Høyttalere til Denon AVR-3808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Bergans_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Denon AVR-3808

Er ca 20 år siden jeg byttet høyttalere sist, men har nå planer om å sette opp et 5.1 system.
    Trenger da høyttalere til en Denon AVR-3808.
    Satser på å kjøpe Front i første omgang, og kanskje senter + sub ut fra anbefalinger jeg får her. Har noen eldre satelitter jeg kan bruke bak.

Er i første omgang ute etter "godlyd". Er glad i god mellomtone og et nyansert lydbilde. Er ingen hi-end bruker, men setter større pris på kvalitet enn trøkk (regner med at jeg får det hvis jeg slenger på en sub til filmbruk allikevel ;-)

Hvilken front anbefales av dere andre på forumet her... har lest en del godord om "mye krutt for pengene" for Dynavoice høytalerne, men jeg ønsker også kvalitet. Er alternativene 1-3 bedre ut fra detaljert gjengivelse av lyden?
    Kjøre vel film/musikk ca 50/50.

FRONT:

1) Dali Lektor 6

2) Dali Ikon 6

3) B&W DM684

4) Dynavoice Challenger M-65 EX

5) Dynavoice Definition DF-6

Har forøvrig kikket på XTZ 99 W12.16 som sub.

Senter må nesten komme etter valget av fronter :wink:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump...

Er det for eksempel vesens forskjell mellom Dali Ikon 6 og Dynavoice Definition DF-6?
    ...er jo over dobbel pris for Ikon 6, men er det bare navnet som gjør dette eller kvalitet i lyd?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke bare navnet. Men forskjellen behøver heller ikke oppfattes som "enorm". Dobbelt pris betyr sjelden eller aldri dobbelt så bra lyd.
    Hva du synes er "bra nok" er det bare du (og bankkontoen din) som kan svare på.
    Denon er kjent for være litt snill og "kjedelig" i lydsignaturen ifht flere andre receivere, så det kan være lurt å teste høyttalere som har litt futt.
    Snille og kjedelige høyttalere på en snill forsterker kan bli søvndyssende i sammen IMO.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snille og kjedelige høyttalere på en snill forsterker kan bli søvndyssende i sammen IMO
    OK... takker for tipset, skal bite meg merke i det.
    Tolker svaret ditt dithen at jeg rett og slett må prøve og håpe på at jeg blir fornøyd (eller bytte igjen hvis ikke):???:

Vet jo at Cervin Vega som regel har futt i seg... Har hatt et par AT-100 (tror jeg de heter) for 20 år siden, men var ikke fornyd med lydbildet den gang. Bra med bass, men dårlig på mellomtone. Antar at det har skjedd en viss utvikling på denne tiden da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •