Dali IKON 5 MK2 som bakhøyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali IKON 5 MK2 som bakhøyttaler

Heisann, jeg har tenkt å sakte bygge meg nytt hjemmekinosett og er helt forelsket i lyden som IKON MK2 klarer å produsere sammen med Denonrecievere. Men jeg skal starte med å bytte ut mine Lektor 6'er med det som skal bli bakhøyttalerene i hjemmekinosettet etterhvert og bruke de som fronthøyttalere i starten. Vil IKON 5 MK2 være et bedre eller dårligere valg enn IKON 2 MK2 da?

Mvh. Cato

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel pleier man å sette bakhøyttalere som "Small" i et surround-oppsett.
    Dette betyr at disse ikke får noe under 80Hz. Da tror jeg ikke noen av oss normale vil høre særlig forskjell. :-)
    Små høyttalere er jo også mer plasseringsvennlige, og ofte derfor folk benytter seg av det.

Når det er sagt, er det mektig å ha "store" høyttalere bak også!
    Kommer litt ann på hvor man deler de - men som regel trengs det da mer forsterker-kraft enn hva budsjett-recievere vil gi. Hvertfall hvis man trykker på litt.

Oppsummert... Ingen får fortalt deg hva som er best - det er helt opp til deg selv! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si om det er et bedre eller dårligere valg. Ikon 5 er en bedre høyttaler enn ikon 2, det sier seg selv, men det er jo mange faktorer som spiller inn her. Plass, fremtidig plass, forsterkerkraft osv.
    Om du skal ha "store" bakhøyttalere bør de stå omtrent like langt bak sweetspot som det er frem til frontene. Hvis de står rett bak hodet holder det langt med mindre høyttalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •