Oppsett av anlegg i flere rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Ratatta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett av anlegg i flere rom

Er det noen som kan hjelpe meg med en billig løsning til å ha samme musikk i 3 forskjellige rom (med åpne dører i mellom).
    Rommene strekker seg over 13-14 meter. Det er i en butikk som det blir ganske stygt å trekke ledninger.
    Så helst trådløst. Vet at lyden ikke blir like bra som med ledninger, men trenger ingen Hi-fi lyd.

Har sett på dette Komplett.no - Creative D100 bluetooth høyttaler men de virker litt jalla... Ikke vet jeg heller om man kan bruke flere en 1 av de.
    Hvis ikke trådløs er en mulighet. Vet noen om noen brae høytalere å henge opp i hjørner.

Så alle tips blir tatt imot med åpene armer. Budjettet er billigst mulig Tipper maks rundt 5-6 tusen. Men helst under.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1)
    Denon sine recivere har flere soner. Da kan du ha forsterkere flere steder. Dersom du ønsker lik musikk, så vil kanskje en reciver med lange kabler være tingen.

Dersom du går for lange kabler løsning. Så vil det være mulighet for å legge høyttalerkabler bak lister, eller helt nede på bakken. Mange måter for å skjule dette.

2)
    Apple Airplay kan jo være noe. Squeezebox og sonos er gode alternativer. Da kan du ha aktive høyttalere, og en reciver gjemt bak. Det vil være en mulighet. Da kan du ha alt skult, og slipper forsterker. Sonos og Squeezebox er plug and play. Squeezebox touch er meget lekker. Dette er server basert, så her bare legger du all musikk inn på en pc, og bruker den som server. OG en veldig god ting. Dette er løsninger der du også ha spotify.

Det er mange løsninger.

Skal det spilles av samme sanger alle steder?
    Aktiv eller passiv?
    Hvor mange steder tenker du å ha høyttalere?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne må uansett få strøm fra et sted så med mindre det er tjukke murvegger i butikken så ville jeg satt stereoanlegget på lager/bakrommet eller kassa og strukket kabler til høyttalerne. Kablene trenger bare å være noen tynne skolisser som du enkelt kan skjule bak gulv og taklister.

Hvis det er snakk om bakgrunnsmusikk i små rom så ville jeg bare kjøpt noe billig småtteri og satt de på en hylleknekt på veggen. feks disse: Proson Event Sat 41 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

utfordringen blir nok å finne en forsterker innfor budsjett som kan drive 3 par høyttalere. Hvis du klarer deg med to par så blir det fort billigere. DENON PMA-510AE koster 1400 kr på hifiklubben - bare ta en telefon til hfk for å dobbeltsjekke at den kan drive begge parene på en gang.

Hvis du må ha tre par høyttalere så er det mulig å gå for DENON PMA-710AE koster ca kr 2800 på hifiklubben. Den har pre-ut og to høyttalerutganger. Dvs den på egenhånd kan drive 2 par høyttalere så kobler du på en billig, brukt effektforsterker på pre-ut for å drive det siste paret.

Evt. en NAD C326BEE og en NAD C245BE vil sammen kunne drive 3 par høyttalere, men koster da nesten 9000.

Som lydkilde kan det være kjekt å bruke en mp3-spiller eller lignende slik at du slipper å stå og skifte CDer hele tiden.

EDIT: Jeg ser nå at det er en fyr som selger en effektforsterker som er midt i blinken for deg. http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=75065&cat=13

Det du trenger da er en høyttalere, forforsterker (evt. integrert med pre-ut), kabler og en lydkilde

Newcomer Ratatta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tips tror jeg kjøper 3 par av de høytalerne og DENON PMA-710AE og en ipod docking station.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •