B&W CM7 endelig i hus!(Lytteinntrykk) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Ligger bortgjemt langt pokkerivold nedi forumet...

"Forslag, innlegg, lokale AVlag og generell chitchat".
    Videre heter det:
    "Klubb/Entusiasttråder".

Tråden heter B&W-klubben. :-)
    Før lå disse trådene under Audio på enten Forsterkere eller Høyttalere.
    Men der hørte de visst ikke hjemme.. Merkelig nok...

Fant den akkuratt i det du posta dette innlegget Ja, merkelig at denslags skal ligge bortgjemt i en liten underkategori!

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Fant den akkuratt i det du posta dette innlegget Ja, merkelig at denslags skal ligge bortgjemt i en liten underkategori!
    Helt enig. Syntes dem skal få entusiast trådene tilbake til der de egentlig skal være. Folk finner ikke trådene som er gjemt helt nede i forumet. Så blir det bare mer og mer tråder laget, istedet for at dem kunne spurt i en av entusiast-trådene.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang skum proppene. Nå har jeg ikke lest hele tråden. Men i de proppene så er det en propp, men i den proppen er det også en mindre propp i den fra før av. Så du kan ta av.

Håper du skjønner det, vanskelig å forklare sånt. Jeg vil iallefall gratulerer deg med flotte høyttalere. CM7 låter klart og pent! har selv hørt både CM7CM8/CM9. CM serien er strålende!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Helt enig. Syntes dem skal få entusiast trådene tilbake til der de egentlig skal være. Folk finner ikke trådene som er gjemt helt nede i forumet. Så blir det bare mer og mer tråder laget, istedet for at dem kunne spurt i en av entusiast-trådene.
    Eventuelt kunne de vært lagt under Audio som en 5. avdeling.. Det gjelder jo stort sett Forsterkere eller Høyttalere uansett...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Ang skum proppene. Nå har jeg ikke lest hele tråden. Men i de proppene så er det en propp, men i den proppen er det også en mindre propp i den fra før av. Så du kan ta av.

Håper du skjønner det, vanskelig å forklare sånt. Jeg vil iallefall gratulerer deg med flotte høyttalere. CM7 låter klart og pent! har selv hørt både CM7CM8/CM9. CM serien er strålende!

Takk for innspillet, skal se på det8-) Pluss 1 angående CM serien, den er nærmest ubegripelig bra.B&W kombinerer også utsøkt design med strålende ytelser,- bedre kan det nesten ikke bli innen hifi for min del

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspillet, skal se på det8-) Pluss 1 angående CM serien, den er nærmest ubegripelig bra.B&W kombinerer også utsøkt design med strålende ytelser,- bedre kan det nesten ikke bli innen hifi for min del
    Enig... Vet ikke om mange høyttalere jeg synes er finere enn CM-serien (uten frontdeksel selvsagt). Kanskje Vienna Acoustic, samt Dali når man kommer opp på Helicon.

800-serien derimot, hvertfall den nyeste - er det INGEN som er i nærheten av i mine øyne. :-)
    Det er liksom noe mektig over de høyttalerne. :-)

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nevnes at jeg beundrer B&W mer enn noensinne nå, herregud for noen høyttalere de lager,- helt utrolig som de låter. Spytter ut suverene høyttalere i nær sagt alle prisklasser. Jeg er stolt over å være med i B&W klubben her på forumet nå
    Fremdeles like fornøyd?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt kunne de vært lagt under Audio som en 5. avdeling.. Det gjelder jo stort sett Forsterkere eller Høyttalere uansett...
    Etter endel år med entusiast tråder spredd utover hele forumet bestemte vi oss for å samle alle innen en egen kategori. Dette fordi de skulle være enklere å finne for folk flest. Tidliger var det ikke noe system på dette, noe som førte til at det stadig ble opprettet nye tråder om de samme merkene og verdifull informasjon i tidligere tråder gikk tapt. Grunnen til at de ikke ligger under audio er at entusiast tråder like gjerne kan omhandle bilde som lyd. Å plassere dem under audio ville diskriminere bilde delen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nærmest konstant lytting til CM7 siden jeg fikk de i formiddag kan jeg ikke annet enn å konkludere med at kjøpet er en gedigen innertier. Jeg føler høyttalerne går meget godt sammen med Marantzelektronikken på alle måter,- ingenting av det jeg var litt småbekymret for på forhånd slo til. Forsterkeren har både glimrende kontroll og låter ikke spiss/hard i toppen. Men det koster krefter å dra Cm7, den er blitt meget god og varm etterhvert utover kvelden nå. Så varm at jeg bestemte meg for å ommøblere litt i stereobenken. Har tidligere hatt blu-ray spilleren stående oppå forsterkeren, men har nå heller satt den ned i selve stereobenken,- slik at forsterkeren står alene på toppen med fri luft på alle kanter.

Som flere også har påpekt i andre tråder er det stooor forskjell på å lytte til høyttalere i butikklokalet, og når man får satt de opp hjemme hos seg selv. Når jeg lyttet til Cm7 tidligere hos HFK ble jeg ikke overvettiges imponert, men kaka smaker som sagt helt annerledes hjemme:-D
    Godt du ble fornøyd. "Alt" skulle tilsi en god match med tanke på hva du har ønsket deg og sagt tidligere i andre tråder, så det er alltid godt når det stemmer.

Kos deg videre og hør på maaaassssse musikk. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette fordi de skulle være enklere å finne for folk flest.
    Og her bommet man kraftig på tippinga skjønner jeg... :-)

Grunnen til at de ikke ligger under audio er at entusiast tråder like gjerne kan omhandle bilde som lyd. Å plassere dem under audio ville diskriminere bilde delen
    Løsning:
    "Klubb/Entusiasttråd (Audio)"
    "Klubb/Entusiasttråd (Video)"

Det er vel stort sett bare Dali-klubben som har hatt noe som kan kalles aktivitet etter endringen.
    Har dere noe statistikk på aktivitet for forumet ?
    Hadde vært interessant å sett noe slikt for før og etter disse trådene ble "bortgjemt" nedi forumet. :-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Fremdeles like fornøyd?

Jepp! Alldeles strålende. Det er en sann fryd å høre den ene plata toppe den andre i lydgjengivelse på anlegget nå, fantastisk gøy. Det går på dvdkonserter og cd plater om hverandre her konstant nå for tiden

En stor tilfredstillelse å være fornøyd/ tilfreds med lyden og ikke minst utseende på alt i anlegget sitt. Har som nevnt i andre tråder hørt mye på Springsteen på Cm7, han er kanskje artisten som har imponert meg aller mest på de nye høyttalerne. Den raspete rockestemmen hans kommer herlig detaljert og oppløst frem, pluss at alle medlemmene i E street band låter bedre enn noensinne nærmest:-D

Så jeg kan iallfall konkludere for min del at skikkelig Marantzelektronikk fint kan kombineres med CM serien.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her bommet man kraftig på tippinga skjønner jeg... :-)

Løsning:
    "Klubb/Entusiasttråd (Audio)"
    "Klubb/Entusiasttråd (Video)"

Det er vel stort sett bare Dali-klubben som har hatt noe som kan kalles aktivitet etter endringen.
    Har dere noe statistikk på aktivitet for forumet ?
    Hadde vært interessant å sett noe slikt for før og etter disse trådene ble "bortgjemt" nedi forumet. :-)
    Dali tråden har mage glade entusiaster som er flinke til å dele erfaringer, så dette er en god tråd for alle Dali eiere. Aktiviteten i de forskjellige entusiast trådene vil jo alltid komme an på brukernes vilje til å dele erfaringer.
    Det finnes så vidt jeg vet ingen statestikk som kan fortelle oss dette da det tidligere var umulig å måle siden man ikke hadde noen samling av trådene. Klart det finnes 1000 måter å gjøre dette på, men med den som ble valgt er hvertfall alle trådene samlet i en kategori og den ligger like synlig som alle andre kategorier i innholdsfortegnelsen til Forumet med overskriften "Klubb/Entusiasttråder"
    Er det noe man leter etter er bruk av søk fungsjonen å anbefale
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pics or it didn't happen :evil:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Pics or it didn't happen :evil:

Hehehe, skal se hva jeg får fikset her iløpet av noen dager Hadde vært moro og lagt ut noen shots av høyttalere, elektronikk og det hele.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Platespilling for fullt.

Det går unna på musikklyttingen om dagen, skive etter skive får kost seg i skuffen på Marantzspilleren min og godlyd strømmer ut av CM7. Etter flere og flere timer med denne høyttaleren begynner det langsomt å sige inn hvorfor denne modellen har fått så mye skryt som den har faktisk har.

Jeg har tidligere i denne tråden kommet med et par platetips til hva jeg syns låter suverent på Cm7, og tar gjerne imot plate/utgivelsestips som man mener låter ektra god på Cm7 (Cm8, Cm9). Enkelte innspillinger av Springsteen blant annet åpner seg opp på en utrolig måte, en sann fryd å høre på.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd :-)
    Jeg har CM1 og det er den høyttaleren jeg er mest fornøyd med av alle jeg har/har hatt :-)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere i denne tråden kommet med et par platetips til hva jeg syns låter suverent på Cm7, og tar gjerne imot plate/utgivelsestips som man mener låter ektra god på Cm7 (Cm8, Cm9). Enkelte innspillinger av Springsteen blant annet åpner seg opp på en utrolig måte, en sann fryd å høre på.
    Gratulerer med framifrå høyttalere
    Blir bare mer og mer glade i mine. CM er avhengighetsskapende

Du spør om eksempler på musikk. CM-serien elsker alt med Kari Bremnes, og Svarta Bjørn er min absolutte favoritt lydmessig. Dette gjelder for all musikk jeg har hørt.

Ellers har Dire Straits/Mark Knopfler flere mektig gode innspillinger. F.eks. Brother in Arms og Sailing to Philadelphia.

Videre Katie Melua. F. eks. The Katie Melua Collection

Goldfrapp - "Felt mountain" er en annen svært god innspilling som passer disse høyttalerne som hånd i hanske.

Alt dette er CD'er med mye detaljer og "pen lyd", som er bra musikk å teste høyttalerne kvaliteter på. I tillegg er det meget bra musikk
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Gratulerer med framifrå høyttalere
    Blir bare mer og mer glade i mine. CM er avhengighetsskapende

Du spør om eksempler på musikk. CM-serien elsker alt med Kari Bremnes, og Svarta Bjørn er min absolutte favoritt lydmessig. Dette gjelder for all musikk jeg har hørt.

Ellers har Dire Straits/Mark Knopfler flere mektig gode innspillinger. F.eks. Brother in Arms og Sailing to Philadelphia.

Videre Katie Melua. F. eks. The Katie Melua Collection

Goldfrapp - "Felt mountain" er en annen svært god innspilling som passer disse høyttalerne som hånd i hanske.

Alt dette er CD'er med mye detaljer og "pen lyd", som er bra musikk å teste høyttalerne kvaliteter på. I tillegg er det meget bra musikk

Takk for tipset! Skal få lyttet til noen av tipsene dine idag som er dagen derpå for min del etter sjøslag påskeafen Så dagen idag er i sin helhet viet til sofaen, cola/potetgull og musikk på CM7

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Med all respekt; elsker ikke stort sett alle anlegg Kari Bremnes og lydkvaliteten på hennes plater....;-)

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet Dire Strait - Brothers In Arms ?

Den sangen er bare så fin I tillegg masse detaljer i musikken

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •