Skurring i diskant SA Mantra 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skurring i diskant SA Mantra 60

Hei!

Har et problem med høyttalerene mine, di skurrer i diskanten på enkelte sanger, et eksempel på sang der det skurrer er Foo Fighters - Rope helt i begynnelsen av sangen og gitarene generelt. Men ingen dance/trance sanger skurrer som jeg har hørt. Er og skurr i s vokal. Skurrer i mange andre sanger også. Mest Sanger i rock sjangeren. Kilden jeg spiller fra er spotify (premium) fra pc via dac og via Bluetooth. Skurrer på begge.

Høyttalerene er SA Mantra 60
    Forsterkeren er pioneer LX-73
    høyttaler kabel er nordost blue heaven
    Dac er Hegel HD2

Hele anlegget er 2 måneder gammelt og har ikke spilt noe høyt. Litt av og til blir det jo, men ikke sånn fare for at det skal sprenges.

Syns det er litt rart at det skurrer på enkelte sanger bare. Kan det ver noe støy fra strømkabler som blir tatt opp i høyttaler kablene eller noe sånt? Vet at det er kabelrot bak tv benken

Tusen takk for alle svar:-)

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteffenJ
    Hei!

Har et problem med høyttalerene mine, di skurrer i diskanten på enkelte sanger, et eksempel på sang der det skurrer er Foo Fighters - Rope helt i begynnelsen av sangen og gitarene generelt. Men ingen dance/trance sanger skurrer som jeg har hørt. Er og skurr i s vokal. Skurrer i mange andre sanger også. Mest Sanger i rock sjangeren. Kilden jeg spiller fra er spotify (premium) fra pc via dac og via Bluetooth. Skurrer på begge.

Høyttalerene er SA Mantra 60
    Forsterkeren er pioneer LX-73
    høyttaler kabel er nordost blue heaven
    Dac er Hegel HD2

Hele anlegget er 2 måneder gammelt og har ikke spilt noe høyt. Litt av og til blir det jo, men ikke sånn fare for at det skal sprenges.

Syns det er litt rart at det skurrer på enkelte sanger bare. Kan det ver noe støy fra strømkabler som blir tatt opp i høyttaler kablene eller noe sånt? Vet at det er kabelrot bak tv benken

Tusen takk for alle svar:-)
    "Smitte" fra strømkabler ville hørt ut som brumming og ville vært konstant, så det er det nok ikke. Du skriver at dette er på begge høytalerne? Siden du ikke har spilt så høyt at det er fare for sprengte diskanter, så er det vanskelig å si hva som kan være årsaken dessverre.

Kanskje disse HT krever en del innspilling og at det er dette som er problemet? Fikk høre på Soundgarden at SA 1750 krever inntil 300 timer innspilling etter bytte av diskantelement.

Eventuelt, kan det være en feil i receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe at det blir bedre med tiden:-) men kan rommet ha noe innvirkning på hvordan diskanten oppleves? Rommet er firkantet med skråtak, ca 12kvm
    Regner med at det har innvirkning men sånn mtp småknitter osv.
    Er begge høyttalerene ja. Sanger med mye diskant skurrer ikke noe i det hele tatt. Mest lyse gitarlyder

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •