Xtz 99.36 Vs 99.38?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz 99.36 Vs 99.38?

Skal ha nytt hjemmekino høytaler sett og vurderer XTZ høyt innenfor et budsjett på 30.000kr. Det hele drives av den aldrende, men fortsatt gode HK AVR7300 reciveren.

Hadde tenkt XTZ 99.36 i front, men så ser jeg der er kommet en 99.38... og så begynner valgets kvaler :-). Er jo en del prisforskjell på disse. Er det verdt prisen? Hadde Audio Pro Avantec Nine før som hadde en aktiv sub. Men denne var litt "tam" og ga seg litt kvikt ved pådrag. Hvordan er 99.38 på dette punktet når det gjelder bass?

Så vil jeg jo ha en eller to subber tilgjengelig for stereo spilling med 99.36... Blir 38 da litt overflødig lydmessig og trøkkmessig?

Tenker nå hovedsaklig i stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kjenner forskjellen på disse to høytalerne? Har for eks 99.38 mer dynamikk og bass? Vil denne eventuelle forskjellen bety noe hvis man bruker en sub sammen i stereo?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Ingen som kjenner forskjellen på disse to høytalerne? Har for eks 99.38 mer dynamikk og bass? Vil denne eventuelle forskjellen bety noe hvis man bruker en sub sammen i stereo?
    Tror det er samme diskant og mellomtone så ingen forskjell der.

Men det kreves en ganske heftig forsterker til .38. XTZ er notorisk tungdrevne og to 10" på hver side gjør det ikke lettere.

Men med skikkelig forsterker vil .38 gi fyldigere lyd vil jeg tro.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så og si samme høyttaler, men 99.36 er vel litt mindre. 99.38 har en 10" i bassen, mens 99.36 har en ekstra 6.5".
    Det er muligheter for å drive 10" i 99.38 med en ekstern subforsterker(f.eks XTZ SUB AMP1).
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene.

Dere har altså ikke hørt dem i action? Der er en forskjell i pris på 5000kr ca så spørs om det er verdt prisen. Kå blir de vel kansje litt mindre plasseringsvennlige med en 10" i siden?

Det jeg tenker på er om de er "mer for pengene" sett i hjemmekino sammenheng og at de i stereo vil ha noe mer dynamikk og bass kansje? Men kansje ikke så mye som tyder på det her?

RCS

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene.

Dere har altså ikke hørt dem i action? Der er en forskjell i pris på 5000kr ca så spørs om det er verdt prisen. Kå blir de vel kansje litt mindre plasseringsvennlige med en 10" i siden?

Det jeg tenker på er om de er "mer for pengene" sett i hjemmekino sammenheng og at de i stereo vil ha noe mer dynamikk og bass kansje? Men kansje ikke så mye som tyder på det her?

RCS
    Jeg har 99.26 + 99W10.17P, altså en 99.38 delt opp i to deler; et kabinett til diskant/mellontone og et kabinett til bassen.

Siden 99.36 og 99.38 stort sett består av samme komponenter skal det vel godt gjøres at du får mere dynamikk ut av den ene eller den andre. Men med en 10" i bassen kontra 6.5" vil du nok kunne få mere kontroll på bassen og høyttalerne vil ha muligheten til å kunne spille dypere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg har 99.26 + 99W10.17P, altså en 99.38 delt opp i to deler; et kabinett til diskant/mellontone og et kabinett til bassen.

Siden 99.36 og 99.38 stort sett består av samme komponenter skal det vel godt gjøres at du får mere dynamikk ut av den ene eller den andre. Men med en 10" i bassen kontra 6.5" vil du nok kunne få mere kontroll på bassen og høyttalerne vil ha muligheten til å kunne spille dypere.
    Jeg har vurdert denne løsningen selv, men tenker om 99.36 sammen med en 12"sub av samme merke (siden jeg må ha sub uansett til 5.1 systemet) er en kurant nok løsning? Ser der er en XTZ sub med ice teknologi og 500w... Denne er kansje bedre til stereo?

Ditt oppsett kontra 99.38 er vel økonomisk identisk... Så er det vel hva som ser visuelt sett best ut og er mest plasseringsvennlig....?

Har forøvrig sett oppsettet ditt og bildene inne på hjemmekino biten her. Ser veldig bra ut må jeg si!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha nytt hjemmekino høytaler sett og vurderer XTZ høyt innenfor et budsjett på 30.000kr. Det hele drives av den aldrende, men fortsatt gode HK AVR7300 reciveren.

Hadde tenkt XTZ 99.36 i front, men så ser jeg der er kommet en 99.38... og så begynner valgets kvaler :-). Er jo en del prisforskjell på disse. Er det verdt prisen? Hadde Audio Pro Avantec Nine før som hadde en aktiv sub. Men denne var litt "tam" og ga seg litt kvikt ved pådrag. Hvordan er 99.38 på dette punktet når det gjelder bass?

Så vil jeg jo ha en eller to subber tilgjengelig for stereo spilling med 99.36... Blir 38 da litt overflødig lydmessig og trøkkmessig?

Tenker nå hovedsaklig i stereo
    Nå har jeg hatt 99.36 i ja vet jeg men de første som kom på makede. De skulle vist ha bede delefilter. Men en bede høytaler skal du lete etter spiller alt å det geniale e at du kan kalibrere etter rommet. får 6 stjerne hos meg.

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert denne løsningen selv, men tenker om 99.36 sammen med en 12"sub av samme merke (siden jeg må ha sub uansett til 5.1 systemet) er en kurant nok løsning? Ser der er en XTZ sub med ice teknologi og 500w... Denne er kansje bedre til stereo?

Ditt oppsett kontra 99.38 er vel økonomisk identisk... Så er det vel hva som ser visuelt sett best ut og er mest plasseringsvennlig....?

Har forøvrig sett oppsettet ditt og bildene inne på hjemmekino biten her. Ser veldig bra ut må jeg si!!
    Hei

Jeg har 99.36 + 2 x 12.18 ice i mitt oppsett.Er svært godt fornøyd.
    Husk at det krever litt tid til kalibrering av oppsettet,men når det er gjort så:-D

Står en omtale av XTZ 12.18 ICE i siste nummer av Hjemmekino.
    Lykke til med valget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •