Hvilken CV høytaler burde jeg kjøpe? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det mangler også en holder til den sikringen. Har di en sånn og på kiosker eller noe sånt?? trenger svar kjapt

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Ja AL-serien er for all del med i den betraktningen. Har hørt mer og mer positivt om XLS-serien så bør kanskje få hørt litt på den snart. Men tror (TROR) aldri jeg ville kjøpt et par nesten uansett hvor bra jeg hadde syntes de var pga utseende deres. Kun hvis jeg hadde hatt et dedikert kinorom hvor jeg kunne skjult de bak et slags forheng.

Det positive dog er jo at de tåler en trøkk med gitteret sitt nå som 2 åringen i huset begynner å bli ganske så nysgjerrig. Men Klipsch'ene har fått stå usedvanlig i fred. Var verre med HTPC'en som jeg hadde glemt å kutte strømmen til her om dagen. Den starter ikke lenger
    Ja er litt smak og behag når det gjelder utseende til XLS. Personlig elsker jeg utseende til Ve siden de ser så oldschool Cerwin Vega ut. Men lyden i Ve er jo ikke den samme som i XLS..

Ang. den ungen din.. Putt han i bur

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Ja er litt smak og behag når det gjelder utseende til XLS. Personlig elsker jeg utseende til Ve siden de ser så oldschool Cerwin Vega ut. Men lyden i Ve er jo ikke den samme som i XLS..

Ang. den ungen din.. Putt han i bur
    Noe hjelp? :P sorry men jeg er desperat etter en sån plast skrue for sikringene! hva som vil passe i naden min? det er en 5a 250v! sleger de sånne sikringer go sikringholder på koisker og/eller bensinstasjoner?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3li.fra.bodø.xD
    Noe hjelp? :P sorry men jeg er desperat etter en sån plast skrue for sikringene! hva som vil passe i naden min? det er en 5a 250v! sleger de sånne sikringer go sikringholder på koisker og/eller bensinstasjoner?
    Selve sikringen får du overalt men holderen er nok verre. Der må du nok høre med et Hifi verksted. Muligens hifi klubben kan hjelpe deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvar på hs elektronik eller noe sånt i bodø, og fikk tak i en liten 5a 250v trur jeg, var litt forvirret :P kostet 10kr for 1 :/ men han sa at det ikke hvar noen standar på sikrings holderne! er det noe system på hva de sikrings holderne til nad heter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil spille musikk nå! Lurte på om jeg kan stappe sikringen først, og så ha folie eller noe sånt som holder det inne, så jeg kan spille musikk??

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar96
    At XLS har mer bass enn VE kan diskuteres. Men personelig liker jeg bedre XLS sin bass,grunnet at den er fastere og mer definert. VE-sin bass blir fort slitsom og veldig grøtete(egen erfaring) At XLS serien har bedre diskant stemmer 100% sant. Den er mye mer detaljert, og blir ikke så fort slitsom og høre på som sine brødre VE.

Jeg har ikke selv hørt XLS 28,men har hørt at mange synst de var skuffende. Ville heller sett på et par xls 12,da blir du neppe skuffet! 8)
    Det kan nok ikke diskuteres at VE-serien har mer bass enn XLS. XLS kutter normalt ved 38Hz, VE går gjerne ned til 26Hz. Det vi ser umiddelbart da, er at VE-serien har flere frekvenser innen bassregisteret, som vil si mer bass.

Hvordan du har oppfattet bassen kan skyldes forsterker og akustikk i det rommet du har hørt på høyttaleren. "Feil" plassering kan gi romlebass, eller grøtete bass som du skriver.

I helgene blir det en god del XLS-215 lytting, da det er vors/party-høyttalerne, spiller med en utrolig morofaktor, men må si jeg savner dypbassen fra VE-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk skruen på mandag spiller som bare **** kommer til å lage en liten vidd litt senere

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Det kan nok ikke diskuteres at VE-serien har mer bass enn XLS. XLS kutter normalt ved 38Hz, VE går gjerne ned til 26Hz. Det vi ser umiddelbart da, er at VE-serien har flere frekvenser innen bassregisteret, som vil si mer bass.

Hvordan du har oppfattet bassen kan skyldes forsterker og akustikk i det rommet du har hørt på høyttaleren. "Feil" plassering kan gi romlebass, eller grøtete bass som du skriver.

I helgene blir det en god del XLS-215 lytting, da det er vors/party-høyttalerne, spiller med en utrolig morofaktor, men må si jeg savner dypbassen fra VE-serien.
    Måler du bass på kun hvor dypt de går? Hva med mengden luft som flyttes? Kvalitet på bassen?

så dersom vi har et 4" element som går ned til 20 hz så vil det spille mer bass enn XLS215, som bare går ned til rundt 35hz. Noe som skurrer for meg.. Eller så har vi helt andre definisjoner på bass.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir en smule oppgitt når jeg leser om CV. spesielt nå de omtales som å spille pent og rent og alt det der. finns vel ikke et CV produkt som spiller i nærheten av pent og klart. godt trykk, og party faktor. ja. men der stopper det også.
    BTW. enig med ostens siste melding her. hjelper ikke om den strekker seg ned til 26Hz. når musikk har liten effekt under 30Hz. og om 26Hz er ved -20db så hjelper det jo lite. også her har rommet større innvirkning enn tuningen på høytaleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Dette spiller som bare F**N!! Tokk det på hytta, og det var litt mere trykk det :P Men jeg har et problem, når jeg skrur veldig høyt opp så kan jeg spille en stund men etter vert så kutter forsterkeren! Jeg spiller ganske høyt da, men jeg enda litt å gå på. Jeg har også skrudd op bassen litt, bare litt for den ekstra bassen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    blir en smule oppgitt når jeg leser om CV. spesielt nå de omtales som å spille pent og rent og alt det der. finns vel ikke et CV produkt som spiller i nærheten av pent og klart. godt trykk, og party faktor. ja. men der stopper det også.
    BTW. enig med ostens siste melding her. hjelper ikke om den strekker seg ned til 26Hz. når musikk har liten effekt under 30Hz. og om 26Hz er ved -20db så hjelper det jo lite. også her har rommet større innvirkning enn tuningen på høytaleren.
    Om man sammenligner Cerwin Vega mot JM Lab og lignende så hva forventer man?

Men enkelte CV modeller var slettes ikke så verst på lyd. AL-750 f.eks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kutter fortsatt noen ganger :| kjører den kansje for hardt, savner litt av trykket når jeg må skru ned bassen :| Tenker på å kjøpe en Nad c375 til jul Tenker på å brokobler den med nadc275en. Blir vell ikke noe krøll med OHMen? Skal bruke den på ve-12ene

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kutter fortsatt noen ganger :| kjører den kansje for hardt, savner litt av trykket når jeg må skru ned bassen :| Tenker på å kjøpe en Nad c375 til jul Tenker på å brokobler den med nadc275en. Blir vell ikke noe krøll med OHMen? Skal bruke den på ve-12ene
    Det kan du fort få problemer med ja. VE-12f er 4ohm noe som fort kan knekke en brokoblet forsterker.

Har dårlig erfaring med NAD 216 på dette. De gikk i protection med engang man dro på litt. Og det var på et par Dali 104.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid hørt at ve 12 hvar 8ohm jeg :| jaja, kanskje jeg kjøper en hjemmekino reciver da :P tenker litt på ve-15 og en cxa-10 til komfen :P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man sammenligner Cerwin Vega mot JM Lab og lignende så hva forventer man?

Men enkelte CV modeller var slettes ikke så verst på lyd. AL-750 f.eks
    skal si meg enig i at AL-750 nærmet seg musikk men ellers var/er det mere sø...el
    tenkte mere mot scan-speak eller seas jeg hehehehe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du fort få problemer med ja. VE-12f er 4ohm noe som fort kan knekke en brokoblet forsterker.

Har dårlig erfaring med NAD 216 på dette. De gikk i protection med engang man dro på litt. Og det var på et par Dali 104.
    NAD216 lider av en sykdom kalt underdreven PSU og løse printbaner da er vel bedre å prøve en rimelig, men OK PA forsterker til bruket

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    NAD216 lider av en sykdom kalt underdreven PSU og løse printbaner da er vel bedre å prøve en rimelig, men OK PA forsterker til bruket
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det snart jul, så jeg må bare spørre

Er ve-12 en 4-ohms høytaler? Jeg skulle gjerne ha ønsket meg den c375en og brokoblet den med c275en.

Viss det ikke går, så blir det nok en c165 forforsterker. Men jeg så også en emotiva forforsterker på brukten, den var billig også hører jeg også at det er et bra merke. Tenker på rf-82 til komfen, å da skal jeg ha litt mere hi-fi komponenter en nad og cv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det snart jul, så jeg må bare spørre

Er ve-12 en 4-ohms høytaler? Jeg skulle gjerne ha ønsket meg den c375en og brokoblet den med c275en.
    Husker jeg så på VE-12-ene en stund og ble meget forvirra angående impedanse.

Tok til slutt kontakt med Cerwin Vega selv og fikk vite dette:
    Here is our authorized specification for your unit, thank you for your interest in Cerwin Vega.

Side note: VE-12 and VE-12F is the same speaker.

Model: VE-12 Description: 12" 3-Way Floor-Standing

Power Handling: 300 Watts Impedance: 8 Ohms

Frequency response: 28 Hz-20 kHz Sensitivity: 93 dB
    Så i følge CW er de 8Ohm.

Skjønner ikke hvorfor Hifiklubben oppgir dem som 4Ohm, da jeg snakka med dem sa de at det var spesifikasjonene de hadde fått oppgitt fra CW men stemmer ikke med det jeg fikk vite fra CW. :/

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •