Kjøpe brukt hjemmekinoanlegg - Bra? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm virker som om Cerwin Vega har veldig mye bass, altså at det nesten blir for mye av og til. Det dumme er jo at man ikke kan styre den heller?

Hvis det er så mye bass vil jo ikke det akkurat passe så mye hjemme heller, ettersom det bare vil plage på foreldre og de andre som bor i huset. Hmm.
    Er det så ille?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke de har for mye bass nei, om det skulle bli for mye kan du jo bare skru ned bassen på recievern. Men skulle funke bra de

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    tror ikke de har for mye bass nei, om det skulle bli for mye kan du jo bare skru ned bassen på recievern. Men skulle funke bra de
    Åja, men da så.

Var bare litt usikker ettersom jeg har hørt litt forskjellig fra folk ang. CV :P

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant noe billig greier på finn:

1. LINK vet ikke hvor bra de er men så det var en annen som solgte bare frontene til 1000 på forumet her.
    2. Link her er noen bakhøyt som du kan bruke med feks Cerwin
    3. LINK sikkert helt dugbare om du supplerer med en sub
    4. LINK funker sikkert greit med en subb

noe jeg fant bare, søkte på surround på finn, kan jo sjekke selv også, ble litt lei av å bla :P

personlig ville jeg gått for de Cerwin som er nevnt her, og denon recieveren, også kanskje de dynavoice feks som bakht :P center ville jeg ikke tenkt så altfor mye på da rommet er så lite

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reasonable
    - Denon AVR 1611

Her er f.eks. en forsterker som dere har anbefalt. Er jeg heldig får jeg den for 1000,-. Vet dere forresten noe om Finn garantien? Koster det noe? Altså at man overfører pengene, og selger mottar dem når varen er bekreftet av kjøper.

Kan dere eventuelt finne noen bra høytalerer på Finn? Hvis det blir noe av anlegg framfor Logitech, må det nok bli brukt tror jeg. :P

Lurer bare litt på hvordan dette anlegget vil være senere om jeg eventuelt skulle flytte, og få et større rom osv.
    Det anlegget kan du leve på en stund tror jeg. Mye bedre synes jeg og legge littebitte gran mer penger i det og få noe du blir veldig fornøyd med.

Bakhøytalere finner du på brukten. Bakhøytalerne er det MINST viktige, det er bare til effektlyder, svisj og bakgrunnslyd. Tror sidehøytalerne står for 10-15% av all lyd. Senter og front er det som gir mest lyd/som brukes mest.. Tror Senter har så mye som 50-60 prosent i film. Ellers så har front resten.

Synes du skal kjøpe litt og litt jeg, kan du ikke kjøpe noe billig proson sidehøytalere og senter på brukten? Dynavoice er også rimelig og enda bedre. Har Dynavoice bakhøytalere selv og synes det er veldig bra til det..

Om du vil ha bedre senere så kan du jo bare bytte igjen. Holder lenge det. Det vil gi mye bedre lyd enn Logitech/Creative det kan jeg garantere.

Fokuser på Denon og Cerwin først, så har du et fenomenalt startpunkt. De høytalerne passer genialt til rimelig Denon.

Basskasse det kan du spare til senere. Og tro meg en basskasse kommer iallefall til å plage foreldrene dine lol.. Du tror det er lett å stille den du, men poenget med en basskasse er at huset skal riste.. Det går jo an å spille høyt på dagen, også kan du dempe som meg om du ser film eller hører musikk sent på kveld. De fleste naboer/foreldre/dame aksepterer det.... hehe

Den subkassa til Logitech har jeg ikke mye tro på, antageligvis bare en rumlekasse av laber kvalitet, går an til nød som jeg sa, eller om du feks skal bruke laptopen...

XTZ derimot er knallkvalitet, akkurat på samme måte som Cerwin Vega høytaleren. Det er virkelig kjempekvalitet til å være så billig.
    Du kan jo få kvalitet som er sinnsyk selvom du ikke raner banken, du må bare vite hva du skal velge.

Er du på budgett så trenger du en rimelig forsterker med bra kraft, du trenger en høytaler med ekstremt god effekt og som er lettdreven. Tro meg Denon og Cerwin XLS har alt det der så det monner..

Kameraten min har stor leilighet og stor stue, og Cerwin XLS høytalerne fyller hele rommet med godlyd så det holder. Det er høytalere jeg godt kunne hatt i min egen stue for å si det sånn.

Det hadde jeg ikke sagt om jeg ikke synes de var spesielt gode, de gav virkelig godlyd for pengene akkurat som fyren på hifiklubben sa.

Men du får jo bestemme selv hva du går for. Denon til 1000kr er et genialt kjøp. Er ikke noe å tenke på når du får den så billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    fant noe billig greier på finn:

1. LINK vet ikke hvor bra de er men så det var en annen som solgte bare frontene til 1000 på forumet her.
    2. Link her er noen bakhøyt som du kan bruke med feks Cerwin
    3. LINK sikkert helt dugbare om du supplerer med en sub
    4. LINK funker sikkert greit med en subb

noe jeg fant bare, søkte på surround på finn, kan jo sjekke selv også, ble litt lei av å bla :P

personlig ville jeg gått for de Cerwin som er nevnt her, og denon recieveren, også kanskje de dynavoice feks som bakht :P center ville jeg ikke tenkt så altfor mye på da rommet er så lite
    Ja blar rundt omkring på Finn as we speak.

Er litt usikker om jeg skal ha Cerwin Vega, og ikke minst hvilke. Det blir jo XLS, men hvilke? 6? De har ikke XLS-6 på finn, så da må jeg eventuelt ha noe større OM jeg skal kjøpe brukt. Men tror det vil ta alt for stor plass på rommet mitt i tillegg, så lurer på om det blir aktuelt. Samt som jeg må ha et stort bord som høytalerne må stå på (ettersom de er så små), tar det jo voldsomt stor plass. Tror nok det skal være mulig, må bare tenke litt. Spesielt på pris også. Vil ikke bruke altfor mye. :P

Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det anlegget kan du leve på en stund tror jeg. Mye bedre synes jeg og legge littebitte gran mer penger i det og få noe du blir veldig fornøyd med.

Bakhøytalere finner du på brukten. Bakhøytalerne er det MINST viktige, det er bare til effektlyder, svisj og bakgrunnslyd. Tror sidehøytalerne står for 10-15% av all lyd. Senter og front er det som gir mest lyd/som brukes mest.. Tror Senter har så mye som 50-60 prosent i film. Ellers så har front resten.

Synes du skal kjøpe litt og litt jeg, kan du ikke kjøpe noe billig proson sidehøytalere og senter på brukten? Dynavoice er også rimelig og enda bedre. Har Dynavoice bakhøytalere selv og synes det er veldig bra til det..

Om du vil ha bedre senere så kan du jo bare bytte igjen. Holder lenge det. Det vil gi mye bedre lyd enn Logitech/Creative det kan jeg garantere.

Fokuser på Denon og Cerwin først, så har du et fenomenalt startpunkt. De høytalerne passer genialt til rimelig Denon.

Basskasse det kan du spare til senere. Og tro meg en basskasse kommer iallefall til å plage foreldrene dine lol.. Du tror det er lett å stille den du, men poenget med en basskasse er at huset skal riste.. Det går jo an å spille høyt på dagen, også kan du dempe som meg om du ser film eller hører musikk sent på kveld. De fleste naboer/foreldre/dame aksepterer det.... hehe

Den subkassa til Logitech har jeg ikke mye tro på, antageligvis bare en rumlekasse av laber kvalitet, går an til nød som jeg sa, eller om du feks skal bruke laptopen...

XTZ derimot er knallkvalitet, akkurat på samme måte som Cerwin Vega høytaleren. Det er virkelig kjempekvalitet til å være så billig.
    Du kan jo få kvalitet som er sinnsyk selvom du ikke raner banken, du må bare vite hva du skal velge.

Er du på budgett så trenger du en rimelig forsterker med bra kraft, du trenger en høytaler med ekstremt god effekt og som er lettdreven. Tro meg Denon og Cerwin XLS har alt det der så det monner..

Kameraten min har stor leilighet og stor stue, og Cerwin XLS høytalerne fyller hele rommet med godlyd så det holder. Det er høytalere jeg godt kunne hatt i min egen stue for å si det sånn.

Det hadde jeg ikke sagt om jeg ikke synes de var spesielt gode, de gav virkelig godlyd for pengene akkurat som fyren på hifiklubben sa.

Men du får jo bestemme selv hva du går for. Denon til 1000kr er et genialt kjøp. Er ikke noe å tenke på når du får den så billig.
    Takk igjen for et veldig utfyllende svar!

Er litt usikker på sidehøytallere osv. Da blir det jo ekstra dyrt, og har jeg så mye bruk for det? Er jo uansett et stort pluss da. Merker det nok veldig i film osv. Musikk også vil jeg tro. Da har jeg lyd i rommet uansett hvordan jeg snur og vender på det!

Hadde jo ikke tenkt å bruke så mye penger på anlegg da, men får se hva det blir til. Skal jeg bruke litt penger, er det jo greit om det er brukt, slik at jeg får mye mer for pengene.

Redigerer kommentaren/posten senere. Skal komme med litt linker osv. Hva med f.eks. c-4? Dynavoice Magic C-4 EX og Dynavoice S-4 Black EX - FINN Torget Hva kan jeg eventuelt bruke som senter eller sideht? Vil disse være bra? Eller må s-4 brukes som. bakht?

Her er også noen andre CW ht: CERWIN-VEGA VE-5M Høyttalere | Hi-Fi Klubben

De kan brukes til front, sideht eller bakht.

Og hvordan er Dali concept egentlig? DALI Concept 1 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Eller kanskje CW CLS6? (Bare leter litt på Finn. :P)

Eventuelt ARGON 6220 Høyttalere | Hi-Fi Klubben ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blar rundt omkring på Finn as we speak.

Er litt usikker om jeg skal ha Cerwin Vega, og ikke minst hvilke. Det blir jo XLS, men hvilke? 6? De har ikke XLS-6 på finn, så da må jeg eventuelt ha noe større OM jeg skal kjøpe brukt. Men tror det vil ta alt for stor plass på rommet mitt i tillegg, så lurer på om det blir aktuelt. Samt som jeg må ha et stort bord som høytalerne må stå på (ettersom de er så små), tar det jo voldsomt stor plass. Tror nok det skal være mulig, må bare tenke litt. Spesielt på pris også. Vil ikke bruke altfor mye. :P

Er litt usikker på sidehøytallere osv. Da blir det jo ekstra dyrt, og har jeg så mye bruk for det? Er jo uansett et stort pluss da. Merker det nok veldig i film osv. Musikk også vil jeg tro. Da har jeg lyd i rommet uansett hvordan jeg snur og vender på det!

Hadde jo ikke tenkt å bruke så mye penger på anlegg da, men får se hva det blir til. Skal jeg bruke litt penger, er det jo greit om det er brukt, slik at jeg får mye mer for pengene.

Redigerer kommentaren/posten senere. Skal komme med litt linker osv. Hva med f.eks. c-4? Dynavoice Magic C-4 EX og Dynavoice S-4 Black EX - FINN Torget Hva kan jeg eventuelt bruke som senter eller sideht? Vil disse være bra? Eller må s-4 brukes som. bakht?

Her er også noen andre CW ht: CERWIN-VEGA VE-5M Høyttalere | Hi-Fi Klubben

De kan brukes til front, sideht eller bakht.

Og hvordan er Dali concept egentlig? DALI Concept 1 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Eller kanskje CW CLS6? (Bare leter litt på Finn. :P)

Eventuelt ARGON 6220 Høyttalere | Hi-Fi Klubben ?
    Hei, jeg har ikke noe problem med å anbefale deg blandt de høytalerne der. Jeg er kjent med alle de du nevner.

La meg ta de en for en...

Velger du Argon, vel det tror jeg er et dårlig valg.
    Argon er hifiklubben egen lille syssel. De er veldig bra til å lage greie ledninger, og synes øretelefonforsterkeren deres ser lovende ut.

Men høytalere??? Vit at du får absolutt det aller billigste hifiklubben kan produsere, fordyrende er det også.

Jeg kjenner litt til hifiklubben, har snakket litt med selgerne der osv, dvs de som har peil. Argon høytalerne er noe de absoutt ikke anbefaler å kjøpe.
    Det er kun dersom du ikke har mulighet til å kjøpe andre høytalere at du velger dem.
    Blir litt det samme som Logitech det. (edit CV er jo dessuten billigere, mye bedre valg dette da)

Da er feks Proson eller Dynavoice høytalere som gir mye mer lyd for pengene... Bare så det er sagt.

Så til den lille CW høytaleren. Den er grei som sidehøytaler IKKE bruk denne som front, da blir du skuffet tro meg. Jeg har centeren i samme serie, er veldig fornøyd med den. De er geniale til sidehøytaler eller Center gir feks klar og høy dialog.

Men ville aldri hatt disse som fronter. Det pga at den har litt for lite effekt og bass iforhold til den jeg viste deg.

Veldig høy og klar lyd ja, men ikke det samme punchet og store lyden som XLS har. Det er absolutt verd de hundrelappene det koster ekstra. 100% garantert.

Dali Concept?
    Nei.. kort og godt.
    Det blir for meg det samme som å velge Argon..

Da synes jeg det er mye bedre å velge Dynavoice eller Proson, merket til Dali er rett og slett altfor fordyrende iforhold til ytelse og effekt iallefall når det gjelder budgetthøytaleren deres.

Dali er kjempegode høytalere, men ikke akkurat Concept synes jeg. Det er min personlige mening. Det du får er god bass, middelmådig diskant og relativt grei effekt.

Cerwin Vega XLS vil gi deg mye bedre effekt og høyere lyd, og mye bedre punch uten tvil. Hørte du var litt redd for bass, det skal du ikke være.
    Det viktige med bokhyllehøytalere er at de skal gi god bass, at det skal være øs og punhc.

Der er bokhyllehøytalerne veldig forskjellige, noen er spinkle som bare det, mens andre er nesten like fyldige og bra punch som gulvhøytalere.
    Når det gjelder akkurat XLS, så har denne akkurat noen av disse egenskapene.
    At en høytaler som koster 1700? har dette er ganske utrolig.
    Til sammenligning så må man over på høytalere som XTZ, BW og Dali for å få den samme basspunchen. BW, XTZ osv har sikkert bedre kvalitet på basslyd og diskant, men CW har garantert best lydstyrke og effekt.

Det ser jeg bare på CW som jeg kjøpte inn for kameraten, hans høytalere spiller mye høyere enn XTZene mine. Sikkert grunnet at de har ekstrem effekt og er lettdrevne.

Etter min mening så trenger IKKE du å tenke på sidehøytalere i denne omgang. Du vil jo få mer kroner senere og da kan du veldig enkelt svi av
    500-900kr på sidehøytalere.

Du i ditt rum har IKKE bruk for gulvhøytalere, snarere kommer det til å gi refleksjoner og problemer med lyd. Tenk stativhøytalere.

Å ha høytalere på bord eller skrivebord funker greit. Å kjøpe veggfeste til vegg eller stativ er sef enda bedre. Men det er jo ting du kan tenke på framover akkurat som med sidehøytalerne.

Du får ikke bedre høytaler for prisen enn XLS til Cerwin Vega.. Iallefall ikke til ditt bruk. Du trenger høytaler som gir skikkelig effekt til film og musikk og da er CW konge iforhold til pris og ytelse.

Du får jo forsterkeren brukt, da hadde jeg kjøpt XLS ny forutsatt at du har råd da.

Sidehøytalere har null å si hva du bruker, de kan være knøttsmå og koste minimalt. Poenget er at de funker og gir lyd..
    Brukten? Helt perfekt å kjøpe sidehøytalere på brukten.

Kjøp hva som helst, jo mindre de er jo lettere er det å henge de opp på veggen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har ikke noe problem med å anbefale deg blandt de høytalerne der. Jeg er kjent med alle de du nevner.

La meg ta de en for en...

Velger du Argon, vel det tror jeg er et dårlig valg.
    Argon er hifiklubben egen lille syssel. De er veldig bra til å lage greie ledninger, og synes øretelefonforsterkeren deres ser lovende ut.

Men høytalere??? Vit at du får absolutt det aller billigste hifiklubben kan produsere, fordyrende er det også.

Jeg kjenner litt til hifiklubben, har snakket litt med selgerne der osv, dvs de som har peil. Argon høytalerne er noe de absoutt ikke anbefaler å kjøpe.
    Det er kun dersom du ikke har mulighet til å kjøpe andre høytalere at du velger dem.
    Blir litt det samme som Logitech det.

Da er feks Proson eller Dynavoice høytalere som gir mye mer lyd for pengene... Bare så det er sagt.

Så til den lille CW høytaleren. Den er grei som sidehøytaler IKKE bruk denne som front, da blir du skuffet tro meg. Jeg har centeren i samme serie, er veldig fornøyd med den. De er geniale til sidehøytaler eller Center gir feks klar og høy dialog.
    Men ville aldri hatt disse som fronter. Det pga at den har litt for lite effekt og bass iforhold til den jeg viste deg. Veldig høy og klar lyd ja, men ikke det samme punchet og store lyden som XLS har. Det er absolutt verd de hundrelappene det koster ekstra. 100% garantert.

Dali Concept?
    Nei.. kort og godt.
    Det blir for meg det samme som å velge Argon..

Da synes jeg det er mye bedre å velge Dynavoice eller Proson, merket til Dali er rett og slett altfor fordyrende iforhold til ytelse og effekt iallefall når det gjelder budgetthøytaleren deres.

Dali er kjempegode høytalere, men ikke akkurat Concept synes jeg. Det er min personlige mening. Det du får er god bass, middelmådig diskant og relativt grei effekt.

Cerwin Vega XLS vil gi deg mye bedre effekt og høyere lyd, og mye bedre puch uten tvil. Hørte du var litt redd for bass, det skal du ikke være.
    Det viktige med bokhyllehøytalere er at de skal gi god bass, at det skal være øs og punhc.

Der er bokhyllehøytalerne veldig forskjellige, noen er spinkle som bare det, mens andre er nesten like fyldige og bra punch som gulvhøytalere.
    Når det gjelder akkurat XLS, så har denne akkurat noen av disse egenskapene.
    At en høytaler som koster 1700? har dette er ganske utrolig.
    Til sammenligning så må man over på høytalere som XTZ, BW og Dali for å få den samme basspunchen. BW, XTZ osv har sikkert bedre kvalitet på basslyd og diskant, men CW har garantert best lydstyrke og effekt.

Det ser jeg bare på CW som jeg kjøpte inn for kameraten, hans høytalere spiller mye høyere enn XTZene mine. Sikkert grunnet at de har ekstrem effekt og er lettdrevne.

Etter min mening så trenger IKKE du å tenke på sidehøytalere i denne omgang. Du vil jo få mer kroner senere og da kan du veldig enkelt svi av
    500-900kr på sidehøytalere.

Du i ditt rum har IKKE bruk for gulvhøytalere, snarere kommer det til å gi refleksjoner og problemer med lyd. Tenk stativhøytalere.

Å ha høytalere på bord eller skrivebord funker greit. Å kjøpe veggfeste til vegg eller stativ er sef enda bedre. Men det er jo ting du kan tenke på framover akkurat som med sidehøytalerne.

Du får ikke bedre høytaler for prisen enn XLS til Cerwin Vega.. Iallefall ikke til ditt bruk. Du trenger høytaler som gir skikkelig effekt til film og musikk og da er CW konge iforhold til pris og ytelse.

Du får jo forsterkeren brukt, da hadde jeg kjøpt XLS ny forutsatt at du har råd da.

Sidehøytalere har null å si hva du bruker, de kan være knøttsmå og koste minimalt. Poenget er at de funker og gir lyd..
    Brukten? Helt perfekt å kjøpe sidehøytalere på brukten.

Kjøp hva som helst, jo mindre de er jo lettere er det å henge de opp på veggen..
    Ok. Da vet jeg det.

Så da vil altså den forsterkeren + XLS6 x2 + Dynavoice Magic FX-4 EX Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten som bak ht være det beste? Bør jeg tenke på senter også? Merker at senteren i PC anlegget mitt har ganske mye å si. Den har jo ikke så veeeldig mye å si akkurat nå, ettersom jeg sitter med ryggen til alle front ht når jeg sitter på pcen. Jeg sitter jo ganske "skvist" oppi høyre hjørne, så bør kanskje tenke litt mer på plassering også om jeg skal få til dette.

Om jeg har plass til begge CW høytalerne er jo en annen sak da..

EDIT: Eller hva med Proson Sat 31 settet? Det innebærer en senter ht + 4 andre høytalere. Da kan jeg jo bruke alt dette som sidehøytalere, bakhøytalere osv. + senter.

Men akkurat disse høytalerne har jeg på følelsen av at blir vanskelig å plassere. Bakhøytalerne setter jeg på pulten, men sidehøytalerne vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av. Blir vel litt tungvint å henge opp disse?

Link: Proson Reality Sat 31 SA Sort pianofinish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Eller så kan jeg kjøpe brukt Får det vel for en tusenlapp e.l

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da vet jeg det.

Så da vil altså den forsterkeren + XLS6 x2 + Dynavoice Magic FX-4 EX Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten som bak ht være det beste? Bør jeg tenke på senter også? Merker at senteren i PC anlegget mitt har ganske mye å si. Den har jo ikke så veeeldig mye å si akkurat nå, ettersom jeg sitter med ryggen til alle front ht når jeg sitter på pcen. Jeg sitter jo ganske "skvist" oppi høyre hjørne, så bør kanskje tenke litt mer på plassering også om jeg skal få til dette.

Om jeg har plass til begge CW høytalerne er jo en annen sak da..

EDIT: Eller hva med Proson Sat 31 settet? Det innebærer en senter ht + 4 andre høytalere. Da kan jeg jo bruke alt dette som sidehøytalere, bakhøytalere osv. + senter.

Men akkurat disse høytalerne har jeg på følelsen av at blir vanskelig å plassere. Bakhøytalerne setter jeg på pulten, men sidehøytalerne vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av. Blir vel litt tungvint å henge opp disse?

Link: Proson Reality Sat 31 SA Sort pianofinish 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Eller så kan jeg kjøpe brukt Får det vel for en tusenlapp e.l

Det kan være lurt å se på brukten ja, dersom du kjøper XLS og Denon nå så kan du jo spane litt etter sidehøytalere og senter...

MEN du skal passe deg litt for haiene på FINN, hør med noen som har peil før du slår til. Du skulle bare vist hvor mye frekkheter det er på FINN. Jeg ser de værste prisene hele tiden. Av og til så finner man jo røverkjøpet, men det er langt mellom de. Ofte tenker folk slik at siden det er netthandel så kan de kreve ekstra kr pga det er stort marked..

Proson blir som Argon, de billigste høytalerne. Helt greie som bakhøytalere men jeg ville aldri kjøpt 5 høytalere for over 2000kr tror jeg. Hva skal du med de høytalerne feks? Hvordan skal du få plass til de?

Selv har jeg Dynavoice, de er endel bedre enn Proson koster ikke så mye heller. Dette er jo noe å tenke på? Pianolakk og greier... Dessuten har de portene foran som gjør at de kan henges på vegg...
    Dynavoice C-4 EX + S-4 EX Black Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Vet ikke om jeg vil ha Dynavoice senteren egentlig.... dersom jeg var på budgett så ville det nok vært greit. Dynavoice F6 serien er veldig bra på vokal, og akkustisk musikk synes jeg.. Men de kommer litt til kort på film og basstung musikk. Det blir en vurderingsak...

Dette er jo grei pris på sidehøytalere?
    Proson Event Sat 41 Proson | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Helt sikkert brukbar til dette uten at jeg har hørt akkurat disse selv. Er ikke så mye som skal til for at høytaleren skal fungere som sidehøytaler. Den må kunne gi lyd, noe de aller fleste høytalere gjør..
    Lasten går som regel alltid til Front, senter, sub. Sidehøytalerne er som regel bare vind, vær og svisj. Kanskje noe bakgrunnsmusikk...

Senter, jeg må jo anbefale min egen senter da..
    CERWIN-VEGA VE-5C Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Denne er billig, liten og lett og plassere, har god effekt og gir høy og tydelig dialog. Angrer ikke at jeg valgte denne, og sammenlignet med feks de billigste Dynavoice og proson og Argon som ligger på ca samme pris, så er Cerwin Vega senteren KLART overlegen uten tvil i det hele tatt.

Jeg ville valgt Proson event sidehøytaler og Cerwin Vega senter....
    Ellers ville jeg kjøpt sidehøytalerne brukt...

Er sjelden man finner sentere på brukten, men det hender jo inne i mellom, sjelden de er billige da. Som regel noe Klipsch eller BW som går igjen, men de koster jo gjerne mange tusen og da er det like greit å kjøpe CV iforhold til budgett...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da vet jeg det.

Senter er egentlig veldig viktig.
    Der kommer all dialog, og ofte endel handling også. Til musikk så er også senter svært viktig.

Sånn prioriterer jeg.

Front
    Senter
    Subwoofer
    Sidehøytalere

I akkurat den rekkefølgen, det mener jeg er riktig prioritering både utifra film og spill og også musikk.

Sidehøytalere er jo litt viktig det også, svisj, vær og senterfølelse. Men det er absolutt minimalt lyd som kommer fra de. Derfor ikke så viktig med kvalitet eller størrelsen.

De høytalerne du viser til dvs F6 modellen med veggfeste er jo veldig enkel å montere da. Men de koster kanskje litt for mye iforhold til budgettet?

Proson Event er jo litt rimeligere..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det du uansett skal gjøre er å vurdere om du virkelig må ha hjemmekino?

Kan du klare deg med Stereo?
    Det gir endel fordeler iforhold til musikk, iforhold til at det er billigere...

I så måte så har Denons billigste stereo faktisk mulighet til å koble til 4 høytalere. Det blir jo nesten som surround bortsett fra at du ikke får med ordentlig prosessering av lyden..

Bakdelen med Stereo er at du går glipp av HDMI og lydkodene, men skal du kun spille brente filmer fra data, og musikk fra data så mener jeg at du har null bruk for hjemmekino. Da kan du faktisk greie deg like bra med den billigste Denon stereoen. Enkelt å koble til data, og mulighet for 4 høytalere. Du får også mer kraft i en Stereo enn du får i en hjemmekino.

Hjemmekinoen har uansett bra nok kraft til høytalerne du tenker på, men stereon har nok mer. Sånn er det alltid..

Fordelen med Hjemmekino er jo HDMI da, lydregulering og prosessering...

Det spørs litt hva du trenger..
    Har du tv med HDMI feks? Har du bluray?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du uansett skal gjøre er å vurdere om du virkelig må ha hjemmekino?

Kan du klare deg med Stereo?
    Det gir endel fordeler iforhold til musikk, iforhold til at det er billigere...

I så måte så har Denons billigste stereo faktisk mulighet til å koble til 4 høytalere. Det blir jo nesten som surround bortsett fra at du ikke får med ordentlig prosessering av lyden..

Bakdelen med Stereo er at du går glipp av HDMI og lydkodene, men skal du kun spille brente filmer fra data, og musikk fra data så mener jeg at du har null bruk for hjemmekino. Da kan du faktisk greie deg like bra med den billigste Denon stereoen. Enkelt å koble til data, og mulighet for 4 høytalere. Du får også mer kraft i en Stereo enn du får i en hjemmekino.

Hjemmekinoen har uansett bra nok kraft til høytalerne du tenker på, men stereon har nok mer. Sånn er det alltid..

Fordelen med Hjemmekino er jo HDMI da, lydregulering og prosessering...

Det spørs litt hva du trenger..
    Har du tv med HDMI feks? Har du bluray?
    Jeg har TV med HDMI, ja. Og jeg har PS3 -> Blueray. Kan ikke akkurat si at jeg bruker blueray så ofte, men greit å ha. Det jeg liker med surround er at jeg har høyttalerne bak meg. Jeg synes det hjelper veldig mye. Hvis jeg f.eks. sitter på PCen, vil jeg jo sitte med ryggen til høyttalerne om det er stereo. (Om høyttalerne står ved TVen, da).

Hvis stereo forsterkeren har 4.1 -> Hva skal jeg bruke de to andre portene til da? Senter? To sidehøyttalere? To bakhøyttalere?

Føler det blir litt teit om jeg har to bakhøyttalere også, ettersom jeg ikke har nok porter til senter, som du sier er veldig viktig.

Hadde PCen min stått MOT TVen, hadde det sikkert vært greit med stereo. Men nå som jeg sitter med ryggen mot TVen når jeg er på PCen, blir det kanskje litt teit. Men Cerwin Vega kommer jo til å fylle rommet MYE mer enn de høyttalerne jeg har nå, så spørsmålet er jo om jeg har bruk for bakhøyttalere.

Når jeg er hos en kompis og ser på TV, har han noen digre gulvhøyttalere. Da føler jeg det er nok med stereo når vi ser på film osv. Men om jeg skulle sittet med ryggen til hadde det kanskje blitt litt rart? Jeg vet ikke helt.

Synes selv det hadde vært best med Front x2, Senter og Bakhøyttalere x2 egentlig. MEN det er jo ikke så lett å si heller, ettersom jeg ikke har prøvd Cerwin Vega høytallerne.

Det jeg eventuelt kan gjøre er å koble til det gamle PC-anlegget mitt til PCen, og bruke Cerwin Vega Stereo til TVen. (Eventuelt en senter også?).

Men jeg vil jo uansett kunne switche ganske kjapt om jeg skal høre på musikk via PCen, -> Da vil jeg jo selvfølgelig høre på musikk gjennom Cerwin Vega høyttalerne Men da må jeg sikkert drive å tukle med ledninger osv.

Det jeg eventuelt kan gjøre, er jo å føre musikken over på PS3'n/en minnepenn inn i TVen, og høre derifra gjennom CV høyttalerne. Eller få Spotify inn på PS3'n. (Har hørt det er mulig). Har ikke Spotify premium da, så det blir snart begrensninger på Free edition også....
    Blir jo litt kjedelig hvis jeg skal bruke PC-anlegget også, ettersom jeg vil synes det er så sinnssykt dårlig..

Så, derfor hadde det kanskje vært best med en 5.1 eller 7.1 forsterker?
    Det er jo uansett positivt med en 5.1/7.1 om jeg skal oppgradere senere.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har TV med HDMI, ja. Og jeg har PS3 -> Blueray. Kan ikke akkurat si at jeg bruker blueray så ofte, men greit å ha. Det jeg liker med surround er at jeg har høyttalerne bak meg. Jeg synes det hjelper veldig mye. Hvis jeg f.eks. sitter på PCen, vil jeg jo sitte med ryggen til høyttalerne om det er stereo. (Om høyttalerne står ved TVen, da).

Hvis stereo forsterkeren har 4.1 -> Hva skal jeg bruke de to andre portene til da? Senter? To sidehøyttalere? To bakhøyttalere?

Føler det blir litt teit om jeg har to bakhøyttalere også, ettersom jeg ikke har nok porter til senter, som du sier er veldig viktig.

Hadde PCen min stått MOT TVen, hadde det sikkert vært greit med stereo. Men nå som jeg sitter med ryggen mot TVen når jeg er på PCen, blir det kanskje litt teit. Men Cerwin Vega kommer jo til å fylle rommet MYE mer enn de høyttalerne jeg har nå, så spørsmålet er jo om jeg har bruk for bakhøyttalere.

Når jeg er hos en kompis og ser på TV, har han noen digre gulvhøyttalere. Da føler jeg det er nok med stereo når vi ser på film osv. Men om jeg skulle sittet med ryggen til hadde det kanskje blitt litt rart? Jeg vet ikke helt.

Synes selv det hadde vært best med Front x2, Senter og Bakhøyttalere x2 egentlig. MEN det er jo ikke så lett å si heller, ettersom jeg ikke har prøvd Cerwin Vega høytallerne.

Det jeg eventuelt kan gjøre er å koble til det gamle PC-anlegget mitt til PCen, og bruke Cerwin Vega Stereo til TVen. (Eventuelt en senter også?).

Men jeg vil jo uansett kunne switche ganske kjapt om jeg skal høre på musikk via PCen, -> Da vil jeg jo selvfølgelig høre på musikk gjennom Cerwin Vega høyttalerne Men da må jeg sikkert drive å tukle med ledninger osv.

Det jeg eventuelt kan gjøre, er jo å føre musikken over på PS3'n/en minnepenn inn i TVen, og høre derifra gjennom CV høyttalerne. Eller få Spotify inn på PS3'n. (Har hørt det er mulig). Har ikke Spotify premium da, så det blir snart begrensninger på Free edition også....
    Blir jo litt kjedelig hvis jeg skal bruke PC-anlegget også, ettersom jeg vil synes det er så sinnssykt dårlig..

Så, derfor hadde det kanskje vært best med en 5.1 eller 7.1 forsterker?
    Det er jo uansett positivt med en 5.1/7.1 om jeg skal oppgradere senere.
    Jo da er det nok best med hjemmekino.

XLS er likeså eller bedre enn mange gulvhøytalere. Feks ville de gruset gulvhøytalere som Dynavoice F6 totalt. Det vet jeg, for jeg har F6 selv bak.
    Det gjelder også da de gulvhøytalere i samme prisklasse som jeg tenker du vurderer. XLS er rett og slett en bedre høytaler selv om den er mindre.

Front og senter er viktigst, til musikk og film. Tror ikke du trenger mer, men mye vil jo ha mer som de sier. Ta det med tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da er det nok best med hjemmekino.

XLS er likeså eller bedre enn mange gulvhøytalere. Feks ville de gruset gulvhøytalere som Dynavoice F6 totalt. Det vet jeg, for jeg har F6 selv bak.
    Det gjelder også da de gulvhøytalere i samme prisklasse som jeg tenker du vurderer. XLS er rett og slett en bedre høytaler selv om den er mindre.

Front og senter er viktigst, til musikk og film. Tror ikke du trenger mer, men mye vil jo ha mer som de sier. Ta det med tiden.
    Ok. Har funnet cv ve 5c på brukten. Får det vel for en 400-500. Det er vel en fin pris? Men blir sikkert en del i frakt ettersom jeg kjøper fra så mange selgere. Men forhåpentligvis ikke for mye. :P

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Har funnet cv ve 5c på brukten. Får det vel for en 400-500. Det er vel en fin pris? Men blir sikkert en del i frakt ettersom jeg kjøper fra så mange selgere. Men forhåpentligvis ikke for mye. :P
    Det er en helt grei pris, den er ganske lett også så blir nok ikke så mye i frakt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •