Dårlig lyd i stereo modus - forskjell fra HT til HT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig lyd i stereo modus - forskjell fra HT til HT

Har en Onkyo 807 som jeg har hatt noen B&W 603s3 som var bi-ampet som fronter. Når jeg spillte musikk så låt det dritt i modus Pure Audio. Jeg måtte spille i Stereo og det låt veldig bra.
    Saken er at jeg nå har kjøpt B&W 683. Jeg gjorde ikke annet enn å koble i fra de gamle og koblet til de nye. Ingen endringer i oppsett. Jeg fikk en kjempe nedtur…. Det låt dritt i stereo…. Koblet over til Pure og alt ble veldig bra…!!! Litt lite bass men det har vel med power å gjøre.
    Men spørsmålet mitt er hvorfor er det så stor forskjell i fra en B&W til en annen i samme modus? Har romkorreksjon noe med dette å gjøre? Har ikke hatt tid til å kjøre dette på nytt.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigBore
    Har en Onkyo 807 som jeg har hatt noen B&W 603s3 som var bi-ampet som fronter. Når jeg spillte musikk så låt det dritt i modus Pure Audio. Jeg måtte spille i Stereo og det låt veldig bra.
    Saken er at jeg nå har kjøpt B&W 683. Jeg gjorde ikke annet enn å koble i fra de gamle og koblet til de nye. Ingen endringer i oppsett. Jeg fikk en kjempe nedtur…. Det låt dritt i stereo…. Koblet over til Pure og alt ble veldig bra…!!! Litt lite bass men det har vel med power å gjøre.
    Men spørsmålet mitt er hvorfor er det så stor forskjell i fra en B&W til en annen i samme modus? Har romkorreksjon noe med dette å gjøre? Har ikke hatt tid til å kjøre dette på nytt.
    Du bør selvsagt kjøre RK på nytt når du bytter høyttalere!
    Ellers så kan det jo hende at dine forrige HT passet receiveren bedre enn de nye også!
    B&W 683 er også noen tunge beist å drive,så du får nok ikke utnyttet dem til fulle med kun receiveren din uansett!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid hørt at Pure Audio gir best lyd, men det kan jeg absolutt ikke kjøre med på min Onkyo 607. Det blir så dårlig lyd at det finnes ikke makan.. Ingen aning om hvorfor. I stereo modus så er det masse skyv og fin lyd..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere brukt samme oppsett som deg med Onkyo 807 på B&W 683.
    Jeg likte ikke lyden i HT ved bi-amping av disse. Utvidet seinere med effekt som virkelig fikk ut potensialet i B&W 683.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjørt RK og det er ingen endring. Hadde vel egentlig ikke forventet det heller.
    Det låter jo greit i Pure så det er pr nå ingen krise. Men det er litt lite bass i Purte og savner muligheten til å justere. Kan justere litt med SONOS som jeg bruker men det er liksom noe som ikke stemmer...
    Men jeg synes fortsatt det er rart at det skal være så dårlig. Det låter mye bedre i alle andre modus på receiveren, spesielt i "surr sens music" og "all chan stereo". Det er liksom som om musikken forsvinner inn i høytalerne når du kommer til stereo. Det går faktisk ikke an å bruke dette modus i det hele tatt.
    Om det er musikk i fra Sonos eller tv er det samme...
    Og ja det blir nok effertforsterker etter hvert. Men kan ikke se at dette skal være nødvendig for å få lyd som du kan høre på....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet til en gammel Yamaha ax-592 forsterker via pre-out og alt ble plutselig mye bedre. Stereo låter nå ganske bra. Har ikke hatt tid til å prøve så mye men jrg er i bedre humør.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er sannt siger det jo en hel del om kvaliteten på effektdelen i Onkyo 807, eller hur? Skjønner ikke helt dette jeg...

Yamaha AX 592

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... ikke helt enig for Onkyo'n klarer seg jo godt i alle andre modus enn i stereo..... I blandt annet pure spiller det jo ganske bra og høyt.
    Men jeg sager til og modifiserer stereobenken slik at jeg får plass til Yamaha'n så får vi se hvordan dette går etter hvert..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •