sub tilkobling.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sub tilkobling.

hvis høyttalerne er koblet til suben med høyttaler kabler er det da suben som driver høyttalerne? og hvis jeg stiller crossover på suben for eksempel til 80hz er det da kun suben som spiller frekvenser under 80hz?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror effekten blir fordelt fra forsterkern til suben og til HT igjen, så det går vel ikke noe effekt tapt, om du har bare rett fra sub så tapper den vel subben for effekt vil jeg tro.

Litt usikker på den delingen der? kanskje noen andre har noen kloke ord, litt nysgjerrig selv, men en direkte avrulling vil det ikke bli uansett, den vil jo bare rulle av ved 80hz rolig.

Tror nok det vil bli mye bedre resultat uansett om du bruker en reciever og lar den ta seg av delingen ved autokalibrering etc.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pal
    hvis høyttalerne er koblet til suben med høyttaler kabler er det da suben som driver høyttalerne? og hvis jeg stiller crossover på suben for eksempel til 80hz er det da kun suben som spiller frekvenser under 80hz?

- hvis høyttalerne er koblet til suben med høyttaler kabler er det da suben som driver høyttalerne ?
    * Nei.

- og hvis jeg stiller crossover på suben for eksempel til 80hz er det da kun suben som spiller frekvenser under 80hz?
    * Ja, høytalerne faller vel av ca mellom 12dB pr oktav til 48dB pr oktav. det samme med subens høypass filter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •