party høyttaler? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 73 av 73
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er evighets diskusjon.. Poenget er at "bassen" som kommer fra en 8" ikke kan sammenlignes med bassen fra en 12 eller 15". Uten og tenke på speccs så er nok de fleste enige i dette vil jeg sterkt påstå.

Ta eksempel i bilstereo da.. Jeg kjører nå 2x 8" B2 fremfor en 15" B2, det spiller høyere med 8"erne, men det var en mye kjekkere bass med 15"ern. Man vil jo også flytte mye mer luft med en 15" enn en 8" uansett, og nei 2x 8" blir ikke 16"..

Klipsch har en mer skrikende og fremtredene diskant enn hva CV har og til fest kan det faktisk bli litt mye.. Enn annen ting er jo at CV tåler tonnevis av juling av personer med ingen eller lite erfaring (så lenge vi ikke fyrer på en surround forsterker med 5x100w).. Og for de yngre så ser jo CV mye kulere ut også..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch RF 82!

Kjøp dej Klipsch RF 82 du !

Det funker utmerket godt på all musikk . utrolig bra lyd får pengene. koster like masse så xls 215.

så lenge du har forsterker til og drive det . så tenke ej har du anlegg lenge der ja :-D

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Att Klipsch har skrikende diskant er en MYTE.. Seff, om man kjører en billig NAD forsterker på ett par Klipsch så har du selv bedd om en skrikende baby
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwinvegaaa
    Kjøp dej Klipsch RF 82 du !

Det funker utmerket godt på all musikk . utrolig bra lyd får pengene. koster like masse så xls 215.

så lenge du har forsterker til og drive det . så tenke ej har du anlegg lenge der ja :-D
    Det vil ikke levere like mye bass, men det vil spille en god del bedre i både mellomtone å diskant. I tilleg får han en HT man kan nyte når man blir "Eldre" f.eks ^^ Personlig ville jeg kjøpt disse å så invistert i noen subber senere.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte og bruke rundt 10k men det varierer veldig etter dags form og alkohol inntak8) hehe.
    Må si at jeg har lyst på dyp bass..ingen brumling,og med bra punch.
    Har ikke lyst på sub..høyttalerene må kunne levere såpass med bass og trykk at det er morsomt også uten sub.
    Skeptisk til høyttalere med feks fler små elementer,tror man må litt opp i størrelse på bass elementet for og få den gode dype kraftige bassen som et par bra gulvstående høytalere bør ha.
    Hva tror dere..klipsch rf82 med to 8" elementer eller feks concept10 el jbl es100 med to 10" ,innbiller meg at jeg vil få en høyttaler som går dypere med en av disse?men klart små elemter er kjappere og kan sikket "trykke" mer....hmmm:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch rf82 går dypere enn både Concept 10 og es100, det er jeg rimelig sikker på uten å ha sjekket spesifikasjoner.

Edit: ser alle tre er spesifisert til å gå like dypt, var kanskje bare rommet som gjorde at jeg selv følte rf82 gikk dypere.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skulle hatt trash party (vill og hemningsløs fest) ville jeg nok valgt CV. Spiller vel høyere en klispch og jbl, med tanke på pris for høytaler.

er vel 10k for både cls 215 og rf 82. Men igjen kommer det helt ann på rommet det skal spille i, stort rom fordel cv, lite rom fordel klispch. (til de modellen jeg har nevnt).

Når dette er sagt, hadde jeg fest ifjor og lånte inn 2 stk cls 12 eler hva de heter, ble drevet av en monster av en NAD, og hele tiden røk driten, og måtte skru forsterker av og på. Hadde lignende problem en annen gang hvr sikringen røk, virker som det er utrolig stress drive disse.

Men valgte CVene framfor mine egne RF 82, da jeg mente de ville spille høyere og ha mer partyfaktor en mine klispch. Pluss at jeg var litt redd for mine klispch, så brydde meg ikke så mye om CVen :P Klispch er jo uten tvil bedre på detaljer og spiller penere.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Om jeg skulle hatt trash party (vill og hemningsløs fest) ville jeg nok valgt CV. Spiller vel høyere en klispch og jbl, med tanke på pris for høytaler.

er vel 10k for både cls 215 og rf 82. Men igjen kommer det helt ann på rommet det skal spille i, stort rom fordel cv, lite rom fordel klispch. (til de modellen jeg har nevnt).

Når dette er sagt, hadde jeg fest ifjor og lånte inn 2 stk cls 12 eler hva de heter, ble drevet av en monster av en NAD, og hele tiden røk driten, og måtte skru forsterker av og på. Hadde lignende problem en annen gang hvr sikringen røk, virker som det er utrolig stress drive disse.

Men valgte CVene framfor mine egne RF 82, da jeg mente de ville spille høyere og ha mer partyfaktor en mine klispch. Pluss at jeg var litt redd for mine klispch, så brydde meg ikke så mye om CVen :P Klispch er jo uten tvil bedre på detaljer og spiller penere.
    I følge specs så tåler klipsch mer juling + at dem spiller høyere (RF82 vs XLS215) Synes ikke andre det er rart at CV sine største til husbruk leverer dårligere enn klipsch sine mellommodeller på både lydkvalitet, lydkvantitet og effekttålighet?

Jeg har hatt mye erfaring med at man ryker sikringer på CV under fest. Disse sikringene ryker fort som svint, og dersom man bytter til større sikringer fordi det virker som om høyttalerne trenger mer effekt så ryker diskanter fort som svint :P

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker tenker du å bruke med høyttalerene? etv hvilken prisklasse? Brukt eller nytt?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å slå Klipsch 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også hatt mye cerwin vega oppover åra, å gjerne den høytalerene som kan spille en del høyere en klipsch føler jeg må være Cerwin vega At100, disse med nok effekt spilte helt på grensa hva jeg syntes var gøy. Men uten tvil, nå når jeg har fått meg klipsch rf82 så har jeg en myyye bedre å finere lyd. jeg kan både høre på rolig musikk men også techno/rap osv. Klipsch gir en mye finere bass, mer en punch bass i brystet. Cerwin vega gir mer en romlete bass, å langt nær så fast bass. Men selv tror jeg at at100 hadde spilt høyere en mine rf82, uten å ha prøvd de i samme rom, men bruker samme forsterker:

Harman kardon avr255 preamp
    Nad 2700 thx
    Klipsch rf82

Rotel preamp
    Nad 2700 thx.
    Cerwin Vega at100

Føler nok at trøkket var mer med cerwin vega, men jeg ble jo trøtt av å høre lyden i de, klipsch blir man ikke lei!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på stereofil idag og hørt på klipsch rf-82 2.. på en 70w rotel forsterker,og det låt knall gange to:-D
    Nydelig dynamic og de gikk dypt med bra trykk.
    Var også innom hifi klubben i lille grensen,men syntes hifi klubben har tapt seg sykt de siste årene,de som jobber der virker sykt uintresserte og likegyldige.
    Hørte raskt på bw 683 tror jeg og noen ikon6 fra dali..men orket ikke og tenke på og handle der.
    Valget er tatt..fikk konge pris hos stereofil så da blir det klipsch rf 82,ikke hentet enda men de hadde to par igjen så regner med det er et par igjen til uka:-D
    Helt sykt koselige folk som jobber på stereofil og som virkelig har kunnskap om hifi...sånn det burde være i alle stereo butikker.
    Fikk også høre asr sin emitter2 på noen nye sonus faber idag...helt nydelig:-D Så nå har jeg også blitt gira på og kjøpe asr sin emitter en til sonusene mine he he.. kjøpe syken melder seg for fult

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hortensia
    Da har jeg vært på stereofil idag og hørt på klipsch rf-82 2.. på en 70w rotel forsterker,og det låt knall gange to:-D
    Nydelig dynamic og de gikk dypt med bra trykk.
    Var også innom hifi klubben i lille grensen,men syntes hifi klubben har tapt seg sykt de siste årene,de som jobber der virker sykt uintresserte og likegyldige.
    Hørte raskt på bw 683 tror jeg og noen ikon6 fra dali..men orket ikke og tenke på og handle der.
    Valget er tatt..fikk konge pris hos stereofil så da blir det klipsch rf 82,ikke hentet enda men de hadde to par igjen så regner med det er et par igjen til uka:-D
    Helt sykt koselige folk som jobber på stereofil og som virkelig har kunnskap om hifi...sånn det burde være i alle stereo butikker.
    Fikk også høre asr sin emitter2 på noen nye sonus faber idag...helt nydelig:-D Så nå har jeg også blitt gira på og kjøpe asr sin emitter en til sonusene mine he he.. kjøpe syken melder seg for fult
    Flotte greier =) Stereofil har gode priser ja, det er ingen tvil om det. Koselige er di også. Men om di er like enkle på DOA får mandagen vise

Mvh
    Svein S

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •