party høyttaler? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 73
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis jeg velger og gå for cv.xls 12 eller xls 15. rommet er som sagt 25-30kvm noen som har noen forslag der. skal sies at jeg er sykt i tvil...skulle jo egentlig ikke satse på cv he he...typisk.
    xls 12 med cv subben med to 8"ville vel vært en god match? men er litt sugen på litt "overkill":evil: he he..så kanskje xls-15... skiller jo bare tre tusen eller noe.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XLS12 med god forsterker før XLS15 med dårlig forsterker.

Har du mulighet for å deponere på XLS12? Da kan du teste den hjemme hos deg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke hvordan hifi klubben grimstad stiller seg til utlån... men bor ikke langt unna så kan høre om de kan sette det opp på et ordentlig rom så jeg kan få hørt.
    anbefalinger av effekt til xls-15 vs 12? og tror du cv28 subben vil funke til xls-15

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hortensia
    vet ikke hvordan hifi klubben grimstad stiller seg til utlån... men bor ikke langt unna så kan høre om de kan sette det opp på et ordentlig rom så jeg kan få hørt.
    anbefalinger av effekt til xls-15 vs 12? og tror du cv28 subben vil funke til xls-15
    Deponering er slik at du betaler for høyttaleren, men kan levere den tilbake. Veldig greit dersom du er usikker på hvordan den spiller hos deg.

De største Nad modellene, eller noe PA. MA oberton. QSC, crown etc. Ikke bruk alto/berry eller enormt rimelig pa, for det låter balle.

CV28 subben kan være i minste laget. Finnes masse 15" på bruken for ca samme pris som CV28 subben ny.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg velger og gå for cv.xls 12 eller xls 15. rommet er som sagt 25-30kvm noen som har noen forslag der. skal sies at jeg er sykt i tvil...skulle jo egentlig ikke satse på cv he he...typisk.
    xls 12 med cv subben med to 8"ville vel vært en god match? men er litt sugen på litt "overkill":evil: he he..så kanskje xls-15... skiller jo bare tre tusen eller noe.
    Det jeg kunne lese utifra testen er vell at uansett hva du velger så må du også ha en god og strømsterk forsterker, om du velger JBL eller CV, eller Jamo så er saken den samme. Jeg liker best JBL som party høyttaler, da jeg synes partylyd også skal låte noenlunde bra. Bassen du får i JBL burde for de fleste holde i lange baner.

Kan forøvrig kjenne meg igjen i karakteristikken som JBL fikk i testen, en god allrounder med kraftig bassgjengivelse, dog ikke like definert som mantra 60 som jeg også hørte på samme dag på soundgarden, men på en annen side så er det to vidt forskjellige høyttalere. Men ingen tvil for meg ihvertfall at den ville vært utrolig tøff på fest.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange her på forumet drar fram Cerwin på fest om dem har(DC eller AL). Jeg drar faktisk frem Jamo Classic 8! Og nei.. Det er ikke kødd for disse spiller høyt med bra trøkk i riktig rom, og med strømsterk forsterker. Forsterker med masse strøm er et ultimatum om du skal ha fest, om du vil unngå klipping og total nedbrytelse av forsterkeren! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid hatt cerwin vega helt til jeg fant, klipsch! Mye finere lyd, spiller vel så høyt? tar litt mindre plass? Ser mye bedre ut.. eneste minuset er hornet som gjerne blir litt dominerende med for små forsterkere eller generelt transistor forsterkere, ved noen unntak da.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for innspill, og den testen var jo genial og lese.
    For øyeblikket brukes aw250r en til og drive sf cremona m og tror kanskje det blir en god stund til jeg får råd til og bytte denne.
    Sikkert fler som leste testen som det stod link til her,cv kom jo veldig greit ut der,siden jeg har sf nede til fin lytting er jeg gira på noen skikkelig party høyttalere oppe....ikke så sykt farlig om de ikke spiller korrekt bare det er sykt trykk og morro faktor:twisted:
    Hmmmm.. ikke lett det her,jbl kom jo fint ut og....
    JBL er iallefall skrikete og fælt! Merkelig sound idem . Med mindre man kjører på med LS o.l. da .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt XLS12 på CV sin nåværende største amp endel ganger, og det spiller bare helt vilt Trenger da også PREAMP (NAD C165 er en fin ting).

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Klipsch, JBL og CV er gode høyttalere for denne bruken. Felles for disse er hornet og dynamikken når de spiller. Dali Concept 10 som en outsider også(Jamo har jeg ikke prøvd).

Mye forsterkerkraft må du uansett ha. VELDIG STOR forskjell når du drar med skikkelig kraft, enn om du har en reciver.

Det jeg ville anbefalt er å deponere på de høyttalerene du har tenkt, og teste de hjemme hos DEG. Da får du hørt hvordan det blir. Er du ikke fornøyd, får du pengene tilbake og kan prøve noe annet.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve å få noen brukte RF3/RF35 og så en XTZ 12" i tillegg? Dette spiller jo høyere og penere enn CV, trenger mye mindre kraft og bassen kan tunes etter behov?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch rf82, 63, 83 eller Jbl es100, ls80

Disse anbefales på det sterkeste til ditt bruk og kan ikke sammenliknes med Cerwin vega etter min mening. Disse vil nok trøkke og spille mer enn høyt nok.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med de 2 siste innleggene.. Glem CV. Det holder ikke mål sammenlignet med bla klipsch. Jeg er 100% sikker på at du blir mer fornøyd med noen RF 83/83. De spiller like høyt, om ikke høyere enn xls 215 + at lydkvaliteten er mye bedre. I tillegg så leverer de 8" langt bedre trøkk enn hva de billige papp elementene til CV klarer.

Ikke hør på de som anbefaler CV!!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det ligger et par RF7 til salgs her på brukten nå til 10 høvdinger

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Ser det ligger et par RF7 til salgs her på brukten nå til 10 høvdinger
    Ser det ligger et par CLS12 og hfa18sx til salgs her på brukten nå til 10 høvdinger

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg er enig med de 2 siste innleggene.. Glem CV. Det holder ikke mål sammenlignet med bla klipsch. Jeg er 100% sikker på at du blir mer fornøyd med noen RF 83/83. De spiller like høyt, om ikke høyere enn xls 215 + at lydkvaliteten er mye bedre. I tillegg så leverer de 8" langt bedre trøkk enn hva de billige papp elementene til CV klarer.

Ikke hør på de som anbefaler CV!!!
    Hvordan får du til at 4x8" leverer mer trøkk/flytter mer luft enn 4x15"? Selv om 15" er lavere kvalitet(kanskje?) :roll:

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvordan får du til at 4x8" leverer mer trøkk/flytter mer luft enn 4x15"? Selv om 15" er lavere kvalitet(kanskje?) :roll:
    De flytter nok ikke mer luft, men det er mye mer headroom i RF82/83 enn det det er i 15/215 høyttalerne til CV. Nå er ikke klipsch kjent for å være bassfattige heller :P Og trådstarters EC effekt trinn burde passe perfekt til disse høyttalerne!

Klipsch RF 83

1w = 100db
    2w = 103db
    4w = 106db
    8w = 109db
    16w = 112db
    32w = 115db
    64w = 118db
    128w = 121db
    256w = 124db

Cerwin Vega XLS 215

1w ~ 95db
    2w = 98db
    4w = 101db
    8w = 104db
    16w = 107db
    32w = 110db
    64w = 113db
    128w = 116db
    256w = 119db

Regner med at disse tallene snakker for seg selv da det er ganske stor forskjell. Dessuten er også peak effekt tåligheten dobbelt så høy på RF83 som på CV XLS 215. Dvs. at dersom man peaker 1000w på RF83 så har man 130db fra èn høyttaler en meter ifra uten roomgain og det er ganske ekstremt. På XLS 215 blir dette tallet til 122db ved peak belastning, noe som gjør at Klipsch sine høyttalere kan spille 10 timer i strekk på 2db mer enn det CV sine kan gjøre i bare i veldig veldig korte perioder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte også at Klipsch oppgir frekvensresponsen til: 29Hz-21kHz +/-3dB vs CV: 36 Hz - 20 kHz (-10 dB)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vært spennende å sett hvilken som gav seg først...

Og så er spørsmålet, hva er forskjellen på headroom, og evne til å flytte luft?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en veldig stolt klipsch fan, men å sammenligne dem med CV er veldig dumt.

Klipsch krever mye bedre elektronikk for å spille nogenlunde bra, klipsch er endel dyrere...

Oppgitt effekttåelighet og frekvensgang er gjort i forskjellige settings. Klipsch OG CV går ikke spessielt dypt i bassen.

Til rent PARTY bruk, hvor alkohol som oftest er inni bilde, da mener jeg CV gir mest valuta for penga!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •