CM1 hjelp til receiver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CM1 hjelp til receiver.

Hei har etterhvert invistert i ett par B&W CM1. Har tenkt og bygge på senere med CM8 og kanskje en PV1. Har egentlig sett ut en Pioneer SC-LX73 Surroundreceiver som nå ligger på omtrent 10k. Men lurer nå på om andre kanskje har noen rådfør jeg fullfører denne bestillingen.

Annlegget vil bli brukt til 40%film 40%ps3 og 20%musikk. (Vinyl)

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyndanez
    Hei har etterhvert invistert i ett par B&W CM1. Har tenkt og bygge på senere med CM8 og kanskje en PV1. Har egentlig sett ut en Pioneer SC-LX73 Surroundreceiver som nå ligger på omtrent 10k. Men lurer nå på om andre kanskje har noen rådfør jeg fullfører denne bestillingen.

Annlegget vil bli brukt til 40%film 40%ps3 og 20%musikk. (Vinyl)
    Hei!

På CM1 kan du F.eks. prøve NAD, Cambridge og ikke minst Rotel. Det skal være gode forsterkere. Jeg brukte selv NAD 275/165 på min gamle B&W 683. Den hadde full kontroll, og veldig detaljert lyd-bilde.
    Glemte også å nevne Parasound. Det er også gode på de. (Har ikke hørt Parasound)

Lykke til med valget

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, har du noen tanker om nevnte pioneer receiver ? og hvordan går pioneer i sammen med B&W

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer går greit sammen med B&W, nå vet jeg ikke hvor mye denne reciveren gir av watt.
    Men til CM1, bør du ha over/rundt 80 - 150 watt i 8 ohm. For og få sikkelig trøkk.
    Tror det vill bli bra med denne fra Pioneer.
    Jeg personlig ville vel kanskje gått for denne: NAD T765HD Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Men så er jeg ganske så glad i NAD, denon og cambridge.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer SC-LX serie & B&W CM serie !

Hei

Er endel her på forumet som bruker Pioneer SC-LX receiver med B&W CM serie og er meget fornøyd. Er selv en av dem, tror nok at du skal bli fornøyd du også. De fleste her har CM9 som fronter på disse receiverne, så at LX73 skal få "det beste" ut av CM1 er det ingen tvil om. På kraft, ligger ikke Pioneer tilbake verken fra NAD eller Denon, eller noen av de "andre" store receiver merkene som selges her til lands. Du gjør etter mitt syn et meget godt valg om du går for Pioneer her. Lykke til med valget !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for god rettledning, siden jeg skal bygge på med cm8 er det greit å vite at reciveren er klar for oppgaven. Har bestilt en LX73 og håper å få den over påske. Skal gi en tilbakemelding når alt er i boks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •