Høyttalere til Epik Legend

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Epik Legend

Har sett på mange forskjellige gulvhøyttalere og subwoofere.

Mine tanker om stereoanlegg er at det skal kunne brukes til musikk og film.
    Jeg har sett på en Epik Legend Subwoofer, og lurer på om det er nok bass med denne til at jeg heller kan ha noen mindre fronthøyttalere, evt noen smale som kan henges på veggen... Jeg har bass tonene med subwoofere, men mangler mellomtonen og diskant.

Hva bør jeg gjøre?
    Er det ikke nok bass og trykk med en Epik Legend subwoofer at jeg kun trenger noen mindre høyttalere for mellomtone og diskant? Eller bør jeg satse på noen større gulvhøyttalere med basselement for bedre lydkvalitet inkludert subwooferen? Subwooferen skal jeg ha uansett :P

Jeg er veldig kresen på lydkvalitet og bass...
    Noen som et tips til hvilke høyttalere jeg kan kombinere med denne subwooferen? Noen som ikke er så altfor store, gjerne smale vegghøyttalere!

Kan evt et par av desse vere brukbare?

Takker for alle svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettsiden fungerer ikke....
    Eh, beklager, du siger du er kresen på lyd, samtidig lurer du på noe der likner et høyttalersystem til en pc.....
    Om du velger høyttalere der ikke spiller så langt ned i bassen får du kanskje problemer med å integrere disse med en subwoofer. En subwoofer har delefilter, og selvom du spiller dine høyttalere full-range må du velge på subben hvor høyt opp i frekvens denne skal spille.
    Om du da f.eks. velger 75 hz på subwooferen er jeg ganske sikker på du ikke får integrert systemet for du vil alltid kunne høre at bassen kommer fra subwooferen. Grunden til dette er at filtret i subwooferen ruller langsomt av oppover så den rekker ganske langt opp i frekvens.
    Om du absolutt vil ha små høyttalere anbefaler jeg du velger f.eks. 2 stk XTZ 10" subwoofere istedet, to fungerer mye bedre enn en om de må spille litt opp i frekvens og tricket er å holde gain lavt så de integrerer med høyttalerne, subwooferne skal egentlig ikke kunne høres.
    Det du bør gjøre er å velge høyttalere der spiller som du liker det, dvs du må ut å høre på høyttalere i butikker. Jeg har ikke de store erfaringer med høyttalere på veggen, men B&W har noen modeller vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er kresen.
    Men jeg kunne tenkt meg en løsning som gir god lyd samtidig som de ikke tar så stor plass, er ikke fan av stå svære høyttalere.

Ja, de kan jo bli noen frekvenser som ikke kommer fram da.
    Men vet du om noen alternative høyttalere som ikke er så dominerene men samtidig spiller godt til både film og musikk?

Har sett på XTZ sine subwoofere, men jeg ser at Epik sine går dypere og skal visst være bra og presis, derfor ønsker jeg denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •