Innkjøp av høytalere og forsterker til ca 16 000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chrisx3
    var det bra med bass? skriikete diskant ? har hørt at h/k ikke passer noe bra til klipsch se
    Ja, jeg synes det var bra med bass (overraskende bra), og jeg hater skrikende diskant, så jeg hadde ikke vurdert det hvis jeg hadde opplevd den sånn.....
    Når det er sagt har det selvfølgelig mye med rom, kabler (nå blir jeg sikkert halshugget) og oppsett ellers å gjøre, og det var ikke musikk jeg kjente som ble spilt, men det låt ihvertfall godt nok til at jeg kommer til å høre mer på det når jeg skal handle

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar med erfaring fra H/K AVR980 på RF62! Men er litt skeptisk på en forsterker til 5 000 kr veil. på et par høytalere til 10 000kr (RF82). Bør vel da kanskje heller kjøpe en som har kostet 10 000, men koster 5 000 kr brukt?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nesta
    Takk for svar med erfaring fra H/K AVR980 på RF62! Men er litt skeptisk på en forsterker til 5 000 kr veil. på et par høytalere til 10 000kr (RF82). Bør vel da kanskje heller kjøpe en som har kostet 10 000, men koster 5 000 kr brukt?
    Ja, for all del, ikke noen dum tanke, bare ble veldig overrasket over hvor bra lyd dette ga selv, og tror den forsterkeren gir veldig veldig mye lyd for pengene....og nå som den er så billig er det, for meg ihvertfall, verdt et forsøk
    Så bare at det var innenfor budsjett med RF82 og denne....

Fant forresten denne nå:

KEF iQ90 Gulvhøyttaler - Sort

Har ikke peil på hvordan den låter, men den skal definitivt høres på før jeg kjøper et sett høyttalere til! Det var litt av et prisavslag du....

Men tilbake til det vi egentlig diskuterte; Det jeg kommer til å høre på framover når jeg skal ha et anlegg mistenkelig likt det du skisserer er som følger:
    Forsterkere: Harman Kardon HK980, Hegel H1se og Hegel H70
    (H70 pga integrert DAC, da dette sparer meg for noen kroner)
    Høyttalere: Klipsch RF62/82, KEF IQ90 og så skal jeg gi JBL ES en sjangse til med elektronikk og kabler jeg veit hvordan yter, de kan umulig være så dårlige som det jeg hørte når jeg hørte dem i butikken

Nå har jeg Hegel og JBL i hovedanlegget, som jeg er veldig fornøyd med, så jeg er på ingen måte hverken noen HK- eller Klipsch-fantast (jeg er vel mer Hegel-fantast),ble bare litt imponert over HK980/RF62....
    Tror uansett det er lurt å løpe rundt og lytte selv, eller enda bedre; Få lånt med hjem og lytte der, hva alle vi andre måtte mene er bra eller dårlig kan i beste fall ses på som en guide til hva du bør teste ut selv, men det er ingen av oss som har dine ører eller preferanser

Hvis du skal leite etter brukt så er det mulig å få RF82 v.1 ned i 4K, da har du 12K til forsterker og DA kan du faktisk, med litt flaks, komme over en Hegel H200 innenfor budsjett!
    (Ja, det er denne jeg har og jeg elsker den, Da Håkon Rognlien testet den var han helt klar: Den BANKER Krell KAV 400 som han har hatt som refereanse)
    Klarer du å skrape sammen denne komboen til 16K vil jeg si du har lyd langt over prisklassen
    Men igjen; Dette er min mening, bygget på mine preferanser....
    Skulle du kjøpe høyttalere før du kjøper forsterker og har lyst til å prøve dem på en H200 er det bare å ta turen (Hvis du bor på østlandet da...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for godt og utfyllende svar!

Skal høre litt på forskjellig, mulig jeg velger å kjøpe RF82 brukt og bruke 10k på en skikkelig forsterker, eller 7 000 på en oppgradert Abrahamsen v 2.0 (som har fått mye skryt sammen med RF82).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje denne forsterkeren vil passe godt på rf-82?

Vincent rørforsterker selges! - FINN Torget

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting som er kjekt med rør... hvis man føler noe mangler, så er det bare å bytte noen rør, og da kan olutselig "gløden" komme tilbake

Audio Innovations Serie 500 selges, sjelden mulighet..... Ikke store effekten, men som han sier så jobba Qvotrup der før han starta Audio Note. Kvalitetstegn.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •