hvordan bygge sub-kasse?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvordan bygge sub-kasse?!

heisann.. ;-)

har et par MTX-Audio TunderPro 2400.. altså PA-høytalere.. 8-) drar de med en NAD 216 men ikke helt fornøyd med bassen, i og med at disse ikke spiller under 40hz. :roll:

Greia er at jeg tenkte på å sette sub'er under disse.. en 15" kicker comp under vær.. med en forsteker integrert i vær kasse.. Det jeg da lurer på er hvordan bygge disse kassene så jeg får bassen rett framover, å ikke ut i alle kanter den ikke skal.. ;-) noen gode tips? eller dårlige råd som jeg burde holde meg unna? :smile:

mvh Håkon

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    last ned winisd så fyller du inn dataene på elemente.. så endrer du kasse størrelse å tunings frekvens til du får den frakvenskurven du ønsker, stemmer ikke allti helt i praksis men vill gi deg en go pekepinn på ka du kan forvente deg..

annbefaler å ha porter på fremsiden,er ganske mye enklere å plassere enn med portene på baksiden.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange dyktige folk på DIY delen av forumet som helt sikkert kan gi deg gode råd her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg er veldig dyktig, men Kicker Comp er jo bilelementer. Ville heller satset på en 15" eller 18" PA under hver høyttaler istedet. Da noe som har lav fs og litt slaglengde. Vet ikke hvilket budsjett du har, eller om Kicker elementene er noe du har fra før?

Mvh Faller

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du noen god link til nedlasting av winisd?

er ikke så kjent her på forumet.. er det noe sted denne tråden heller skulle vært en her?

tenkte egentlig bare på kicker komp som noen eksempler.. skreiv ikke det til å begynne med..
    disse er jo billige, å det jeg har hørt de spille har vært bra..

Budsjettet er ikke særlig høyt, da dette bare er for morro skyld.. går på skola gjøre jeg enda å, så noen dyre ellementer blir det ikke..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •