Flate høyttalere, Hjemmekinopakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flate høyttalere, Hjemmekinopakke

Hei!
    Jeg har lest litt frem og tilbake på diverse tråder her i forumet ang. valg av rett hjemmekino anlegg uten å bli noe særlig klokere. Da jeg bor i boligblokk kan jeg naturligvis ikke blåse veggene ned og er derfor på utkikk etter en pakke som gir god lyd til en hyggelig pris. Jeg har også en liten leilighet jeg har derfor tenkt å legge litt penger i design slik at jeg kan får utnyttet den plassen jeg har maksimalt.

Har derfor et konkret spørsmål om disse nye flate høyttalerene går ut over kvaliteten av lyden ?

Har vært rundt på diverse el.forhandlere og har igrunnen kommet frem til at Pioneer NS-DV 990 er fete og klanger bra for mine ører . Disse høyttalerene kan henges på veggen og ser bra ut! Har noen erfaringer med denne typen høyttalere?

Link til produktet : http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=428-438

Prisen her ligger på 9400,-
    Gode og negative tilbakemeldinger og andre produktanbefalinger settes stor pris på!

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med flate høytalere regner jeg med at du mener elektrostat høytalere. Det kan være meget klar og god lyd i slike høytalere, dog de ikke går dypt (i hverfall ikke uten å være STORE) men det er vel et satelitt system du prater om, og da er det jo en medfølgende bass som tar seg av dette.

Syns du lyden i disse er bra er det bare å slå til, for bedre system designmessig skal man lete lenge etter.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnte produkt er ikke elektrostater, men NXT-baserte høyttalere. NXT-patentet kom først på 90-tallet, og teknologien er derfor temmelig ny til å være i høyttalersammenheng. Foreløpig er det få kvalitetshøyttalere som bruker teknologien.

Ref: http://www.nxtsound.com/technology/index.php

Jeg TROR at denne teknologien har bra potensiale, men mistenker at den foreløpig har en litt utemmet responskarakteristikk og begrenset dynamikk sammenlignet med mer etablerte og forfinede teknologier.

Men jeg synes trådstarter har valgt riktig framgangsmåte her: Lytt på dem, så kan man bestemme om de passer til eget bruk. Kan hende at skepsisen min er totalt ubegrunnet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •