som jeg kan overleve med i lang tid.

Lagt til et vedlegg på dei aktuelle høyttalerne.
    Obsumeringen til personen som skrev testen, kunne komt fra meg når det gjelder hva jeg vil ha.
    Hva tror dere?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer (TAD), er det noe, eller blir det noe kjedeligt?
    Det får jo hinsides skryt, her en høyttaler til ca 40.000

Se vedlegg
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Da fruen ikke vil skifte høyttaler tenker jeg litt oppover.
    Liker selv lyden godt i mine Mozart og lurer da på om ikke serien over kunne vert noe med flere 7' elementer, for da får vi vel mer trøkk i mellombassen vil jeg tru. Får vi det så har vi meget gode høyttalere som jeg kan overleve med i lang tid.

Lagt til et vedlegg på dei aktuelle høyttalerne.
    Obsumeringen til personen som skrev testen, kunne komt fra meg når det gjelder hva jeg vil ha.
    Hva tror dere?
    Det er jo ikke fruen som bestemmer hvilket høyttalere du liker innenfor fornuftig pris og utseende :-)
    Nå kunne de skrudd opp mer på Concert Grand når jeg hørte de i Bergen,men på samme utstyr har naboen min B&W CM9..de imponerer mer.
    Jeg hadde jo planer om å kjøpe nettopp Concert Grand hvis de falt i smak,noe de ikke gjorde.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Det er jo ikke fruen som bestemmer hvilket høyttalere du liker innenfor fornuftig pris og utseende :-)
    Nå kunne de skrudd opp mer på Concert Grand når jeg hørte de i Bergen,men på samme utstyr har naboen min B&W CM9..de imponerer mer.
    Jeg hadde jo planer om å kjøpe nettopp Concert Grand hvis de falt i smak,noe de ikke gjorde.
    Nei, ho bestemmer jo IKKE, men ho liker vel å tro det ;-)

B&W 803D er jo litt drøm og, men koster jo ofte mye mer.
    CM9 har jeg hørt, og dei var gode dei, men blir for "simpelt" vis jeg først skal oppgradere hehehe..

Hva elektronikk hørte du dei på da? Rotel? Ser her hos meg at til bedre elektronikk, til bedre blir høyttalerne.
    VA Mahler da?
    Von Schweikert hadde vert noe, men blir for dyrt. :-)
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Nei, ho bestemmer jo IKKE, men ho liker vel å tro det ;-)

B&W 803D er jo litt drøm og, men koster jo ofte mye mer.
    CM9 har jeg hørt, og dei var gode dei, men blir for "simpelt" vis jeg først skal oppgradere hehehe..

Hva elektronikk hørte du dei på da? Rotel? Ser her hos meg at til bedre elektronikk, til bedre blir høyttalerne.
    VA Mahler da?
    Von Schweikert hadde vert noe, men blir for dyrt. :-)
    Rotel 1582 på 2 x 200w + Rotel pre til 10.000 (naboens koster 6.000).Cd-spilleren var svindyr og var ikke Rotel.

Audio Physics Scorpio er jo veldig fint priset på brukten.De ser litt spennende ut.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Rotel 1582 på 2 x 200w + Rotel pre til 10.000 (naboens koster 6.000).Cd-spilleren var svindyr og var ikke Rotel.

Audio Physics Scorpio er jo veldig fint priset på brukten.De ser litt spennende ut.
    Ja,ok :-D

Ja er og et merke jeg har sett på..men ikke hørt.
    Sendt noen mail og PMer så får vi se om en får svar.
    Folk er for lite flinke til å slette og markere Solgt når produkta er solgt.
    ================================

Audiophysic tempo 6 då????????????????? Blir det for billigt? :-)
    Litt sugen på å teste dei ja.. men blir ikke hvitt, synd men fikk ikke lov å kresje stuen..har egentlig frie tøyler bare det er mørkebrunt eller sort.
    Høyttalere:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter hva du har skrevet tidligere, tror jeg at Beethoven med en Krell er noe som vil passe deg. Dette mtp at det er i mellombassen du savner noe.

Ellers syns jeg også at Audio Physic er gode høyttalere, som jo også nevnes i samme åndedrag som Krell, i og med at forhandler solgte begge merkene. Har slv hørt komboen, og syns det var bra.

Syns ikke du skal dømme Beethoven på bakgrunn av Rotel settet, det ga ikke meg rockefot heller.

Hørte endel på B&W 803/804N for noen år siden, og syns de var meget bra, men tror ikke de har det røkket du etterlyser. De krever også en kraftig forsterker for å våkne skikkelig.

Går du for AP, så dukker det opp brukt jevnt og trutt. Så et par Virgo 5 ute nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vel, etter hva du har skrevet tidligere, tror jeg at Beethoven med en Krell er noe som vil passe deg. Dette mtp at det er i mellombassen du savner noe.

Ellers syns jeg også at Audio Physic er gode høyttalere, som jo også nevnes i samme åndedrag som Krell, i og med at forhandler solgte begge merkene. Har slv hørt komboen, og syns det var bra.

Syns ikke du skal dømme Beethoven på bakgrunn av Rotel settet, det ga ikke meg rockefot heller.

Hørte endel på B&W 803/804N for noen år siden, og syns de var meget bra, men tror ikke de har det røkket du etterlyser. De krever også en kraftig forsterker for å våkne skikkelig.

Går du for AP, så dukker det opp brukt jevnt og trutt. Så et par Virgo 5 ute nå.
    Problemet med min demo på Vienna i Bergen var at selger hadde hvite knoker når han tviholdt på fjernkontrollen.
    Jeg var ikke der for å kjøpe høyttalere til badet og når elementene slår 2 mm får de liksom ikke våknet til liv.

Når det gjelder B&W 803 N,så har jeg hatt de.Det blir litt som å kjøpe seg trøbbel.Et hxxxxxx når det kommer til elektronikkvalg og man kan utelukke 70 % av musikksamlinga si,for de er også kresne på hvilken musikk du spiller.
    Imponatoreffekt som demo hvis du kjenner cd-ene har de til tusen.Skal kompisen din teste sin brente cd ifra bilen kan du bare glemme det..de kan låte fantastisk,men gud så dårlige de låter noen ganger også.
    Et av de dårligste anleggene jeg har hørt (over 20.000) var mine 803 N parret med NAD 218 effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine Monitor Audio er utelukket ? Hehe,jeg synes de gruser CM 9 :-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se.. AP tempo 6 har jeg fått en god pris på vis dei klarer å hoste opp et par til den prisen, så må jeg nesten kjøpe å teste dei.

Google Oversetter

Også fordi dei skal spille bra på Burmester og sikkert også bra da på krell.
    Difor legger jeg ut mine Mozart for salg, noe høy pris dei ligger ute for muligens, men vi får se.
    Etter hvert må jo eg og da legge ut naim elektronikken, og det blir vel et større savn tenker jeg. hehe.. men det får stå sin prøve. 8)

Må jo skrape sammen noen kroner for nå er det og en mulighet på en Burmester pre også..men dei pengene. 8)
    Høyttalere:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •