Yamaha eller Jamo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha eller Jamo?

Sitter å ser og sammenlikner JAMO S606 mot Yamaha NS-777.

Jeg er veldig opptatt av god, dyp og fyldig bass.
    Jeg ser at Yamaha går ned til 30hz, mens Jamo til 42hz

Jeg trenger virkelig gode råd så alt av kommentarer godtas!

Jeg har et Logitech Z-5500 som hjemmekino anlegg nå og ønsker en oppgradering på alle toner. (Jeg vil ha mer bass, fyldigere mellomtone og bedre diskant)

Vil dette oppsettet gi meg rikelig med bass og fyldige toner?

Yamaha NS-777 - Front
    Yamaha YSTF-SW315 Subwoofer
    Onkyo TX-SR608

Jeg vil ikke gå på en bom, og kjøpe et anlegg som gir meg mindre bass.
    Subben fra Logitech, spiller bra. Men jeg ønsker mer fyldige slag og dypere.
    Må jeg uansett ha en sub for å få frem de dypeste tonene?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hydrolift c-31
    Sitter å ser og sammenlikner JAMO S606 mot Yamaha NS-777.

Jeg er veldig opptatt av god, dyp og fyldig bass.
    Jeg ser at Yamaha går ned til 30hz, mens Jamo til 42hz

Jeg trenger virkelig gode råd så alt av kommentarer godtas!

Jeg har et Logitech Z-5500 som hjemmekino anlegg nå og ønsker en oppgradering på alle toner. (Jeg vil ha mer bass, fyldigere mellomtone og bedre diskant)

Vil dette oppsettet gi meg rikelig med bass og fyldige toner?

Yamaha NS-777 - Front
    Yamaha YSTF-SW315 Subwoofer
    Onkyo TX-SR608

Jeg vil ikke gå på en bom, og kjøpe et anlegg som gir meg mindre bass.
    Subben fra Logitech, spiller bra. Men jeg ønsker mer fyldige slag og dypere.
    Må jeg uansett ha en sub for å få frem de dypeste tonene?
    Har selv hatt en Onkyo TX-SR608 med Yamaha NS-555 og 2stk Yamaha YSTF-SW315.Spillte helt greit det
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig syns jeg ikke yamaha HT spiller så veldig bra egentlig, liker bedre Jamo, men det er bare min mening. Tror nok det du har satt opp spiller dypere en Logitech subben din ja. Husk at det er jo ikke om å gjøre ha mest mulig bass, bassen skal jo låte rikgit også

Vet ikke hvor mye den subben der koster men, ville sjekket ut XTZ produkter også, spiller absolutt bra

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket nettop ut noen priser her, jeg ville vurdert et slikt opsett som dette:

Jamo 606 front ht - 2200 NOK
    XTZ 99W10.16 Sub - 2999 NOK
    Yamaha 767 - 3790 NOK

Totalpris for front HT, sub og reciever = litt under 9 lapper

Får du jo et veldig bra oppsett

Men hadde jo dratt hørt på HT også, se hva du likte best. Ikke tenk så altfor mye på hz på papiret, det vil trorlig alltid spille annerledes i ditt rom uansett, og med en subb i tillegg får du fylt på de dype tonene du trenger.

Tror nok XTZ slår yamaha subben ganske greit.
    Ville valgt yamaha modellen fordi den er veldig billig akkurat nå, det er modellen rett før toppmodelene dems, og da får du masse krefter, samt bra rom kalibrering og pre out om du skal supplere med effekt senere

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Onkyo TX-SR608 og Jamo S606, og det spiller faktisk utrolig bra. Spiller høyt og fint til musikk, vet ikke hva du hører på men dem har spilt absolutt alt jeg har prøvd, uten problemer. Om det er Lady gaga ( slapp av folkens, lillesøster her i huset.. ) og heavy metal, rap, ja hele pakka Og dem sparker GODT ifra under film, hadde ikke forventet noe slikt fra ett ''billig'' anlegg.
    Har og koblet mit Z5500 sub til forsterkeren, kun til jeg lar lommeboka spandere en XTZ Sub Spiller ikke så ille faktisk, durer godt under film

En kompis har yamaha høyttalerne du nevner, og han angrer litt på at han ikke valgte jamo høyttalerne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tipper jeg går for JAMO S606

Men da er neste steg å finne en subwoofer som klarer å lure frem frysninger under film, og en god forsterker som leverer nok strøm til desse høyttalerene.

Jeg ville helst hatt 2 subwoofer utganger, slik at jeg har mulighet for å kjøpe en til subwoofer dersom jeg ikke blir fornøyd med bare 1 Og Pre-out dersom jeg skulle finne på å kjøpe enda kraftigere høyttalere.

Såg på XTZ 99 W10.16, men frister å gå for storebroren XTZ 99 W12.16.. Da jeg har lest at denne takler dypere bass under film og er mer kraft i.

Men så er det jo også JAMO subber. Er kanskje greit å ha noe i samme merke også, jeg er veldig usikker på hva jeg bør velge.

Vet du om et bra oppsett?
    Hjelp settes stor pris på!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om de jamo subbene men XTZ er nok mer for penga mer trøkk også, er ikke så farlig om det ikke er samme merke, med mindre dette er noe du selv setter veldig høyt :P

Jeg har 2 stk XTZ 12" de går ned til ca 24hz i rommet mitt, det er i sweetspot, det holder egentlig i masseviss, mye trøkk her, sofaen rister avgåde under voldsomme eksplosjoner veldig deilig.

Vet ikke om 10" kanskje er mer for penga, tror nok disse går like dypt omtrent, som sagt kommer dette veldig ann på rommet du spiller i

jeg ville heller prøvd skaffe 2stk 12" på brukten, jeg fikk mine to for bare 5 lapper det er jo MYE bass for pengene

Yamaha 767 har vel 2 stk sub utganger eller? eller må man opp på 1067? lett søk på google finner man ut det

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt 2stk XTZ 99 W12.16.De trykker bra de:grin:Kan anbefale de
    Tror ikke du finner bedre subber til den prisen.Viss du går opp litt i pris så har du jo Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W som sies å være en god sub
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •