Gulvhøyttalere til Cambridge elektronikk - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Jeg har heller ingen særlig kunnskap eller erfaringer fra DAC-verden, men jeg vet såpass at det har "alt" å si.

Det sitter jo DAC'er i alt mulig, og de kvaliteten vokser, som med så mye annet, ofte med prisen.

F.eks. ved å ta lyden analogt fra datamaskinen, en billig dvd-spiller, billig cd-spiller eller noe annet "ræl" kan gi en kjip opplevelse! :-)

Derimot å ta det digitalt fra slike kilder, inn i en ekstern DAC som er lagd for å være en kjempeforbedring fra slike "kjipe" kilder, kan heve opplevelsen volsomt! Så tar man videre analogt ut ifra denne. :-)

Cambridge DacMagic

Cambridge sine cd-spillere 740C og 840C har også DAC-innganger for eksterne kilder.

Hm, cd spillerne har Dac inngang,- men jeg skal ikke ha en ren cd spiller da. Skal ha en ren blu-ray spiller jeg som får rollen som universalspiller:-D Så får høre hvordan det låter når jeg får komponentene rundt midten av April nå. Tenker Cambridgeforsterkeren vil sparke nytt og godt liv i mine Dali høyttalere også8)

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge sine cd-spillere 740C og 840C har også DAC-innganger for eksterne kilder.
    For ikke å nevne sinnsykt gode jitter-verdier.

For å komme litt tilbake til topic vil jeg tro CM8 er lettere å drive for forsterkeren til trådstarter og da kan denne komboen spille bedre. Mye derfor jeg nevnte Dali som er enda mer lettdrevent.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du liker lyden av B&W er det ikke helt dumt å ta en lytt til den nye Q serien til KEF.

Kef er kanskje en anelse mer pågående i toppen og kanskje ikke like tørre i lyden- Men spiller dypere har høyere følsomhet og en ganske grei SPL.

Q900 bruker radiator elementer istedet for vanlig airflow noe som *kan* gjøre de mer plasseringsvennlige.

Har selv hatt diverse b&w og litt forskjellig kef nå. Og syntes begge merkene er gode produsenter av lyd. Må si jeg brukte litt tid på å venne meg til toppen i KEF, men jeg gikk jo veier i elektronikken som tilsa at jeg skulle åpne B&W`ne jeg hadde da. Så med Cambridge tror jeg Kef er en bra match for deg.

Ellers kan det jo være at du finner Monitor Audio GS20 brukt og de er absolutt en god kandidat til B&W og KEF oppi alt.
    God SPL, helt grei følsomhet og en fin frekvensgang. De står iallefall ikke tilbake i det nedre området mot 683. Gjorde iallefall ikke det i stuen jeg hadde når de var til test.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Om du liker lyden av B&W er det ikke helt dumt å ta en lytt til den nye Q serien til KEF.

Kef er kanskje en anelse mer pågående i toppen og kanskje ikke like tørre i lyden- Men spiller dypere har høyere følsomhet og en ganske grei SPL.

Q900 bruker radiator elementer istedet for vanlig airflow noe som *kan* gjøre de mer plasseringsvennlige.

Har selv hatt diverse b&w og litt forskjellig kef nå. Og syntes begge merkene er gode produsenter av lyd. Må si jeg brukte litt tid på å venne meg til toppen i KEF, men jeg gikk jo veier i elektronikken som tilsa at jeg skulle åpne B&W`ne jeg hadde da. Så med Cambridge tror jeg Kef er en bra match for deg.

Ellers kan det jo være at du finner Monitor Audio GS20 brukt og de er absolutt en god kandidat til B&W og KEF oppi alt.
    God SPL, helt grei følsomhet og en fin frekvensgang. De står iallefall ikke tilbake i det nedre området mot 683. Gjorde iallefall ikke det i stuen jeg hadde når de var til test.

Artig at du nevner Kef, surfet nemlig akkuratt litt på soundgarden sine sider og der hadde de en stor gulvstående modell fra Kef nedsatt med 5000 kr Så skulle akkuratt til å lufte stemningen for merket når du kom på banen her, hehe. Jeg får mye å gjøre fremover mtp alle høyttalermodellene jeg trenger å få lyttet til Men det er spennende også da. Halve moroa er perioden frem til man får noe nytt i hus!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    For ikke å nevne sinnsykt gode jitter-verdier.

For å komme litt tilbake til topic vil jeg tro CM8 er lettere å drive for forsterkeren til trådstarter og da kan denne komboen spille bedre. Mye derfor jeg nevnte Dali som er enda mer lettdrevent.

Geir Arne

Det var mine umiddelbaretanker også, at 840 Aen vil ha mer kontroll på Cm8. Jeg er veldig glad i Dali og har hatt 2 par med de tidligere. Men lurer på om tiden er inne for å prøve noe nytt nå, så spørs om ikke jeg får mitt første høyttalerpar som ikke er Dali denne gangen8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Artig at du nevner Kef, surfet nemlig akkuratt litt på soundgarden sine sider og der hadde de en stor gulvstående modell fra Kef nedsatt med 5000 kr Så skulle akkuratt til å lufte stemningen for merket når du kom på banen her, hehe. Jeg får mye å gjøre fremover mtp alle høyttalermodellene jeg trenger å få lyttet til Men det er spennende også da. Halve moroa er perioden frem til man får noe nytt i hus!
    De utgående modellene hos Soundgarden er ett kupp!

Om du likevell skal høre på KEF prøv å få med deg den nye Q serien. De har omgjort en del fra tidligere modeller, men holder fortsatt på med coaxial typen

Forside

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lyttet til Cm7 iallfall med denne elektronikken! Og må si det låt meget bra, over mine forvetninger. Cm7 spiller veldig bra til å være en såpass liten gulvhøyttaler8) Men klart, man merket det når volumet økte kraftig,- den har sine begrensninger tross alt. HFK hadde ikke Cm8 inne for øyeblikket, så den fikk jeg ikke hørt på i denne omgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker var det ? 740A ?

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W er jo veldig god match til Cambridge Så gå for det!

Cambridge, lyngdorf, rotel og Nad til B&W er jo bare elsk

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker var det ? 740A ?

840A v2 Den samme som jeg selv har bestilt og ikke kan vente på å få i hus, hehe. Og som Mr dell sier under her, satan så bra Cambridge spiller på B&W. Imponerende rett og slett. Så oppløst og presist at det er en fryd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva du legger i "merker det når volumet øker kraftig", men hvis jeg forstår deg rett så overrasker det meg litt....

Med en kraftig nok forsterker trodde jeg ikke denne skulle ha noe særlig problemer med å spille høyt... :-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva du legger i "merker det når volumet øker kraftig", men hvis jeg forstår deg rett så overrasker det meg litt....

Med en kraftig nok forsterker trodde jeg ikke denne skulle ha noe særlig problemer med å spille høyt... :-)

Mener vel at jeg merket at Cm7 ikke har så mange elementer som flere av sine andre familiemedlemmer i gulvhøyttalersegmentet. Det låter ikke så uanstrengt og "voldsomt" som med andre gulvhøyttalere som er større og har flere elementer. Den spiller absolutt høyt, men det i seg selv er ikke nok. En god høyttaler bør også greie å spille høyt _og_ at det låter uanstrengt. Cm7 har helt klart sin store styrke på semihøye lydnivåer etter min oppfatning. Jeg må nok opp til CM8, eventuelt DM 683.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CM7 låter kanonbra. Syntes det er en av de bedre høyttalerne til B&W. Men den takler ikke å spille høy, og ikke dypt. Det værste er å utsette den for begge deler. Men på "normale" lyttenivå er denne fabelaktig.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Mener vel at jeg merket at Cm7 ikke har så mange elementer som flere av sine andre familiemedlemmer i gulvhøyttalersegmentet. Det låter ikke så uanstrengt og "voldsomt" som med andre gulvhøyttalere som er større og har flere elementer. Den spiller absolutt høyt, men det i seg selv er ikke nok. En god høyttaler bør også greie å spille høyt _og_ at det låter uanstrengt. Cm7 har helt klart sin store styrke på semihøye lydnivåer etter min oppfatning. Jeg må nok opp til CM8, eventuelt DM 683.
    Jeg følte tilogmed 685 klarte å spille høyt, mektig og uanstrengt med nok power... Var derfor det overrasket meg at en gulvstående ikke klarer det... :-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følte tilogmed 685 klarte å spille høyt, mektig og uanstrengt med nok power... Var derfor det overrasket meg at en gulvstående ikke klarer det... :-)

Hehehe, da har nok vi litt forskjellige preferanser av å spille høyt, uanstrengt og med nok power I min bok merkes det godt på gulvstående høyttalere med forholdsvis få elementer i kabinettet, slik som eksempelvis CM7. Det holder ikke når man skal kaste på skikkelig med køl8-) Det er ikke så enormt ofte jeg spiller såpass høyt, men jeg ønsker å ha muligheten til det og vite med meg selv at høyttaleren/forsterkeren er god for å spille skikkelig høyt/uanstrengt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •