Surroundsett til ca. 15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundsett til ca. 15k

Jeg har hatt et par sett med egg fra Kef, men har nå 4.0 med Monitor Audio GS20 og Monitor Audio Radius 180. Siden jeg får brukt det lite (og er glad i å bytte), vurderer jeg å går for et Kef-lignende sett.

Hvilken stjerne skinner sterkest på surroundsett-himmelen fra kr 15000 og nedover?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ayabara
    Jeg har hatt et par sett med egg fra Kef, men har nå 4.0 med Monitor Audio GS20 og Monitor Audio Radius 180. Siden jeg får brukt det lite (og er glad i å bytte), vurderer jeg å går for et Kef-lignende sett.

Hvilken stjerne skinner sterkest på surroundsett-himmelen fra kr 15000 og nedover?
    KEF 5.1 eggs er legendariske og vinner priser overalt. Men mye av dette er på grunn av lyd kvaliteten du får fra den lille stilige formen de kommer i.

Om du ikke er så opptatt av dette lønner det kanskje med 5.1 fra Klipsch.

Klipsch RB-61 stativ høytaler, RW10d subber, RC-52 senter høytaler, RS 42 surround høytalere

Koster $1800 i US eller 11 000 norske kroner, er usikker på norsk pris men kan vel ikke være mer en 14-16 lapper.
    Klipsch settet er VELDIG GOD.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch er ikke dumme saker det nei

hva med et XTZ oppsett?

LINK

Det der er rimelig bra saker, ligger til 18k men, 3 over budsjettet ditt, men det spiller nok veldig bra for pengene. pluss at det ser veldig bra ut

kan sikkert komponere noen andre pakker til rundt 15 k der

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS har jo veldig mye bra for den typer penger. Ser du får kjøpt S-serien i 5.1 sett til 13000kr nå om dagen hos L-sound. Og i det settet er det STS som gulv/front, bra senter, bi-polare surround høyttalere (med doble 2x6 bass og to diskanter for bedre spredning. Og subben du får med er det et helt sinnsykt trykk i pluss at den spiller veldig rent. Får ikke mer for penga her

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og SVS kan du klare deg fint med pioneer vsx-2020, har selv gått for LX-53 siden jeg vil være på den sikre siden når det gjelder krefter. Var bra med Denon 3311 og, var varmere klang som passet bra på f.eks symbaler, men ville selv gått for noe mer spestig. Hører også at Onkyo 808 og Yamaha 1067 eller 2067 skal være bra match, er det kun høyttalerne som skal koste 15000 eller hele settet med forsterker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •