Hjelp med DAC og høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med DAC og høytalere!

Har en Argon HA2 DAC som jeg bruker sammen med aktive Argon høytalere. Dette gir meg mulighet til og stille volumet på høytalerene og på DAC'n. Hvor bør jeg stille volumet til vanlig?

Bør jeg eks sette dac'n på max og stille den bare på høytalerene eller, sette høytalerene på max og stille bare på dac'n eller, balansere det 50/50

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Har en Argon HA2 DAC som jeg bruker sammen med aktive Argon høytalere. Dette gir meg mulighet til og stille volumet på høytalerene og på DAC'n. Hvor bør jeg stille volumet til vanlig?

Bør jeg eks sette dac'n på max og stille den bare på høytalerene eller, sette høytalerene på max og stille bare på dac'n eller, balansere det 50/50
    Antageligvis finner du selv ut hva som låter best - ved å prøve deg frem. Men én mulighet er jo - som datteren min og mannen hennes vurderer (de har en aktiv ettåring som elsker å skru på forsterkerens volumknapp) - å stille DACen såpass lavt at verken høyttalere eller trommehinner sprenges hvis man uforvarendes skulle skru høyttalervolumknappen på maks.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion

Det kan du vel velg ut fra hva som er mest praktisk. Min BelCanto kan og brukes som er forforsterker og da anbefaler produsenten at man juster volumet på DAC'n. Skal den kobles til en integrert forsterker eller forforsterker anbefales det å sette volumet på DAC'n til full (100%), og overlate volumjustering til forsterker.

Edit: Ulf var litt raskere enn meg
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter dac på max jeg og stiller volum på høytalerene

Edit: Bytta til 30% på aktive høytalere og resten kontroloerer heg på Dac'n

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker dac'en for og justere..... funker bra for meg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •