Tips til "high-end" ht som egner seg til fest - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Absolutt gøyeste høyttaler jeg har prøvd, som også hadde hifi-kvaliteter er Klipsch LaScala II.
    +1 Tror ingen av de nevnte vil få frem rocke foten og trykket som disse,eneste som kan være i nærheten er Array 1400.Rf serien til Klipsch er bra høytalere men ikke i nærheten av "live" følelsen du får med la scala

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Vil også nevne at det med skarp diskant også kan endres endel vha kabling. Min SILK mk2 XLR kabel passer ikke i mitt system, mens en langt rimeligere AudioQuest KING cobra kabel passer langt bedre. Men dette er tweaking som ofte tas på slutten!

HVa slags elektronikk er det planlagt å bruke her?
    Jeg tror nok man kan finstille litt med kabling, men jeg som ikke er en "finlytter" så har jeg ingen tro på at kabler kan dempe en i utgangspunktet skarp diskant til noe jeg kan leve med. Da må det være mye å hente på kabling, og det er nok ikke veien for meg å gå. Men takk for tipset.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    For rundt 40K får du en JBL Array 1400.
    JBL Array-serien er det råeste jeg har hørt ihvertfall, drømmer om å få råd til sånne....
    Array 1000 ser jo ikke så store ut, men du verden for et trøkk, har du stort nok rom til dem er selvfølgelig 1400 enda et hakk eller tre vassere....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke gå for CV, og bare sette annet merke på de så du slipper hetsen ?

Med romkorreksjon kan de spille veldig pent, men du kan også spille de fritt for å få frem festlyden ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatter ikke at noen kan dra frem CV som alternativ til JBL Array og andre som er nevnt.........

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags rom har du, og hva slags elektronikk? Ingen vits å bruke 30-50000 på høyttaler uten at forsterker og kilde karer å levere tilsvarende ytelse.

XTZ Divine høres ut som et fornuftig forslag!
    Klipsch Cornwall hvis du vil ha horn foreslår jeg, men da bør du kanskje kjøre rørforsterker? Den gir iallfall over 100db per watt. Den ligger vel rundt 30000kr ny.

En "festhøyttaler" kan også godt være en stativmodell hvis rommet ditt ikke er for stort.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av radiated
    En "festhøyttaler" kan også godt være en stativmodell hvis rommet ditt ikke er for stort.
    Det er vel ikke fest på gammlehjemmet vi snakker om her???

Swans F1.1. Få tak i et par brukt. De blåser deg gjennom rommet med nok krefter. Spiller med en tanke tilbakelent mellomtone og sykt trøkk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB synchrony one med en ganske så kraftig forsterker.. da kanskje noe fra anthem

eg bruker disse til finlytting OG guffe opp og fy **** det er bra trøkk i dem og koster 30k

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til ditt bruk og ønske er det ingen av de nevnte merkene som er i nærheten av Klipsch og JBL,de andre er bra på sine måter men ikke engang noe å tenke på etter hva du beskriver

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Klipsch og JBL er de heteste alternativene her ja.
    Tror jeg ville sett nærmere på tipset fra Hybris om å bygge inn mulighet for EQ.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er jo sykt store! Stjeler hele stuen og vel så det! Men for all del, skulle gjerne hørt dem. Hvordan er de i lydsignatur sammenlignet med F2.2F?

Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Det er vel ikke fest på gammlehjemmet vi snakker om her???

Swans F1.1. Få tak i et par brukt. De blåser deg gjennom rommet med nok krefter. Spiller med en tanke tilbakelent mellomtone og sykt trøkk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegode høyttalere, men ikke helt etter mitt behov. De ble for avslørende på dårligere innspillinger og for skarpe i toppen. Skulle nok ønske meg en fyldigere mellomtone også. Men syk bass i dem! Noen som kan sammenligne bassen i PSB S.O. og Swans F2.2F?

Sitat Opprinnelig postet av soddy
    PSB synchrony one med en ganske så kraftig forsterker.. da kanskje noe fra anthem

eg bruker disse til finlytting OG guffe opp og fy **** det er bra trøkk i dem og koster 30k

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Budsjett ?

Jeg så du ( trådstarter ) skrev budsjett på høytallere til 30-50 000, men hva er budsjett på elektronikk ?

F.eks JBL Array 1400 som noen nevner, og som også er en av mine favoritter til slik lyd som du vil ha krever elektronikk til rundt samme prisen. Og da blir det kanskje litt i dyreste laget ?.

Uansett JBl Array 1400 + Mcintosh eller Electrocompaniet electronikk og du har det du leter etter . Kanskje Parasound også, men har ikke hørt det på JBL.

Swans er kanskje et annet alternativ, ikke alverdens erfaring her, kun hørt de på messer, og de spillte med en meget fet/varm lyd der ihvertfall.

Poenget er at høytallere i denne prisklassen bør få god elektronikk ellers låter det fort ikke så bra. De er mindre tilgivelige på dårlig elektronikk .

Så, hva er budsjett tilsammens ?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bygge selv? F. eks Tangen AV Design Miles. Doble 15". Just my 2 cents

Mvh Faller

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    Hvorfor ikke bygge selv? F. eks Tangen AV Design Miles. Doble 15". Just my 2 cents

Mvh Faller
    +1 for den... Hører fra mange att disse er KNALL!!! Absolutt noe jeg ville gått for =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    De er jo sykt store! Stjeler hele stuen og vel så det! Men for all del, skulle gjerne hørt dem. Hvordan er de i lydsignatur sammenlignet med F2.2F?
    He he, de er større enn en får inntrykk av på bildene

I forholdt til F2.2, som jeg hadde før, er de helt uten skarpe sibilanter og trøkker VESENTLIG mer. Samtidig krever slike høyttalere sitt av forsterker som andre har påpekt her i tråden. F2.2 fungerer i mindre rom. Mitt rom er ca 30kvm og burde vært større, men jeg bytter ikke høyttalere!!!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Ser ut som Klipsch og JBL er de heteste alternativene her ja.
    Tror jeg ville sett nærmere på tipset fra Hybris om å bygge inn mulighet for EQ.
    Bra EQ er en nødvendighet i mine øyne, for å tilpasse lyden til rommet man har.
    Eller så må man tilpasse rommet til høyttalerene, jeg vet i hvertfall hvilken metode jeg ville valgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det skarpe sibilanter i F2.2F da? Vil du si at F2.2F var mer avslørende og at 1.1 "maler" mere over dårlige innspillinger, evt. piffer de mere opp? Hva slags elektronikk er anbefalt for en drømmekombo med tilbakelent lyd?

Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    He he, de er større enn en får inntrykk av på bildene

I forholdt til F2.2, som jeg hadde før, er de helt uten skarpe sibilanter og trøkker VESENTLIG mer. Samtidig krever slike høyttalere sitt av forsterker som andre har påpekt her i tråden. F2.2 fungerer i mindre rom. Mitt rom er ca 30kvm og burde vært større, men jeg bytter ikke høyttalere!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger man virkelig sub i tillegg til RF-7 mk2? Trodde det skulle være nok trøkk i disse, er jo kjent for nettop den ekstreme bassen trodde jeg...
    Leste en test i Fidelity hvor det stod at pris var 29.000,- tror jeg det var og ikke 23k som du skrev. Hvor koster de 23k?

En annen ting. Hva er en drømmekombo dersom jeg vil se nærmere på RF-7 mk2 og gi hornet en sjangs? Tenker da på mest mulig tilbakelent i diskanten og mest mulig trøkk i bassen.

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Klipsch er mitt soleklare valg til din kravspessifikasjon! Makan til kanoner av noen høyttalere skal du lete lenge etter. RF-7mk2 koster 23000kr, da har du over 20000kr å bruke på eventuelle subtillegg også:
    Mitt tips:
    2x Epik Empire Subwoofer - 2x15" og 600W - L-Sound AS

Samme leverandør har også KLIPSCH .

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Trenger man virkelig sub i tillegg til RF-7 mk2? Trodde det skulle være nok trøkk i disse, er jo kjent for nettop den ekstreme bassen trodde jeg...
    Leste en test i Fidelity hvor det stod at pris var 29.000,- tror jeg det var og ikke 23k som du skrev. Hvor koster de 23k?

En annen ting. Hva er en drømmekombo dersom jeg vil se nærmere på RF-7 mk2 og gi hornet en sjangs? Tenker da på mest mulig tilbakelent i diskanten og mest mulig trøkk i bassen.

Her koster di iaf 25k

Klipsch RF-7 II Gulvhøyttaler - 2 x 10" basselement - L-Sound AS

I bunn å grunn skal du ikke trenge noe sub til RF-7 så lenge forsterkeriet holder. Men det skal jo brukes til fest, så en sub eller 2 hadde jo ikke vært domt.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •