Høyttalere til Pioneer LX 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Pioneer LX 83

Hei

I forbindelse med ny bolig, så har jeg fått igjennom et nytt hjemmekino anlegg. Bruken vil være som følger: PS3 ca. 50%, film ca. 30 %, og musikk ca. 20 %.

Jeg kommer mest sannsynlig til å gå for Pioneer LX83 (ca. kr. 15.000,- p.t) som receiver selv om jeg også har vudert Denon AV-4311.

Totalt er budsjettet ca. 35.000,- (Sub, receiver, front, center). Det var i utgangspunktet litt mindre, men blir alltid revet litt med.

Til front høyttalere vurderer jeg følgende:
    - System Audio SA Mantra 60
    - KEF IQ90
    - B&W CM8
    - JBL ES100

Sub blir:
    - B&W ASW610

Center høyttalere har jeg ikke bestemt meg for enda. Bak kommer jeg til å bruke min gamle Qubic 929 fra Qln til jeg får spart opp til nye bakhøyttalere. Da blir det nok noen som er litt mindre.

Jeg trenger litt hjelp fra dere om hvilke høyttalere jeg bør gå for i front, og om resten virker bra. Alle andre innspill mottas med takk.

Atle

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W virker som en perfekt partner til den reciveren. ICEPOWER og B&W skal fungere bra sammen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio ser jeg har gjort det veldig bra i forskjellige tester, men B&W CM8 virker også veldig bra. Er veldig usikker på hvilke av de jeg skal gå for. De andre som jeg never er også veldig gode kandidater.

Rommet er ca. 3,5*3 meter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Vienna på Lx83. Dette er en meget god komb i mine ører.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for disse.

B&W DM 684 8000,-
    B&W HTM61 5200,-

Hyggelig pris, og holder massevis på 10,5m2.
    Passer bra til Pioneer også.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W CM8 og Pioneer SC-LX73/83 !

Hei

Vil virkelig anbefalle komboen Pioneer SC-LX og CM8, du kommer til å bli meget fornøyd. Alternativt kan du gå for LX73 og spare endel penger.
    Forøvrig tror jeg også Denon AVR-4311 også vil gjøre en god jobb på CM8.
    Begynner å bli endel her på forumet som har falt for kombinasjonen B&W CM-serie og Pioneer SC-LX receiver, og det er ikke uten grunn!
    Pioneer SC-LX serie vil ha krefter til "fulle" med å drive det beste ut av B&W CM8.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for veldig gode tilbakemeldinger. Det er mye som tyder på at det blir B&W CM8 høyttalerne siden det er så mange positive tilbakemeldinger her på forumet.

Hvor viktig er det å ha høyttalere fra samme leverandør i et 5.1 system?

Atle

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atlhau
    Takk for veldig gode tilbakemeldinger. Det er mye som tyder på at det blir B&W CM8 høyttalerne siden det er så mange positive tilbakemeldinger her på forumet.

Hvor viktig er det å ha høyttalere fra samme leverandør i et 5.1 system?

Atle
    Hei

Ville nok hatt fronter og senterhøyttaler i samme serie. Men det går fint å kjøre litt forskjellig også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for System Audio Mantra, maken til definert og presis lyd, ja more or less en vegg av lyd fra en så slank høyttaler har jeg ikke vært borte i! Jeg ville anbefale deg å sjekke den ut. JBL ES100 er en fet høyttaler, men det blir veldig mye mer brumlebass, og ikke så stram som mantraen, men liker du mye bass så passer den midt i blinken. B&W cm8 har jeg ikke hørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler kanskje at JBL høyttaleren er en mer fest høyttalere jeg også, og det er ikke det jeg er ute etter. B&W og SA høyttalerne er de som vil passe mitt bruk best.

Jeg kommer til å begynne med front og center nå først, for så og kjøpe en sub til sommeren. Det er alltid gøy med nytt utstyr selv om det koster litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atlhau
    Føler kanskje at JBL høyttaleren er en mer fest høyttalere jeg også, og det er ikke det jeg er ute etter. B&W og SA høyttalerne er de som vil passe mitt bruk best.

Jeg kommer til å begynne med front og center nå først, for så og kjøpe en sub til sommeren. Det er alltid gøy med nytt utstyr selv om det koster litt.
    Jeg hørte på JBL og Mantra 60 mot hverandre, og jeg tror også at CM8 vil være et veldig godt høyttalervalg, du trår ikke feil på hverken Mantra eller CM8, men nå er det heldigvis ikke jeg som skal ta avgjørelsen, regner uansett med at du låner deg hjem en CM8 eller lytter til valgt elektronikk på soundgarden og finner ut hvilken høyttaler du liker best. Jeg ble veldig imponert av Mantra 60, tror som tidligere nevnt at JBL ES 100 med sine 10" bass elementer ikke vil gi deg det definerte lydbildet du vil ha, utifra dine andre høyttalerforslag, så den blir en outsider, men utrolig kul til sitt bruk

Ett tips til er vell å ikke tenke på hva som er sagt her oppe og bare få de tankene ut av hodet, lytte til høyttalerne og bestem utifra dine preferanser Lykke til med valget Begge er kjempehøyttalere, etter hva jeg har hørt og lyttet til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok til å bli fornøyd uansett hvilke jeg går for. B&W og SA leverer kvalitet hele veien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •