infinity cascade

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

infinity cascade

Hei!

Mitt første innlegg her.

Vil først si at jeg syns det er et fantastisk forum dette her, og jeg har lært masse!

Jeg driver å gradvis bygger fullt surround set. Har en Primare spa21 som kraftspreder og fikk for litt siden senter høyttaleren(model ThreeC) på plass. Forøvrig har jeg som fronter model Five(cascade) også bruker jeg mine gamle alpha20 til bak høyttalere. Sub'en er en 8" classica.

Planen var flytte modFive bak når jeg fikk skaffet meg en av de større modellene(Nine el. ThreeV). Jeg syns lyden nå er helt rå egentlig, men nå har jeg ikke så mye å sammenlikne med da.. Og når jeg spiller musikk syns jeg mine modelFive gjør en flott jobb.

Jeg lurer på:
    Er det mye forskjell på Five og Nine/ThreeV? Og om jeg går glipp av mye av lydbildet hvis jeg lar det være slik det er nå?

også

Model Nine og Model ThreeV har like spesifikasjoner, bare den ene har gulvstativ og den andre bookshelf/wallmount. Er det noen anbefalninger der?

Hvis noen har erfaring rundt dette og har noen råd, hadde jeg blitt glad!

På forhond takk

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet!

Jeg mener det ikke skal være noen forskjell på Model 3V og Model 9 annet enn at 3V kan monteres på vegg og har ellers kortere stativer ment for plassering på f.eks bord. Model 9 er ikke større enn 3V, det bare ser litt slik ut.
    De firkantede elementene skal utgjøre et 8" standard høyttalerelement, så det er litt mere å gå på med 3V/9, siden du har et ekstra element der kontra Model 5.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.

Jeg bør vel gå for model 9 el 3V som planlagt, hvis jeg skal få det slik Infinity har tenkt.. ser de spiller litt dypere og en 5 og.

Må si meg veldig fornøyd med lyd kvaliteten så langt, mye lyd i forhold til størrelse. Detaljerikt og fint.

Så forresten i lyd og bilde at en et minimum hva en bør ha av forsterker var en Yamaha på 5x130W.. betyr det at primaren på 5x100W er for lite?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •