B&W Cm7 vs Cm8 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen flere med erfaring med disse to? Var på Hifi-klubben her en dag, og selger sier CM7 er mye bedre enn CM8, og at det er vanskelig å få tak i CM7 nå siden de ikke produseres lengre. Ser av og til noen par på finn f.eks, men de forsvinner fort.

Er CM7 virkelig bedre enn arvtageren sin?
    Skal selvfølgelig høre på CM8 før jeg bestemmer meg, men hadde vært kjekt å få input fra andre

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt disse høyttalerne, fin i mellomtone og diskant, men om du liker veldig engasjerte høyttalere(i særlig midbass og bass) så er dette feil vei å gå.

Beste er egentlig å høre høyttalerene selv.

B&W er veldig laid back og avslappet etter min oppfatning. Har ingen aning om hvor mye effekt disse trenger for å virkelig spille bra, da jeg hørte på de med 150W i hver kanal, og det var ikke nok til å få frem det som lå av info på CDen når det gjaldt trykk.

Edit: Høyttalerne har stått langt fra bakvegg, og ikke i nærheten av sidevegger. Store rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor vegg i vegg med hybelverten, så noen store mengder bass har jeg hverken mulighet til, eller er interessert i. Romets utforming gjør at bassen forsterkes mye i lytteposisjon, og subwoofer har jeg for tiden også. Det er jo selvfølgelig forskjell på mye bass og bra bass, men syntes CM7 spilte meget bra i mine ører

Det jeg er interessert i å vite er om det virkelig er fakta at B&W med CM8 har gått et skritt tilbake lydmessig kontra CM7? Var slik jeg forsto det på selgeren på Hifi-klubben.
    Og hva er realistisk å måtte betale for et demopar av CM7 (med en pitteliten skrape i finéren nede på fronten)? Utsalgspris er vel 14k på de parene de har igjen, da dette som sagt er en utgående modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt begge to og eier CM8 selv.
    CM7 har jeg hørt på mange typer forsterkere fra Onkyo 808 reciver, en 2 x 300watts Altec Lansing og Roksan Candy K2.

Den største forskjellen mener jeg ligger i bass området.
    Bassen i CM7 virker tyngre og dypere mens CM8 har en litt tørrere bass.
    CM8 er veldig vanskelig og plassere for og få bassen til og sitte skikkelig.
    Med feilplassering høres bassen diffus og litt fraverende ut.

Har og en teori at hvis CM7 hadde hatt mellomtonen til CM9 ville det blitt en bedre sammenheng i lydbildet da det kan virke som det blir litt lite mellomtone i CM7.
    Derfor synes jeg CM8 er en høytaler der har en bedre sammenheng i lydbildet.
    + at jeg har den selv:-D

Forskjellene jeg nevner er små nyanser som en vanlig lekmann nok ikke ville lagt merke til.

Ser at du har sub også da hadde jeg gått for CM8.
    Jeg bruker også sub med 43Hz deling .

Angående effekt føler jeg ikke CM serien er så strømkrevende som 683.
    Men noe under 100 så ekte Watt som er ikke og foretrekke.

Det var skikkelig rått Altec Lansing på CM7. Var så buksebena flagra:-D
    Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må gå å teste litt mer, gjerne med min egen musikk. Da jeg fikk demo spilte selgeren såpass høyt at jeg måtte be ham skru ned siden jeg ikke lytter til musikk på slike lydnivåer.. :roll: Mon tro om det er planen fra HFK sin side at de skal spille kjempehøyt for å imponere kunder? :razz:

Kjører for tiden en Denon AVR 2805, men har planer om å gå til innkjøp av en NAD 375BEE, da denne skulle passe meget godt til CM7. Forsterkeren som var koblet til da jeg fikk demoen var en NAD M3, men iflg. selger var det svært små forskjeller mellom denne og C375BEE.

Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe meg nye høyttalere før nærmere jul, men de har få igjen av CM7, og demohøyttalerne er de siste i fargen jeg vil ha :-? Hva skal man gjøre..?

Og til sist; hva tror dere er realistisk å måtte gi for demoparet? Ser de ligger på brukten til 7-8k.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil på det sterkeste ikke anbefale NAD sine BEE effekter på noen B&W høytalere da de låter litt kvasse i toppen noe som ikke er god match i mine ører.

De NAD BEE produkter jeg har hørt lager en godt fundament og nedre mellomtone som spiller meget bra men faller fra oppover i frekvens.

Dette har jeg selv fått en HiFi ansatt til og være enig i.

Rotel og Emotiva er nevnt som gode medspillere.
    Parasound vist du vil ha ekstra trøkk i bunn.
    Cambridge er nøytral og oppløst.
    Roksan er tilbakelendt og lyttevenlig i mange timer.
    Lyngorf har jeg ikke hørt men har fått veldig god kritikk på forumet sammen med CM.

Ville gitt 8500 for demo paret.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C375BEE er en integrert forsterker, ikke en effektforsterker (om det var det du mente, skjønte ikke helt). Synes selv det låt meget bra, men nå vet jo jeg ikke helt hva jeg skal forvente meg av lydkvaliteter fra disse høyttalerne, kjører et KEF KHT 2005.2 på en Denon 2805, så det meste låter bedre enn mitt oppsett.. BEE-utgavene av NAD får jo mye skryt såvidt jeg vet?
    Ønsker en detaljert diskant, varm klang i mellomtonen og nedover, og gjerne litt skyv i bassen. Ønsker ikke flatt/nøytralt lydbilde, men må heller ikke spisst og slitsomt å høre på.

Var forøvrig innom Soundgarden og hørte på System Audio Mantra 60, på Hegel elektronikk. Det låt helt intetsigende egentlig, overhodet ikke så bra som jeg hadde forventet av et oppsett til nærmere 40k.. Kan selvfølgelig hende de var uheldige med akustikken etc, men oppsettet hos HFK låt tusen ganger bedre.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sjekker ut produktarkivet til hifiklubben på nettsiden dems så er cm7 der med sistepris på 10396 og til 13996 som er den gamle prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hvis du sjekker ut produktarkivet til hifiklubben på nettsiden dems så er cm7 der med sistepris på 10396 og til 13996 som er den gamle prisen.
    Hmm, finner ikke dette for å være helt ærlig.. kunne du postet linken kanskje?
    Er du av den oppfatning at jeg burde ta utgangspunkt i prisen 10396,- ? Slik jeg forstod det på klubben selges de til 14k selv om de er utgående.

Kan ikke hindre meg selv i å tenke at selgeren sier CM7 er så mye bedre enn CM8 for å "bli kvitt" disse, så de heller kan fokusere på å selge CM8.. :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller?
    Noen andre med synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Eller?
    Noen andre med synspunkter?
    Har de fortsatt cm7 i din lokale hifiklubben butikk? fikk beskjed om at de var tomme i oslo.

har kun hørt cm8 og cm9 så vanskelig å utalle meg om cm7. men om jeg skulle kjøpt nytt å betalt fullpris ville jeg definitivt lagt i noen ekstra tusenlapper å handlet cm9!

lykke til med valget. tipper du blir fornøyd uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM8 er etter min mening en bedre høyttaler en CM7, men det skal dog nevnes at de er ganske forskjellige med tanke på størrelse, så å si at CM8 er arvtageren til CM7 blir litt feil. Tanken fra B&W er nok at med CM8 og 9 så ble det verken plass eller nødvendig med CM7.

Kan også nevne at etter min mening krever CM7 mye mer arbeid med tanke på plassering og rikelig med strøm for å spille bra. skal ikke mye til for at den lukker seg i lyden, og bassen kan fort bli slapp og udefinert. Men de har absolutt potensialet til å spille veldig bra!

Newcomer latino99 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CM/ til salgs hos HI-fi huset bærum.