høyttalere til yamaha 767

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høyttalere til yamaha 767

kjøpte nylig en 767 og lurer på hvilke høyttalere som kunne passe bra til den. hadde sett for meg max pris på rundt 8-10k.

har sett litt på Klipsch RF-62 II eller kanskje PSB Image T6. har lest at klipsch skal være lettdrevne men vet ikke om 767 holder. er ikke helt sikker om jeg skal kjøpe bare 2 fronthøyttalere eller gå for ett 5.1 oppsett med dynavoice m65 kanskje.

alt av tips tas imot

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sceeZer
    kjøpte nylig en 767 og lurer på hvilke høyttalere som kunne passe bra til den. hadde sett for meg max pris på rundt 8-10k.

har sett litt på Klipsch RF-62 II eller kanskje PSB Image T6. har lest at klipsch skal være lettdrevne men vet ikke om 767 holder. er ikke helt sikker om jeg skal kjøpe bare 2 fronthøyttalere eller gå for ett 5.1 oppsett med dynavoice m65 kanskje.

alt av tips tas imot
    Yamaha >< Dali = fin match

Disse, f.eks - løp å kjøp:
    DALI Suite 2,8 - FINN Torget

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 767 og har Dali Ikon5 Funker bra det. Hvis du vil ha litt større høyttaler kan du kjøpe Ikon6. Da treffer du budjsettet iallefall (ikon5 = 8000 nok; ikon6 = 10.000 nok)

DALI IKON 5 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI IKON 6 MK2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt et oppsett med Dali Lektor 6 som fronter og Mirage bakhøyttalere. Sammenlignet med Denon AVR-1709, var Yamaha et kjempeløft.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal få dratt ned på hifi klubben en dag for å høre på de. hva med klipsch høyttalerne? yamaha'en har ikke nok kraft til at de får spilt skikkelig?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sceeZer
    skal få dratt ned på hifi klubben en dag for å høre på de. hva med klipsch høyttalerne? yamaha'en har ikke nok kraft til at de får spilt skikkelig?
    Hvis den klarer å dra Ikon 5 skulle den ut fra spec på høyttalere hvertfall dra RF62 veldig bra...
    Ikon 5 er oppgitt til 87db (Ikon 6 89db) og er således forholdsvis tung å dra, RF62II er en VELDIG lettdreven høyttaler med en oppgitt følsomhet på 97db
    Skulle således ikke være noen tvil om hvilken av disse som trenger kraftigst forsterker...
    Det er vel kanskje grunnen til at Klipsch er blitt så populært i hjemmekino-segmentet også, at de er så lettdrevne at forholdsvis strømsvake receivere klarer å drive dem greit...?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •