Kjøpe brukt hjemmekinoanlegg - Bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe brukt hjemmekinoanlegg - Bra?

Heisann. En bekjent skal selge hjemmekinoanlegget sitt, og jeg er litt interessert. Har et veldig lite rom, så lurer på hvordan i all verden jeg skal plassere alt. :/

Men uansett, oppsettet er:

Forsterker/Reciever: JVC rx-5050 (5.1)
    Fronthøytallere: Dynavoice Magic F6
    Senter og surround-bak høytallere: Proson (Vet ikke mer enn det, men har bilder isåfall)

Noen som har erfaring med dette oppsettet/enkelte komponenter? Får det for en billig penge, så forventer ikke allverdens. Men vet at F6 høytallerne skal være nokså gode.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hva har du nå da?

Har Dynavoice F-6 selv. ok høyttalere, men ville ikke anbefalt de på et lite rom. Grunnen til dette er at det er vanskelig å få fram bass (noe F-6 ikke har for mye av fra før) Kan selvsagt supplere med en sub, slik som jeg har gjort. Noe som ble en ekstrem forbedring.
    JVC receiveren har jeg ikke noen erfaring med, men tror ikke man kan forvente alt for mye av den.

Personlig ville jeg ikke kjøpt dette, med mindre det er veldig billig

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsåvidt enig med han over her. Men om du får dette veldig billig, si en tusing maks så får du jo lyd til en billig penge

Tror ikke man kan forvente allverden ut av den receiveren, men som sagt, vi vet jo ikke prisen på dette, men burde jo fungere i et lite rom er jo en grei start på noe, får du litt smak på det hele så sitter du plutselig med noe til 50 lapper :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakong
    Hei,

Hva har du nå da?

Har Dynavoice F-6 selv. ok høyttalere, men ville ikke anbefalt de på et lite rom. Grunnen til dette er at det er vanskelig å få fram bass (noe F-6 ikke har for mye av fra før) Kan selvsagt supplere med en sub, slik som jeg har gjort. Noe som ble en ekstrem forbedring.
    JVC receiveren har jeg ikke noen erfaring med, men tror ikke man kan forvente alt for mye av den.

Personlig ville jeg ikke kjøpt dette, med mindre det er veldig billig
    Hvis han selger det, er det for 2.500,- e.l.

Kan komme med mål av rommet mitt om det hjelper. Men med ekstremt lite, mener jeg EKSTREMT lite.. :P

EDIT: Nå har jeg et PC-anlegg: Logitech X-530 5.1, så det må jo uansett være mye bedre enn dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg et rom på 2,5m X3,5M

2500 synes jeg blir litt i overkant.
    Hvis du har mulighet, innvister i to stativhøyttalere og en subwoofer hvis du har et veldig lite rom.
    F-6 i et lite rom, stående tett inntill veggen har jeg ikke god erfaring med.

Men uansett kan dette være en grei start. Få inn en sub i oppsettet og etterhvert en bedre receiver

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reasonable
    Hvis han selger det, er det for 2.500,- e.l.

Kan komme med mål av rommet mitt om det hjelper. Men med ekstremt lite, mener jeg EKSTREMT lite.. :P

EDIT: Nå har jeg et PC-anlegg: Logitech X-530 5.1, så det må jo uansett være mye bedre enn dette.
    2500,- synes jeg er en noget stiv pris. Ha heller is i magen og let etter noe som gir mer for pengene. Hvor stort er rommet ditt? Gulvstående høyttalere trenger som oftest litt luft rundt seg for å spille bra.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    2500,- synes jeg er en noget stiv pris. Ha heller is i magen og let etter noe som gir mer for pengene. Hvor stort er rommet ditt? Gulvstående høyttalere trenger som oftest litt luft rundt seg for å spille bra.
    Rommet mitt er ca. 2,5x4m. Senga mi er også på dette rommet, så det blir veldig "trangt". I tillegg har jeg en 2m lang pult fra Ikea med PC, 5.1 PCanlegg osv. på. Så det blir liksom litt morsom plassering når jeg har TV på rommet i tillegg osv. :P

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reasonable
    Rommet mitt er ca. 2,5x4m. Senga mi er også på dette rommet, så det blir veldig "trangt". I tillegg har jeg en 2m lang pult fra Ikea med PC, 5.1 PCanlegg osv. på. Så det blir liksom litt morsom plassering når jeg har TV på rommet i tillegg osv. :P
    Med et såpass lite rom ville jeg gått for en løsning med stativ-/bokhyllehøyttalere og en sub. Gulvstående høyttalere vil dessverre bare gi deg problemer.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok er jo et lite rom, ville heller gått for noe annet her. 2500 var litt mye for den pakka, jeg hadde maks gitt 1000 spenn, du kan jo foreslå det.

du finner mange fine gode pakker på surround.no
    Der har de blant annet mange stativht pakker med subber etc, vil mene det viktigste er å få en litt nyere reciever med mange flere muligheter til oppgraderinger senere, den recieveren der hadde du sikkert byttet ut etter noen mnd uansett.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se på dette feks

LINK

Der har du et komplett 5.1 system med en veldig fin XT sub. Da trenger du bare en reciever i tillegg. Ved langsiktig tenking så ville jeg gått for en med pre out. Feks Yamaha 767, en utrolig god reciever til pengene, den har pre out så du kan koble på effektforsterker, det vil si at du ikke trenger bytte den ut selvom du flytter inn i større rom, samtidig gir den deg veldig god lyd for pengene

Totalprisen på dette vil da ende opp på:

3800 for reciever
    + 4990 for HT pakke med sub.
    = 8800

Det er 6300kr mer en pakken til kompisen din, men den vil gi deg mye mer, med tanke på lyd, oppgraderinger etc.

Om mulig kan du jo prøve skaffe deg en brukt reciever med pre out, har sett noen rundt omkring til bare 1500 spenn

da ender du opp på 6500 spenn, enda billigere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg vil ha gulvhøytallere, er at jeg kan plassere dem slik at det fyller hele rommet. Jeg har allerede koblet Logitech X-530 5.1 PC anlegget mitt til både PC, TV, PS3 osv. Så da hadde det vært greit om f.e.k.s gulvhøytallerne sto ved tven. Akkurat nå står alle høytallerne rundt PCen, så lyden komme liksom fra siden/bakfra når jeg ser på TV.

Skulle kanskje prøvd å ommøblere rommet mitt, men vet ikke helt hvordan.
    Og utenom dette: Hvilke høytallere anbefaler dere da? Vil helst ha det veldig billig, ettersom jeg har kjøpt så mye i det siste. Kan også evt. kjøpe brukt. Husk at jeg ikke har noe erfaring, så trenger ikke et sinnssykt anlegg som koster alt for mange tusenlapper.

EDIT: Hva med f.eks. et Logitech Z-5500 anlegg som jeg henger rundt omkring i rommet? Vil ikke dette fylle rommet ganske bra?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bare hare et lite rom kan jeg foreslå KEF 5.1 skaper veldig lite resonans.

KEF KHT3005SE Høyttalerpakke - Sort høyglans
    Nå til kun 9995,- = super bilig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Om du bare hare et lite rom kan jeg foreslå KEF 5.1 skaper veldig lite resonans.

KEF KHT3005SE Høyttalerpakke - Sort høyglans
    Nå til kun 9995,- = super bilig.
    Så mye som 10000,- har jeg ikke planer om å betale :P

Tenkte mer en plass fra x og opp til 5000,- (Samme om det er brukt eller ikke)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn deg noen brukte Klipsch RB-81 med Onkyo/Yamaha/marantz reciever som har Pre-out. Da har du mulighet til å oppgradere senere i tid om du vill ha noe mere effekt. Obs! skal du ha marantz så bør det være en av di nyere modeller.

Er du heldig finner du ett slikt oppsett til rundt 5k, må du ut med en lapp eller to mere så er det vell verdt pengene og du får mye morro i lang tid.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du hva, jeg tror nesten jeg bare hadde gått for det logitech greien, i og med at du bruker mye pc og konsoll, og at rommet ditt er såpass lite, vil holde i massevis, så ville jeg heller spart opp en 10-15 lapper på noe skikkelige saker ved en senere anledning som passer bedre

Fant denne her på finn.no også LINK

Er vel samme opplegget som z5000, der har du trådløse bakht i tillegg.

koster deg en tusing, får du mer en bra nok lyd

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er også en test fra dinside.no på det ht systemet fra logitech, er jo helt kurrant for deg

LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    vet du hva, jeg tror nesten jeg bare hadde gått for det logitech greien, i og med at du bruker mye pc og konsoll, og at rommet ditt er såpass lite, vil holde i massevis, så ville jeg heller spart opp en 10-15 lapper på noe skikkelige saker ved en senere anledning som passer bedre

Fant denne her på finn.no også LINK

Er vel samme opplegget som z5000, der har du trådløse bakht i tillegg.

koster deg en tusing, får du mer en bra nok lyd
    Takktakk. Det som irriterer meg med X-530 anlegget er at de bakre høytallerne lager såvidt lyd (veldig lavt), så det er ikke noe vits i å henge det rundt omkring på veggene. Det er altså bare venstre og høyre framhøytallere + senter som lager lyd så og si.

Regner med Z-5500/5450 har bedre bakhøytallere ihvertfall
    Det som er problemet er vel hvordan jeg skal plassere det slik at det passer med TV, PC osv. Hadde vært greit om noen ville sagt sine meninger. Jeg kan også eventuelt laste opp bilder av rommet mitt. Ser rett og slett nesten ingen muligheter.

Når rommet er så lite er det jo også litt vanskelig å se på bilder, men håper noen vil gi det et forsøk.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    få opp noen bilder, eventuelt bruk paint og tegn rommet ditt. få med de viktigste møblene, hyllene etc, kan vi hjelpe med plassering

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    få opp noen bilder, eventuelt bruk paint og tegn rommet ditt. få med de viktigste møblene, hyllene etc, kan vi hjelpe med plassering
    Slik ser det ut ca: (Kan også ta bilder om det blir vanskelig å forstå/forestille seg.) Som sagt er rommet 2,5m x 4m e.l

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du mulighet til å gjøre noe slikt?