Hvilken CV høytaler burde jeg kjøpe? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 191
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    se her.får du med pre amp og.fort deg før den blir borte NAD C272 selges billig. - FINN Torget

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Revox og Ostemannen:
    Husk at også Crown Xti, som får så mye skryt, faller ekstremt i ytelse når de kommer ned i dypbassen. Det kan vel også være tilfelle for LD.

Ja ved rundt 20hz faller de. Men de er laget for PA, og det er ikke akkurat så mye som går ned til 20hz.

Her er test av xti.
    Crown XTI-4000 Amplifier Test Results :: ABELtronics
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Crown og LD er vel Klasse G (eller H). Det er vel en ekstremt energieffektiv form for forsterkning etter det jeg har sjønt. En ting som gjorde meg litt interressert i LD var at jeg la merke til at spesifikasjonene på 4-kanaleren deres var 100% lik en forsterker fra Thomann, som tydeligvis er ganske anerkjent. Så er det en tilfeldighet, kopi, eller 2 merker fra samme produsent?
    Det var noen her som nevnte at powerdrive/power evenlope-kretsene i NAD er en slags klasse G/H-forsterker. F.eks min NAD 2100/3100 kan levere 660 watt i 4 ohm dynamisk, og med "dynamisk" mener de 6-7 sekunder, ikke millisekunder som alle andre. Er dette forklaringen, og bekreftelsen på hvorfor NAD skiller seg ut fra konkurrentene i samme klasse?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Revox og Ostemannen:
    Husk at også Crown Xti, som får så mye skryt, faller ekstremt i ytelse når de kommer ned i dypbassen. Det kan vel også være tilfelle for LD.
    I know Er derfor jeg nevnte det jeg gjorde. XTI er en forsterker som regnes for å være god så derfor jeg blir litt skeptisk til slike billigmerker som er målt på denne måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glømte å si at jeg har ett miksebord liggende. Faren min sier at man kan kobble en effektforsterker til den uten å ha en forforsterker. Hvis dette går hvilken effektforsterker burde jeg kjøpe da? Har sett på en nad c372 til 2900. Er det en god pris? Ps: fant nå den minste effektforsterkeren (1600w) til cerwin Vega for 2500

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3li.fra.bodø.xD
    Glømte å si at jeg har ett miksebord liggende. Faren min sier at man kan kobble en effektforsterker til den uten å ha en forforsterker. Hvis dette går hvilken effektforsterker burde jeg kjøpe da? Har sett på en nad c372 til 2900. Er det en god pris? Ps: fant nå den minste effektforsterkeren (1600w) til cerwin Vega for 2500
    Hei.

Det skal gå fint. Bare om mixeren har Main out. Om jeg ikke tar feil.
    Jeg ville satset på CV effekten framfor NAD. Men NAD vil jo gi mer god lyd. CV effekten vil gi mer morofaktor osv...

Men ser du nevner NAD c372. Du mener vell 272?

1600W er vell i 2 ohm. CV kjører ofte HT sine i 8 og 6 ohm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal gå veldig flott det.de cv ampene kjenner jeg ikke til men vet hva 218thx er go for.brukt de på cv al1000 og det var myye morro faktor

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye watt burde jeg egentlig ha? Ser noen vids på youtube med en c372 og det ser ut til å funke ganske bra. Står at den er 150 watt i 8 ohm (Minimum)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye watt burde jeg egentlig ha? Ser noen vids på youtube med en c372 og det ser ut til å funke ganske bra. Står at den er 150 watt i 8 ohm (Minimum)

du bør nok ha minst det det,men også en som er strømsterk.harman kardon går jo også an og vurdere.de er veldig strømsterke.men får aldri for stoe forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronny.A
    du bør nok ha minst det det,men også en som er strømsterk.harman kardon går jo også an og vurdere.de er veldig strømsterke.men får aldri for stoe forsterker.
    hm, ok. Men jeg ser litt på de cv forsterkerne, Var litt dyre brukt så jeg får selge noe :P

Btw her er noen videoer jeg lasta opp på youtube

YouTube - ‪Ve 12: A milli‬‏
    YouTube - ‪Ve 12: Bass i love you.‬‏

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, ok. Men jeg ser litt på de cv forsterkerne, Var litt dyre brukt så jeg får selge noe :P

Btw her er noen videoer jeg lasta opp på youtube

YouTube - ‪Ve 12: A milli‬‏
    YouTube - ‪Ve 12: Bass i love you.‬‏

cv på cv bør jo bli konge.veit ikke hva prisen er på de jeg men.men ikke glem den nad 218 nå da.

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cv på cv bør jo bli konge.veit ikke hva prisen er på de jeg men.men ikke glem den nad 218 nå da.
    Kjøpte en Cerwin Vega CXA-10 til mine CLSC 15. Ble mye renere lyd enn med Nad c370 faktisk. Hadde aldri trodd det selv, men hele lydbildet åpnet seg mye mer. Og kreftene er noe HELT annet. Men er jo snakk om 12" her, og en Nad c370/372/375 ville jo gjort en god jobb.

Er nesten fristet til å bytte ut CLSC 15 med et par Ve 12, liker utseende på Ve-serien, men diskanten kan bli litt for mye for meg til tider kanskje. Samtidig som 15" er noe for stort for mitt 19-20 kvadratmeter store rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Først vill jeg bare si at jeg kondolerer med alle som hadde familie eller venner på utøya og regjeringskvartalet, som er døde eller skadet

Jeg har sett litt på en Crown XTi 1002, og det er en fyr som selger den i bodø. Men han den for 4500, og jeg lurte på hvor mye det går ann å prute den ned?
    Og jeg har lest her på forumet at det er mange her som har kjøpt den fra usa,
    så hvis den er det hvordan blir det med strømforsyningen? Og hvordan skal jeg kobble den til mikseren min.

OG! vill den bråke mye? Har en gammel xbox som bråker en del, vill den bråke mer?

Ble litt rotete

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Først vill jeg bare si at jeg kondolerer med alle som hadde familie eller venner på utøya og regjeringskvartalet, som er døde eller skadet
    Kondolerer til alle jeg og. Flaggene har hengt på halv stang her i Bergen, og det er mange som har lagt ut blomster og lys på den blå stenen i byn.

Jeg har sett litt på en Crown XTi 1002, og det er en fyr som selger den i bodø. Men han den for 4500, og jeg lurte på hvor mye det går ann å prute den ned?

Veil pris kan du se på lydrommet.no. Det er vel ca 10k. Så du får de for halv pris, men lite rettigheter dersom det skjer noe gale.

Og jeg har lest her på forumet at det er mange her som har kjøpt den fra usa,
    så hvis den er det hvordan blir det med strømforsyningen?
    Strømforsyningen er tilpasset alle spenninger. Så du kan kjøpe den fra alle land i Verden.

Og hvordan skal jeg kobble den til mikseren min.
    Hvilke main-out tilkoblinger har du? 6,3mm jack, xlr? eller rca? XTI modellene har xlr innganger. Så du må ha en overgangskabel dersom du ikke har xlr ut fra mixebordet.

OG! vill den bråke mye? Har en gammel xbox som bråker en del, vill den bråke mer?
    Både hdpvr, pc, 360 bråker mer enn alle xti4000 jeg har. Viften er kun på ved pådrag.

Ble litt rotete
    se svar 8-)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 3000 en bra pris for en nad c370 ink frakt til bodø? så at cv gunnar solgte en sånn for 2500 i 2005.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 3000 en bra pris for en nad c370 ink frakt til bodø? så at cv gunnar solgte en sånn for 2500 i 2005.
    holder fortsatt en knapp på nad 218 jeg altså.eller så er det jo noen emotivaer tilsags innimellom.blir kanskje litt dyre..
    jeg kjøpte en billig pa forsterker for noen år siden.blei ikke spesielt imponert.
    kjøp en som er strømsterk istedenfor en med en hel haug med watt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder fortsatt en knapp på nad 218 jeg altså.eller så er det jo noen emotivaer tilsags innimellom.blir kanskje litt dyre..
    jeg kjøpte en billig pa forsterker for noen år siden.blei ikke spesielt imponert.
    kjøp en som er strømsterk istedenfor en med en hel haug med watt
    En brukt nad 218 koster 4500-5000 brukt, har ikke så mye nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står mellom

Nad c370 Til 3000
    Nad 216. 2500
    Nad c372. står 8000 med et par cls 15
    Crown XTi 1002. 4500
    Cerwin Vega A0.8KW2. 2750

De jeg er mest interesert i er cerwin vega forsterkeren og crownen, crownen koster litt mer men er det stor forskjell på den og 0,8kw2en?

Har råd til alle, men den nad c370 ble solgt for 2500 inkludert frakt i 2005.

Og crownen vill jeg helst ha ned 500, har 3500 men så får jeg kansje 500 oss foreldrene mine :P Jeg kan også hente den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er en nad c275 på finn nå. Hvordan kan jeg kobble denne på en mikser? Takker for svar

EDIT: Fant også en nad 208 og en nad 218M, Begge kostet 4000 DDK (4153kr) Hvilken er best? Har hørt at lydkvaliteten er bedre på 208. Jeg skal også ta høytalerne mine med på hytta Men jeg har et mye mindre rom der (kansje 10kvadrat, vet ikke helt) Så tregner ikke noe særlig kraftig forsterker, men de kostet jo like mye som c275en her i norge da :P Blir vell også endel i frakt.

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •