pris på b&w P6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pris på b&w P6

Hei!
    hvor mye er et par b&w P6 verdt ?

er disse bra høyttalere ?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! jeg hadde selv et par B&W P5 som jeg kjøpte i 1997. Jeg tror disse er ganske lik P6. Forskjellen var at P6 var fysisk litt større og har diskanten oppå.

Mener å huske at P5 kostet ca.7500 og at P6 kanskje kostet ca. 9000.-? og at disse modellene ble solgt i andre halvdel av 1990-tallet.

Jeg sammenliknet de med noen andre høyttalere den gangen (bl.a System Audio og Mission 752F) og kom til at de var meget gode kjøp til prisen!

Mine P5 ble imidlertid gradvis dårligere i diskanten da de nærmet seg 10 år, så vær oppmerksom på at de ikke nødvendigvis er like god som ny! Modellen begynner jo å bli litt gammel også nå.

Vanskelig å anslå verdi uten å vite tilstand, men hvis jeg skulle "skyte fra hofta", ville jeg sagt rundt 2000.- Er selvfølgelig ikke noe fasit på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at diskanten er på toppen av kassa, går det ann å kjøpe nye diskanter visst det begynner å bli dårlig ?

Tenkte jeg skulle kjøpe meg et par nye DM685, men P6 er vel bedre ?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiman111
    ser at diskanten er på toppen av kassa, går det ann å kjøpe nye diskanter visst det begynner å bli dårlig ?

Tenkte jeg skulle kjøpe meg et par nye DM685, men P6 er vel bedre ?
    P-serien var den gangen hakket over DM600-serien, og P6 var betydelig bedre enn de første utgavene av DM603. Nå er jo 600-serien oppgradert mange ganger på den tiden, og jeg vil jo tro at en DM685 er vel så bra på diskant og mellomtone. Antakelig vesentlig bedre også hvis diskanten på P6 er merket av tiden! P6 er jo imidlertid en større gulvstående høyttaler med mer kraft i bunnoktavene, men behovet ditt her avhenger jo også noe av romstørrelse.

Hvis du har budsjett til et par nye 685, skulle det jo også gå an å finne noen gulvstående høyttalere som er nyere enn P6 og kanskje bedre enn også på bruktmarkedet...

Om det er mulig å skaffe nye diskenter til P6 nå, må du nesten høre med HiFiKlubben om, men jeg tviler vel på det...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •