JMLab Electra 926, noen som vet noe om disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JMLab Electra 926, noen som vet noe om disse?

Vurderer å bytte ut mine Audio Pro Bravo FX10 med JMLab Electra 926. Noen som har litt erfaring med disse? Blir eventuelle receivere som Marantz SR-8200 og SR-8300 et dårlig valg til disse?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har kjøpt de (fikk et bra tilbud :wink: ), men ettersom elektronikken min ikke har kommet i hus har jeg ikke fått testa de. de store boksene står på rommet mitt og ser stygt på meg! :x :evil:

har hørt de på hifi-huset i bærum ved to anledninger, riktignok med flere hundretusenkroners elektronikk
    jeg hører på litt spesiell musikk, så jeg trengte ingen bassmonstre, men derimot en superb mellomtone. derfor passa 926 bra.

jeg er helt overbevist om at jeg kan få en god hjemmekinoopplevelse med to skikkelig stereohøyttalere.
    grunnet min økonomi som student må jeg planlegge langsikte oppgraderinger. det er årsaken til at jeg har satset på rotel 1068 og rotel 1075 (kjøpt fra lassessen på dette forumet).
    første komponenten jeg kjøper meg til neste år regner jeg blir en senter fra samme serien siden den utfases en gang på nyåret 2005, og/eller en sub for å få de virkelig lave frekvensene samt avlaste frontene.

jeg lagde en tråd om 926 for en stund siden. der var det mye bra input fra endel folk fra dette forumet. kanskje du kan sjekke ut den?

tror forresten bwa bruker de i sitt komplett 5.1/6.1/7.1 jmlab oppsett.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lemondog på forumet bruker også disse, og jeg tror han er meget fornøyd. Jeg er sikker på at SR8300 er en bra reciever, men jeg tror nok du ville få utnyttet mye mere av potensialet fra disse høytalerne med litt mere sofistikert elektronikk. Eventuelt å utvide senere med en kraftig 2-kanals effektforsterker.
    Eier selv høytalere i Electra serien, og er meget fornøyd. Så uansett hvordan du snur på det så får du et høykvalitetsprodukt som vil gi deg mengder med glede, det garanterer jeg.

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for deres respons så langt på dette emnet. Det er en kar som selger de til 16.900 på nettet. Så også at en nettbutikk selger de for 22.000,- SVE. Jeg får se hvor mye jeg får for APB først samt at det kanskje burde innvilges en lyttertest.
    Er det ikke litt lurt å be disse som tilbyr lyttetest å kobble inn litt mer "humane" komponenter? Blir liksom ikke det samme å komme hjem for så og kobble disse til min, f.eks. 20-tusen receiver!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •