Gulvhøyttalere til Marantz elektronikk. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    og at jeg kanskje tror Marantzutstyret mitt pro*****rer på ikke altfor store høyttalere.
    Haha, du skrev profiterer med dobbel t slik at det automatisk ble sensurert, kult!
    Hvis du er godt fornøyd med Daliene bortsett fra diskanten så kan du jo forsøke å bytte elementer. Sette inn noe SEAS eller Scanspeak f.eks. Jeg brukte et par av de nye 22 millimeters metaldomene fra moss i mine steingamle MA monitor 9. Det funka som bare F.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Haha, du skrev profiterer med dobbel t slik at det automatisk ble sensurert, kult!
    Hvis du er godt fornøyd med Daliene bortsett fra diskanten så kan du jo forsøke å bytte elementer. Sette inn noe SEAS eller Scanspeak f.eks. Jeg brukte et par av de nye 22 millimeters metaldomene fra moss i mine steingamle MA monitor 9. Det funka som bare F.

Hehehe, ja. Fin måte å avsløre elendige kunnskaper i Norsk rettskrivning:-D Takk for tipset, men det blir nye høyttalere gitt. Dali høyttalerne er 6 år gamle blitt nå, og med den heftige nye elektronikken jeg nå har fått tak i så klør det ærlig talt i fingrene etter å kaste de på dør

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp kommet inn døren etter en lytterunde hos Hifiklubben. Fikk hørt og ikke minst beskuet både Cm8 og Cm9, samt Dali Mentor 6. Sistnevnte ligger på 20 000 kr paret, samme som Cm9. Cm8 endel billigere som sikkert flere vet, "kun" 14000 kr paret. Elektronikken var fra Nad denne gangen, 150 watteren integrert stereoforsterker.

Hørte på både Kent og The Cranberries på alle parene. Valgte disse to bandene fordi de begge har et par låter jeg er veldig glad i, samt at de har en sound som åpner seg veldig opp på gode anlegg/høyttalere. Cm8 imponerte enormt, med en oppløsning og nøytralt god klang som jeg liker utrolig godt. En utrolig høyttaler til prisen etter min oppfatning. Ble overrasket over hvor utrolig liten den er av størrelse, men den spiller musikk som en stor sjef

Cm9 var naturligvis også imponerende, dog syns jeg nok ikke den forsvarer en økning på 6000 kr mer. Den låt fantastisk stort og åpent, men Cm8 passer nok bedre til min forsterker med noe mindre kabinett og elementer. Dali høyttaleren skuffet forøvrig, med altfor skarp/lys diskant. Det holdt faktisk lenge med 1 låt for å fastslå at dette blir altfor lys/skarp klang for min del. Vokalen låter spisst og i nærheten av så behagelig som på Cm8/9. At Cm8 koster hele 6 laken mindre enn Mentor 6 er intet mindre enn utrolig!

Forøvrig blir jeg klam i hakket av å tenke på spenne for Cm8 på Marantzforsterkeren min i stua

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukte Cm7?

Driver og tygger på å kjøpe brukte høyttalere også, som jeg gjorde med forsterkeren min. Det er utrolig med tusenlapper å spare på å få tak i noe pent på brukten ser jeg. Skal jeg kjøpe nye cm8 er det ikke sikkert jeg får stablet på beina penger før i juni når feriepenga kommer, de koster 14 laken nye. Mens Cm7 kan jeg få tak i pent brukt helt ned i 6-7000 kr, og den er vel etter hva jeg har forstått tilnærmet like god som Cm8?8)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt høyttalerne hver for seg, og ikke AB-testet dem, men siden CM8 er ment å ta over for CM7, så ville ikke jeg vært redd for å ta sjansen på dem brukt til den prisen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har bare hørt høyttalerne hver for seg, og ikke AB-testet dem, men siden CM8 er ment å ta over for CM7, så ville ikke jeg vært redd for å ta sjansen på dem brukt til den prisen.

Nei, ikke sant? Jeg syns også det virker som en absolutt overkommelig pris, til tross for at Cm7 er en utgående modell. Det klør så enormt i fingrene og ikke minst ørene etter å spenne fast noe mer spenstig på Pm15S1 enn mine nåværende Dalier. Marantzen er i mine øyne en så god forsterker at det nesten er en fornærmelse å koble den til budsjetthøyttalere som er 6 år gamle

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cm7 it is!

Da har jeg etterhvert ramlet ned på Cm7, all den tid jeg har fått tilsag på et par pent brukte som jeg skal hente til uken:-D Yey, snart blir drømmeoppsettet en realitet til en sum jeg ikke kunne drømme om for noen uker siden.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flotte høyttalere. Gleder meg til å følge med videre....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Grattis med flotte høyttalere. Gleder meg til å følge med videre....

Takk for gratulasjonen Anfield:-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •