B&W Cm7 vs Cm8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W Cm7 vs Cm8

Hvis man ser bort ifra pris på disse to modellene, er det da noen gode argumenter overhode for å velge Cm7 fremfor 8?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Hvis man ser bort ifra pris på disse to modellene, er det da noen gode argumenter overhode for å velge Cm7 fremfor 8?
    CM7 går litt dypere, men med klart dårligere defininisjon. Utgående.

CM8 er kjappere, klart bedre definert og ganske så mye mer plasseringsvennlig. B&W selv så ingen grunn til å beholde CM7 nå som CM8 er kommet, det sier vel i grunn alt

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    CM7 går litt dypere, men med klart dårligere defininisjon. Utgående.

CM8 er kjappere, klart bedre definert og ganske så mye mer plasseringsvennlig. B&W selv så ingen grunn til å beholde CM7 nå som CM8 er kommet, det sier vel i grunn alt

Aha, så Cm7 er utgående modell med andre ord? Det forklarer isåfall hvorfor jeg har sett så mange av de på brukten i det siste:-D

Da holder jeg meg unna Cm7 selv også og sikter meg heller inn på Cm8 hvis valget faller på B&W mtp nye høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen grunn til at de ikke fortsatte med CM7 har jeg hørt er pga delefilteret er ulikt de andre høytalerene i serien og passet dermed ikke som surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    En annen grunn til at de ikke fortsatte med CM7 har jeg hørt er pga delefilteret er ulikt de andre høytalerene i serien og passet dermed ikke som surround.
    Kan du utdype dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roy-Roger
    Kan du utdype dette?
    Kan ikke det. Det blir i så fall bare spekulasjoner uten dekning:???:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tilslag på et par pent brukte Cm7 til rett i overkant av 6000 kr. Skal hente de til uken, noe jeg virkelig ser frem til Når jeg kan få Cm7 til denne summen på brukten syns jeg ikke det blir verd å legge over 14 lapper på bordet for å få Cm8 ny.

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tilslag på et par pent brukte Cm7 til rett i overkant av 6000 kr. Skal hente de til uken, noe jeg virkelig ser frem til Når jeg kan få Cm7 til denne summen på brukten syns jeg ikke det blir verd å legge over 14 lapper på bordet for å få Cm8 ny.
    Gratulerer med nyinnkjøpet. Tviler sterkt på at du blir skuffet
    Husk å legge inn en erfaring når varen er i hus

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hobben
    Gratulerer med nyinnkjøpet. Tviler sterkt på at du blir skuffet
    Husk å legge inn en erfaring når varen er i hus

Tusen takk:-D Klabert jeg skal poste inntrykk og erfaringer asap når jeg får lyttet8) Tror dette blir kronen på verket og at den vil spille kanonbra sammen med min Marantz Pm15S1 stereoforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer så mye! :-)

Ingen tvil om at CM7 til bare 6 lapper er et knallkjøp!
    Til sammenlikning solgte jeg mine 683 med kabler for 6500.... :-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Gratulerer så mye! :-)

Ingen tvil om at CM7 til bare 6 lapper er et knallkjøp!
    Til sammenlikning solgte jeg mine 683 med kabler for 6500.... :-)

Takk så mye Amunds Høres ut som jeg har gjort et solid kjøp ja, og finishen var i tre også(rosenut heter det tror jeg) som jeg også hadde lyst på. Mildt sagt spent på å få spent fast Cm7 til Marantz Pm15S1 som klør i fingrene her etter å komme igang8)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye Amunds Høres ut som jeg har gjort et solid kjøp ja, og finishen var i tre også(rosenut heter det tror jeg) som jeg også hadde lyst på. Mildt sagt spent på å få spent fast Cm7 til Marantz Pm15S1 som klør i fingrene her etter å komme igang8)
    Spent på å høre sammenlikninger...
    Hva har du hørt på CM8 og CM9 med på HFK ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på å høre sammenlikninger...
    Hva har du hørt på CM8 og CM9 med på HFK ?

Har hørt både 8 og 9 med Cambridge 840 A, Nad(husker ikke mod navnet i farten, men den med 150 watt i hver kanal). Samt Denon Pma 1500 på Cm 8. Cambridgen imponerte nok mest på begge to kontra Naden. Utrolig åpent og detaljert, med en herlig spilleglede. Nad ble for meg i forhold noe kjedelig og traust, men bevares krefter i massevis med 150 watt samt god spilleglede. Tror og håper mitt rene Marantzoppsett er en god kombo med Cm7:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg spent på sammenlikningen NAD/Cambridge/Marantz.
    Marantz sitt utseende oser kvalitet, og hvis det blir noe opp-/nedgraderinger eller utskiftninger her en gang, så er jeg nysgjerrig på Marantz.

Jeg er også helt overbevist om at den er kraftig nok i massevis for alt av normale lyttevolumer - også når man vil dra på litt. Og er litt spent på konklusjonen der også.
    Som nevnt tidligere et sted så tror jeg nesten jeg ville hatt Para. Halo A23 med sine 2x125w kontra Para. NC2250 med sine 2x250w som jeg har nå. :-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg spent på sammenlikningen NAD/Cambridge/Marantz.
    Marantz sitt utseende oser kvalitet, og hvis det blir noe opp-/nedgraderinger eller utskiftninger her en gang, så er jeg nysgjerrig på Marantz.

Jeg er også helt overbevist om at den er kraftig nok i massevis for alt av normale lyttevolumer - også når man vil dra på litt. Og er litt spent på konklusjonen der også.
    Som nevnt tidligere et sted så tror jeg nesten jeg ville hatt Para. Halo A23 med sine 2x125w kontra Para. NC2250 med sine 2x250w som jeg har nå. :-)

Skal komme med rapport utover i påskeuken når jeg får lyttet. Skal hente høyttalerene tirsdag, senest onsdag. Er også spent på hvordan Marantzen vil låte sammenlignet med Cambridge/Naden jeg hørte på Cm8 hos HFK.

Artig at du vurderer/er nysgjerrig på Marantz ved en eventuell oppgradering i fremtiden. Marantz har alltid ligget nært mitt hjerte, mye pga sin håndverkstradisjon både i byggekvalitet og nivåer på lydkvaliteten. Jeg opplever at Marantz som merke har enorm yrkesstolthet, og som du selv sier så oser produktene deres kvalitet. Pm 15s1 må per dags dato være noe av det vakreste hifikomponent jeg har sett. Blu ray spilleren er også i samme liga, her er det tung byggekvalitet med design i fokus,- ikke de tynne fislene av noen spillere fra for eks LG og Samsung

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spesielt en av Marantz-prosessorene jeg har tenkt litt på.
    De er rett og slett nydelige, i den grad man kan kalle a/v-komponenter noe slikt.

På den annen side er jeg veldig usikker på om jeg kan få samme stereo-egenskapene jeg har i dag til en pris jeg er villig til å betale. :-)
    Har jo kuttet interndekoding (har bd-spiller med 7.1 ut) og romkalibrering til fordel for gode stereoegenskaper.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spesielt en av Marantz-prosessorene jeg har tenkt litt på.
    De er rett og slett nydelige, i den grad man kan kalle a/v-komponenter noe slikt.

På den annen side er jeg veldig usikker på om jeg kan få samme stereo-egenskapene jeg har i dag til en pris jeg er villig til å betale. :-)
    Har jo kuttet interndekoding (har bd-spiller med 7.1 ut) og romkalibrering til fordel for gode stereoegenskaper.

Spennende dette! Har du link til prossesoren? Artig å kikke på hva du har i tankene:-D Jepp, det er en balansegang for hva man vil betale/ og hva man får igjen i lydkvalitet. Derfor fornuftig å bruke god tid på valget, som du sikkert også vil gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er de to de har (såvidt jeg vet):
    Marantz AV Controllere

Tror de ligger på henholdvis 16.000 og 24.000 i Norge.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bærer det avgårde for å hente CM7 folkens Kommer tilbake med oppdateringer av lytteinntrykk og annet snacks utover ettermiddagen/kvelden8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tid med CM7 i hus er jeg ganske så fornøyd med valget mitt om å gå for CM7 først når jeg fikk de til flott pris på brukten, for så å gå for CM8 brukt om et halvt års tid eller så kanskje når verditapet har blitt signifikant8) Ikke minst økonomisk ble dette en meget god løsning.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •