party høyttaler? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 73
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Glemte også at Klipsch oppgir frekvensresponsen til: 29Hz-21kHz +/-3dB vs CV: 36 Hz - 20 kHz (-10 dB)

Flott med tall .

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg er en veldig stolt klipsch fan, men å sammenligne dem med CV er veldig dumt.

Klipsch krever mye bedre elektronikk for å spille nogenlunde bra, klipsch er endel dyrere...

Oppgitt effekttåelighet og frekvensgang er gjort i forskjellige settings. Klipsch OG CV går ikke spessielt dypt i bassen.

Til rent PARTY bruk, hvor alkohol som oftest er inni bilde, da mener jeg CV gir mest valuta for penga!
    kunne ikke sakt det bedre!

kjøper du CV feks. trenger du maks og sette på en god PA effekt som f.eks. Crown, du har jo CV effekten også. men de låter vell ikke så bra som crown ?

Men CV sine effekter er virkelig grome saker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch rf7 på brukten, bør ikke være noe å lure på engang =)

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/75139

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvordan får du til at 4x8" leverer mer trøkk/flytter mer luft enn 4x15"? Selv om 15" er lavere kvalitet(kanskje?) :roll:
    Jeg skjønner at du er litt tett i pappen, så jeg skal forklare deg:

Det er ikke bare størrelsen det kommer an på Du har kanskje hørt det uttrykket før.

CV er en høyttaler som forvrenger MYE, Klipsch forvrenger en del i forhold til ultra High end høyttalere, men ikke i nærheten så mye som CV.

Elementene, kassen og delefilteret er av MYE bedre kvalitet. jeg er neste sikker på at 8" til klipsch veier mer enn cv's 15"

Det er helt tydlig at du ikke har fått testet Klipsch, ellers ville du aldri kommet med slike innlegg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De flytter nok ikke mer luft, men det er mye mer headroom i RF82/83 enn det det er i 15/215 høyttalerne til CV. Nå er ikke klipsch kjent for å være bassfattige heller :P Og trådstarters EC effekt trinn burde passe perfekt til disse høyttalerne!

Klipsch RF 83

1w = 100db
    2w = 103db
    4w = 106db
    8w = 109db
    16w = 112db
    32w = 115db
    64w = 118db
    128w = 121db
    256w = 124db

Cerwin Vega XLS 215

1w ~ 95db
    2w = 98db
    4w = 101db
    8w = 104db
    16w = 107db
    32w = 110db
    64w = 113db
    128w = 116db
    256w = 119db

Regner med at disse tallene snakker for seg selv da det er ganske stor forskjell. Dessuten er også peak effekt tåligheten dobbelt så høy på RF83 som på CV XLS 215. Dvs. at dersom man peaker 1000w på RF83 så har man 130db fra èn høyttaler en meter ifra uten roomgain og det er ganske ekstremt. På XLS 215 blir dette tallet til 122db ved peak belastning, noe som gjør at Klipsch sine høyttalere kan spille 10 timer i strekk på 2db mer enn det CV sine kan gjøre i bare i veldig veldig korte perioder.

Det er godt er nok med litt peiling her inne som vet hvordan man kan sette en strek over diskusjonen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg er en veldig stolt klipsch fan, men å sammenligne dem med CV er veldig dumt.

Klipsch krever mye bedre elektronikk for å spille nogenlunde bra, klipsch er endel dyrere...

Oppgitt effekttåelighet og frekvensgang er gjort i forskjellige settings. Klipsch OG CV går ikke spessielt dypt i bassen.

Til rent PARTY bruk, hvor alkohol som oftest er inni bilde, da mener jeg CV gir mest valuta for penga!
    DEtte her er jeg helt uenig i det med.

Klipsch RF 82 spiller ekstremt bra sammen med Nad C 375 + Zp90 (analog tilkobling)

Xls 215 spiller ræva med samme forsterker.. Så den argumentasjonen din kjøper ikke jeg

Den reservedelen Hi-fi klubben selger mest av er reservedeler til CV.

Det at ingen spiller spesielt dypt favoriserer jo bare klipsch som har mye strammere og definert bass.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    DEtte her er jeg helt uenig i det med.

Klipsch RF 82 spiller ekstremt bra sammen med Nad C 375 + Zp90 (analog tilkobling)

Xls 215 spiller ræva med samme forsterker.. Så den argumentasjonen din kjøper ikke jeg

Den reservedelen Hi-fi klubben selger mest av er reservedeler til CV.

Det at ingen spiller spesielt dypt favoriserer jo bare klipsch som har mye strammere og definert bass.
    Er ikke uten grunn at CV er overrepresentert når det kommer til reservedeler. 90% av kundene er uerfarne unggutter som ikke har begrep om forvrengning. I tillegg blir høyttalerene ofte parret med for svake forsterkere. Går bare en vei da.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Showdown burde være uten SUB i mine øyne, men bor langt unna Bergen, så er ikke aktuelt for meg uansett.

PS.

Har heller aldri sagt at CV ikke funker. Perfekte party høytalere, men ikke noe jeg personlig kunne levd med i stuen enkelt å greit grunnet lydkvaliteten. Har selv hatt 10 + par med CV opp igjennom så er rimelig kjent med merket

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett i det hele tatt dette,er så sykt redd jeg fort kommer til og gå lei cv, i forhold til jbl es100 el klipsch rf 82,concept 10.
    tror de rocker brakka samtidig som du kan spille noe josh stone over lengre tid uten og bli trøtt.
    Vi tar vel utgangs punkt i at vi seff snakker uten sub når vi sammenligner her.
    Tror de sistnevnte er høyttalere du kan leve mye lengre med altså....men cv er jo sykt party8-)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sammenlikner klipsch fanboys alltid en modell som koster 50% mer enn CV modellen? :roll:

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor sammenlikner klipsch fanboys alltid en modell som koster 50% mer enn CV modellen? :roll:
    Ingen anelse, men du har helt rett i at det blir helt feil...

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det slik at man kan finne RF3/35 ned i 3-4000kr klassen, og disse kan sammenlignes med dagens RF82. Har også sett RF82 på brukten til under 6000kr og dette bør da kunne sees som et godt alternativ? RF83 er jo selvfølgelig en del dyrere da. Det som bør sammenlignes er vel XLS 12/15/215 og Klipsch RF3/35/82/82 II.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det slik at man kan finne RF3/35 ned i 3-4000kr klassen, og disse kan sammenlignes med dagens RF82. Har også sett RF82 på brukten til under 6000kr og dette bør da kunne sees som et godt alternativ? RF83 er jo selvfølgelig en del dyrere da. Det som bør sammenlignes er vel XLS 12/15/215 og Klipsch RF3/35/82/82 II.
    Joda. Men du kan ikke sammenlikne bruktpriser på Klipsch mot nypriser på CV.

Ca priser på brukte CV:
    CLS215 - 5-7000
    CLS15 - 3-4000
    CLS12 - 2,5 - 3000

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De flytter nok ikke mer luft, men det er mye mer headroom i RF82/83 enn det det er i 15/215 høyttalerne til CV. Nå er ikke klipsch kjent for å være bassfattige heller :P Og trådstarters EC effekt trinn burde passe perfekt til disse høyttalerne!

Klipsch RF 83

1w = 100db
    2w = 103db
    4w = 106db
    8w = 109db
    16w = 112db
    32w = 115db
    64w = 118db
    128w = 121db
    256w = 124db

Cerwin Vega XLS 215

1w ~ 95db
    2w = 98db
    4w = 101db
    8w = 104db
    16w = 107db
    32w = 110db
    64w = 113db
    128w = 116db
    256w = 119db

Regner med at disse tallene snakker for seg selv da det er ganske stor forskjell. Dessuten er også peak effekt tåligheten dobbelt så høy på RF83 som på CV XLS 215. Dvs. at dersom man peaker 1000w på RF83 så har man 130db fra èn høyttaler en meter ifra uten roomgain og det er ganske ekstremt. På XLS 215 blir dette tallet til 122db ved peak belastning, noe som gjør at Klipsch sine høyttalere kan spille 10 timer i strekk på 2db mer enn det CV sine kan gjøre i bare i veldig veldig korte perioder.

Føler at jeg er ganske keen på å se den i praksis, som sagt tidligere: Flott med tall:wink:

Jeg stiller meg en smule skeptisk til 130 db fra én rf82 i ett dødt rom...

Dette er å utfordre fysikkens lover på høyt nivå, jeg orker ikke regningen men vil veldig gjerne ha en sammenlikning av membranareal på 6,5"+15"+15" vs. 8"+8"

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Føler at jeg er ganske keen på å se den i praksis, som sagt tidligere: Flott med tall:wink:

Dette er å utfordre fysikkens lover på høyt nivå, jeg orker ikke regningen men vil veldig gjerne ha en sammenlikning av membranareal på 6,5"+15"+15" vs. 8"+8"
    130db var vel siktet til RF83 som tålererer peak effekt på rundt 1000w. RF82 bør klare litt mindre. Men det jeg kan si om klipsch som jeg har testet er at de tåler veldig mye! Jeg og en venn tok for mange år siden og prøvde ut noen Klipsch RF3 han hadde koblet opp til en stor Vincent sp-993 effektforsterker og hvor mye de kunne håndtere før de begynte å lage hørbar forvrengning. Kan vel si det slik at disse høyttalerne som er oppgitt til maks 150w kontinuerlig slukte alle 200w8ohm og de 400w4ohm og begynte å dra peak effekten ut av forsterkeren. Dette effekt trinnet har digital wattmeter og den viste peaker godt over 600w som er maks peak effekt for disse høyttalerne.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr

6,5"= ca 18cm chassis og rundt 120-140kvcm membranareal.
    7"= ca 19cm chassis og rundt 140-180 kvcm membranareal.
    8"= ca 21cm chassis og rundt 190-250 kvcm membranareal.
    10"= ca 26cm chassis og rundt 320-360 kvcm membranareal.
    12"= ca 31cm chassis og rundt 480-530 kvcm membranareal.
    15"= ca 38cm chassis og rundt 750-900 kvcm membranareal.
    Så 215 vil da ha rundt 1720 - 1940 kvm
    RF82 vil ha rundt 380 - 500 kvcm

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er budsjettet?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg skjønner at du er litt tett i pappen, så jeg skal forklare deg:

Det er ikke bare størrelsen det kommer an på Du har kanskje hørt det uttrykket før.

CV er en høyttaler som forvrenger MYE, Klipsch forvrenger en del i forhold til ultra High end høyttalere, men ikke i nærheten så mye som CV.

Elementene, kassen og delefilteret er av MYE bedre kvalitet. jeg er neste sikker på at 8" til klipsch veier mer enn cv's 15"

Det er helt tydlig at du ikke har fått testet Klipsch, ellers ville du aldri kommet med slike innlegg.
    Hva veier klipsch 8" ? sikker på at mine B&W spiller med mer morofaktor enn klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W mer morrofaktor enn Klipsch? det må være en spøk

B&W har mange gode kvaliteter men nettop her har de lite å stille opp med.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •