Tips til "high-end" ht som egner seg til fest

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til "high-end" ht som egner seg til fest

Ønsker tips til høyttaler i prisklasse ca. 30.000 - 50.000,- som egner seg godt som festhøyttaler. Finnes det? Poenget mitt er at jeg ønsker ikke tips til en høyttaler som jeg kan sitte og finlytte til og høre en styker her og en blåser der og plassere dem i orkesteret. Jeg er ute etter en ht med kvalitet og som man kan spille høyt med, men som aldrig blir slitsom i diskanten, uansett innspilling. Må ha trøkk og punch slik at den egner seg godt til både hard rock og techno.

Høres kanskje litt rart ut, men oppsummerer kort med at jeg ønsker tips på en 30-50k ht som er mest mulig lik Cervin Vega, men som er av høyere kvalitet og et bedre utseende

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Ønsker tips til høyttaler i prisklasse ca. 30.000 - 50.000,- som egner seg godt som festhøyttaler. Finnes det? Poenget mitt er at jeg ønsker ikke tips til en høyttaler som jeg kan sitte og finlytte til og høre en styker her og en blåser der og plassere dem i orkesteret. Jeg er ute etter en ht med kvalitet og som man kan spille høyt med, men som aldrig blir slitsom i diskanten, uansett innspilling. Må ha trøkk og punch slik at den egner seg godt til både hard rock og techno.

Høres kanskje litt rart ut, men oppsummerer kort med at jeg ønsker tips på en 30-50k ht som er mest mulig lik Cervin Vega, men som er av høyere kvalitet og et bedre utseende
    Og lenge før Cerwin Vega.....for mer enn 50 år siden....og på topp den dag i dag....JBL :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Og lenge før Cerwin Vega.....for mer enn 50 år siden....og på topp den dag i dag....JBL :-)
    Ønsker konkrete tips på modeller. Gjerne også evt. forsterker og cd-spiller til. Men i første omgang en ht med denne lydsignaturen. Har hørt JBl ES80 tror jeg de het. Alt for skarp i diskanten. Virker ikke som horndiskant er min ting. Hvertfall ikke den jeg hørte.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker konkrete tips på modeller. Gjerne også evt. forsterker og cd-spiller til. Men i første omgang en ht med denne lydsignaturen. Har hørt JBl ES80 tror jeg de het. Alt for skarp i diskanten. Virker ikke som horndiskant er min ting. Hvertfall ikke den jeg hørte.
    Dali Helicon 800 eller B&W 803Diamond. Sistnevnte litt over budsjett, men utrolig vel-låtende, og med massiv pondus

Helicon 800M2: Litt kjølig klang, med plenty av detaljer. Kan ha litt spiss topp, men ikke så ille som horn.

803D: Varm engelsk "peis-kos-lyd", med ekstremt god mellomtone/diskant. Bassen kan i noen rom bli litt i meste laget, men om man ønsker noe som passer til fest også, så er denne herlig

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For rundt 40K får du en JBL Array 1400.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes mentor 8 spiller utrolig bra jeg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Dem hadde jeg tidligere. Ble brukt til mang en fest her hos oss. Gikk helt fint :-) Og låter veldig bra i forhold til pris. Ikke lagt såå meget i finish på disse. Noe som gjør at fler av kronene går rett i lyden. Noe som absolutt ikke gjør noe

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Klipsch RF-7 uten tvil.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig kommer det helt an på hva slags lyd du liker. Noen liker horn-lyd. Andre hater det... Noen liker varm lyd, andre liker det mere kjølig. Osv, osv... Er det en spesiell klang/lydsignatur du er på jakt etter? Eller bare høy lyd, men klar lyd?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet ditt på 30-50k er dette bare til høytalere eller inkluderer det elektronikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Har hørt disse og dette ble også for skarpt i diskanten. Tror det er noe mange sliter med når det gjelder Dali.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Egentlig kommer det helt an på hva slags lyd du liker. Noen liker horn-lyd. Andre hater det... Noen liker varm lyd, andre liker det mere kjølig. Osv, osv... Er det en spesiell klang/lydsignatur du er på jakt etter? Eller bare høy lyd, men klar lyd?
    Er faktisk sjelden jeg hører folk er på jakt etter en "kald" eller en "lys" lydsignatur. Går ofte igjen at folk vil ha en mere varm lydsignatur, så tydelig at dette er et gjentagende problem.

Når det gjelder meg så er det også en varm signatur, med "dempet" diskant og punchy bass, samt fyldig mellomtone som låter fett og groovy på hard rock.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Har dessverre ikke fått hørt den, men er redd det blir et problem med skarp diskant siden det er horn... Er dog åpen for å lytte dersom jeg blir overbevist om at den ikke er skarp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Budsjettet ditt på 30-50k er dette bare til høytalere eller inkluderer det elektronikk?
    Tenkte i utg pkt høyttaler.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Har dessverre ikke fått hørt den, men er redd det blir et problem med skarp diskant siden det er horn... Er dog åpen for å lytte dersom jeg blir overbevist om at den ikke er skarp.
    Matchet med riktig elektronikk er den ikke hard i toppen (hornet), men matchet med feil elektronikk derimot er den veldig plagsom i toppen (hornet).

Newcomer XITEC sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt på xtz divine på elektobutikken på nordbysenteret utenfor strømstad. Låt veldig fint, de ligger på 40' tror jeg.

Har en kompis som har Martin Logan, jeg synes de er bra. Men de blir kanskje for hvasse i diskanten. elektrostat er ikke for alles smak.

Ellers har jeg vært hos en som driver høyttalerverksted på Klepp i Rogaland. Han oppgraderer høyttalere med hjemmebygde delefiltre. Han sa at nesten alle merker kan oppgraderes unntatt CV. Kanskje en ide å snakke med en slik kar for evt å justere litt på en høyttalertype som du ellers synes låter veldig bra med unntak av en liten detalj som helt sikker kan bygges om etter smak.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke slitet med skarp diskant og jeg var veldig fornøyd. Disse kan spille i flere timer med basslag som gjør at du må opp på dansegulvet.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    For rundt 40K får du en JBL Array 1400.
    Med riktig elektronikk burde disse få fram rockefoten

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ma Pl200

Har Monitor audio PL200.

De vil nok dekke ditt behov. Kan høres på HIFI huset Asker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke RF-7|| roligere diskant enn førsteversjonen? folk sier ihvertfall d og da bør du ha en høyttaler som både spiller detaljer og pent samtidig som du kan blåse ut vinduet hvis du guffer opp:P

Og uansett så må du matche Klipsch med rett forsterker så er dette med "skarp i toppen" kun en myte.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •