Tips til "high-end" ht som egner seg til fest - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 70 av 70
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Var det skarpe sibilanter i F2.2F da? Vil du si at F2.2F var mer avslørende og at 1.1 "maler" mere over dårlige innspillinger, evt. piffer de mere opp? Hva slags elektronikk er anbefalt for en drømmekombo med tilbakelent lyd?
    F1.1 mangler ikke detaljer i forhold til F2.2 men har litt mer tilbaketrukket mellomtone.

Angående effekt har jeg prøvd Emotiva XPA-2, Coda CS300, Doxa Modell 73 og nå Doxa Modell 62 på Swans. Av disse låter sistnevnte uten sidestykke best. Den evner å få frem enormt med detaljer samtidig som det ikke låter anstrengt selv på høye volum.

Jeg vil ikke uttale meg om ting jeg ikke har testet selv, men send en PM til Dag Johnsen, han har prøvd mye forskjellig og kan komme med råd til effekt i flere prisklasser.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man virkelig sub i tillegg til RF-7 mk2? Trodde det skulle være nok trøkk i disse, er jo kjent for nettop den ekstreme bassen trodde jeg...
    Leste en test i Fidelity hvor det stod at pris var 29.000,- tror jeg det var og ikke 23k som du skrev. Hvor koster de 23k?

En annen ting. Hva er en drømmekombo dersom jeg vil se nærmere på RF-7 mk2 og gi hornet en sjangs? Tenker da på mest mulig tilbakelent i diskanten og mest mulig trøkk i bassen.
    Mcintosh er absolutt etter min mening den heteste kanditaten. Abrahamsen DAC kan du se etter som kilde da den også har en litt tilbakelent diskant.

Abrahamsen dac + Mcintosh integrert 200W + og du er i mål .

Synest personlig ikke Parasound er så veldig bra på Klipsch, mister liksom litt "musikk". Dette er A21 jeg har hørt på RF7, og ble ikke imponert. Det var ingen hard diskant men ble for lite musikalsk.

Electrocompaniet kan jo være ett alternativ også men Mcintosh er i en egen klasse på klipsch. Dyrt ja men se på bruktmarkedet .

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man virkelig sub i tillegg til RF-7 mk2? Trodde det skulle være nok trøkk i disse, er jo kjent for nettop den ekstreme bassen trodde jeg...
    Leste en test i Fidelity hvor det stod at pris var 29.000,- tror jeg det var og ikke 23k som du skrev. Hvor koster de 23k?

En annen ting. Hva er en drømmekombo dersom jeg vil se nærmere på RF-7 mk2 og gi hornet en sjangs? Tenker da på mest mulig tilbakelent i diskanten og mest mulig trøkk i bassen.
    Nei du trenger ikke sub på disse

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier Klipsch RF7MKII. Og nei.. Du trenger IKKE sub til disse om du har nok krefter i forsterkeren din.. Gi litt mer info om rom og forsterkeri du har, så blir det mye lettere for oss andre å hjelpe deg også :-) Jeg har masser av go'lyd fra Klipsch RF-10 i mitt rom på omlag 30-35kvm. Og flere har spurt om suben er på når dem er på besøk! :-) Forøvrig høyttalere til 5K på en forsterker til 10K, så... Ikke altid prisen som bestemmer det du er ute etter, men high end, så er nok JBL og Klipsch den rette høyttaler for deg om du putter på elektronikk som matcher(Parasound, MCintosh osv osv osv..)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye dei samme kjente merka som går igjen.. er det lite erfaring med andre merker her?
    Ikke at jeg har det da ;-p
    Da er det på tide for folk å komme seg utfor døren å lytte på annet fætt utstyr.

Noe over i pris da, men kanskje det kan dukke opp på brukten?

Hørte noe i Bergen på butikken til Roald..
    Det var høyttalere det.. som spilte helt ekte og gav meg frysninger over hele overkroppen..Bilder også av elektronikken. Effekten som driv høyttalerne oppe og nede er den på toppen,den under er ikke i bruk. Dei andre grå driver høyttalerne i mitten.

:-D Rått og ekte!

Welcome to Von Schweikert Audio Unifield 3 serien..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eit større bilde.

Jeg har etterlyst ekte..
    Hva menes med det,er standard spørsmålet jeg får.
    Lytt på f.eks et slagverk på dette anlegget og du hører hva ekte er.
    Vet ikke helt hva disse høyttalerne ligger på i pris, men brukt burde dette gå an.. Nytt tror,men bare tror jeg det koster 120.000 men godt hende jeg tar feil.
    Er du i Bergen,ta en lytt og hør hva du kan få eit par av hver til. Jeg har ikke råd, men vis budsjettet ditt er ca 50 kan det godt hende at en får det til den prisen. En må jo spørre først ;-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tips så langt. Må få en tatt meg en lytt og gi Klipsch en sjangs. Har ikke tro på Klipsch siden de har horn diskant, men siden flere og flere sier at det er en god match med f.eks rør, så må jeg få prøvd det. Tviler ikke på at Klipsch låter tøft og engasjerende på rock'n'roll, men er redd for skarphet og lyshet i toppen vis jeg setter på en i utgangspunktet hard innspilling. Dette blir jo også verre på "hissige" topper. Sier ikke at jeg skal ha høyttaleren til å spille en hard innspilling på en myk måte, men høyttaleren må ha en såpass tilbakelent diskant\øvre mellomtone at den ikke blir ubehagelig å høre på, på høyt volum.

En annen ting. Når det gjelder forsterker har jeg sett litt på McIntosh MA6900 eller MA7000 men denne er jo i dyreste enden og kan vel bli litt overkill på høyttalere som f.eks RF-7 mk2 eller Swans F2.2F? Utfra det jeg har lest er vel ikke dette en utpreget varm forsterker som låter tilbakelent i de øvre toner, men så har den da innstillingsmuligheter ser det ut som. Siden jeg ikke er opptatt av at musikken skal låte så korrekt som mulig, så lurer på om noen har erfaring med å "tune" ned diskanten dersom dette skulle være et problem? Hva slags innstillinger er det egentlig? Ser ikke ut til å bare være bass og treble.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen høyttaler som vil kunne egne seg like mye til fest som til HiEnd lytting er inConcert Miles.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tips så langt. Må få en tatt meg en lytt og gi Klipsch en sjangs. Har ikke tro på Klipsch siden de har horn diskant, men siden flere og flere sier at det er en god match med f.eks rør, så må jeg få prøvd det. Tviler ikke på at Klipsch låter tøft og engasjerende på rock'n'roll, men er redd for skarphet og lyshet i toppen vis jeg setter på en i utgangspunktet hard innspilling. Dette blir jo også verre på "hissige" topper. Sier ikke at jeg skal ha høyttaleren til å spille en hard innspilling på en myk måte, men høyttaleren må ha en såpass tilbakelent diskant\øvre mellomtone at den ikke blir ubehagelig å høre på, på høyt volum.

En annen ting. Når det gjelder forsterker har jeg sett litt på McIntosh MA6900 eller MA7000 men denne er jo i dyreste enden og kan vel bli litt overkill på høyttalere som f.eks RF-7 mk2 eller Swans F2.2F? Utfra det jeg har lest er vel ikke dette en utpreget varm forsterker som låter tilbakelent i de øvre toner, men så har den da innstillingsmuligheter ser det ut som. Siden jeg ikke er opptatt av at musikken skal låte så korrekt som mulig, så lurer på om noen har erfaring med å "tune" ned diskanten dersom dette skulle være et problem? Hva slags innstillinger er det egentlig? Ser ikke ut til å bare være bass og treble.
    JBL LS80, som jeg har, har også horn, de låter ikke skarpt i toppen her etter at jeg fikk inn skikkelige kabler...
    JBL Array bruker horn i toppen, ikke skarpe de heller, men derimot det råeste jeg har hørt!
    Jeg hørte Array 1000 på Hegel H200, og det rocka hemningsløst uten å virke anstrengt, selv på høyt volum.
    Ser jo at H200 er langt under budsjettet, men vil anbefale å høre Array på Hegel!
    Nå kjenner ikke jeg RF7, så for alt jeg veit kan det godt være du foretrekker dem (selv om jeg tviler) men hør på Array før du bestemmer deg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Har ikke hørt denne modellen, men 2.3b og den er iallefall langt mer tilbakelent i toppen enn det jeg har hørt av klipsch. Mulig de ikke vil bli "snertene" nok for trådstarter? Tenker på SPL og punch.
    Spørs hva trådstarter sammenligner med, SPL og punch?? Prøv dem og bli overbevisst.

Var det skarpe sibilanter i F2.2F da? Vil du si at F2.2F var mer avslørende og at 1.1 "maler" mere over dårlige innspillinger, evt. piffer de mere opp? Hva slags elektronikk er anbefalt for en drømmekombo med tilbakelent lyd?
    Sibilanter på F2.2??? Da må det ha gått virkelig gale en plass i elektronikkrekken eller på innspillingen. Jeg er allergisk mot sibilanter, jeg blir fysisk dårlig og kaster ting ut av huset fortere enn svint hvis ting har denne egenskapen. Swansene mine er inne på langtidskontrakt med oppsjoner på mange år, skulle de ryke ut så er det hvis F1.1 skulle banke på døren min en dag. Jeg koser meg med musikk om dagen... 8-)

Ser at XTZ Divine er nevnt, jeg leste testen i Fidelity, skrev en mail til Vadseth og tipset om Swans F2.2. Jaggu kom ikke brevet med i siste Fidelity i sammenheng med en annen kar som spurte om F2.2, så bli ikke overrasket om disse juvelene står i stua til Knut Vadseth for test og direkte sammenligning mot XTZ Divine.

Drømmekomboen til Swans så er vi noen stykker som har landet på Doxa, men det mange glemmer er at forforsterkeren har mye å si for resultatet. Dag Johansen er nok mannen du skal spørre om effekttrinn til disse smykkene. Doxa er strømsterke saker som sparker liv i F2.2, matchet med en god forforsterker så skulle jeg bli meget overrasket om ikke komboen greier å lure frem ett smil som går hele veien rundt.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •