Spikes vs superspikes vs gummiknotter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Spikes vs superspikes vs gummiknotter

Hei!

Jeg lurer på erfaringer med dette....jeg kjøpte i går noe som heter superspikes, det er spikes, men "inni" et slags bein. Soundcare

De kostet jo en del mer en vanlige spikes/gummiføtter. Har ikke fått testet disse enda.

Hva tenker folket? Er det verd det? Og vil man merke god forskjell på ingen spikes, i forhold til med spikes?

Høytalerene står på parkett.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte slike Soundcare spikes for et par år siden - mest for lettere å kunne flytte høyttalerne på parketten mellom finlytte-posisjon (når kona var ute) og vanlig posisjon (når kona var hjemme). Lydmessig? Kan hende et strå hvassere - if you twist my arm - men jeg skal ikke påstå at det var noen åpenbar revolusjon. Ikke på min parkett i hvert fall.

Men et kjempeprodukt for dem som har høyttalere stående på parkett.

Jeg leste ett eller annet sted at spikes - altså disse spisse piggene som etterhvert dukket opp under høyttalere - det var noe som man fant på for å beskytte (i første omgang amerikanske) vegg-til-vegg-tepper da disse var in. Slik at mor i huset slapp å gremme seg over avtrykk i teppene hver gang far i huset fant det for godt å flytte litt rundt på hifi'en. I utgangspunktet helt uten tanke på lyd og slikt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter ulf-B sitt utsagn, og spesielt siste del! Beste løsning vil sannsynligvis være å kunne isolere/absobere høyttalerne fra underlaget. Det gjøres i liten grad med spikes. Egnede produkter kan være eks. TEMA ISOLATOR, som selges for en billig penge hos Dynabel. Vet mange er meget godt fornøyd med disse...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet litt på dette nå.....som dere sier så ble jeg ikke akkuratt blåst hue av....Følte kanskje det var bittelittelitt mer trykk i bassen som eneste merkbare forbedring.

Men de SER i alle fall meget kule ut med disse spikes'ene, så det var da noe
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •