System Audio 1730

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio 1730

Er det noen som har erfaring med disse høytalerne og hvilken forsterker man bør ha? er det nødvendig med sub?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1730 er en meget potent høyttaler, så om man trenger subwoofer er veldig smak og behag. Og selvfølgelig hva slags referanser man har, og hva man er vandt med før. 1730 er ikke noe bassorgie, men hardtslående og tøftspillende bass.
    Av subwoofere så finnes det veldig mye, både XTZ og SVS lager gode subber, om disse passer til den kjappe bassen til SA er jeg usikker på. Har kun hørt Velodyne CHT12 med 1750, og det låt meget bra, fikk fram den siste "snerten" nedover som 17xx mangler.

Angående forsterker er det smak og behag, surround eller stereo?
    Av det jeg har hørt på stereofronten til SA er Hegel, Primare og Harman, låter veldig bra alle sammen.
    Når det gjelder surround har jeg hørt HK, Onkyo og Pioneer, og er slett ikke dumme valg signaturmessig. HK er tøffere, mens Onkyo er penere, Pioneer er en fin mellomting. Mitt tips er å dra feks til soundgarden for å lytte til en eller annen SA modell med litt forskjellig elektronikk, så får du en indikasjon på hva du liker, og ikke liker. Husk at alle hører er forskjellig, og det jeg liker kan kanskje være det værste du har hørt :-)

Lykke til i jakten, og gratulerer med en flott høyttaler!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk fot tips.

Er nok stereo jeg er på jakt etter. noen flere som har tips?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •