Hvilken subwoofer skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken subwoofer skal jeg velge?

Har nylig gått til innkjøp av et par B&W CM8 høyttalere, NAD C356BEE forsterker og en Cambridge DacMagic. Har ganske liten erfaring med HiFi fra før, men ønsket nå å begynne et prosjekt for å få litt ordentlig lyd i stua.

Har vel egentlig allerede sprengt budsjettet mitt ettersom jeg lever i en fattig studenttilværelse for tiden, men en subwoofer står høyt på ønskelisten og er neste bit som skal på plass.

Er på jakt etter en allsidig subwoofer som kan hjelpe til i dybden på musikken, men samtidig gi litt kinofølelse når jeg ser på film.
    Har satt en smertegrense på ca 6- 7000kr, noen som har noen forslag?

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av utfordringen er vel at du ikke har delefilter på forsterkeren. Så vidt jeg kan se så har ikke XTZ-en som er nevnt over her delefilter, og er derfor ikke et perfekt valg.

Hvis du sier litt mer om hvilken type lyd du ønsker så er det kanskje lettere for folk å gi en anbefaling. Personlig er jeg svak for lukkede konstruksjoner, de gir som regel en tight og godt definert bass, mens bassreflekskonstruksjoner går ofte dypere og kan kanskje spille høyere, hvertfall i den prisklassen du har siktet inn på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal sies at jeg er rimelig grønn på HiFi, og ting som delefilter osv har jeg ikke peiling på.

Det jeg er opptatt av er at basslyden ikke skal bli for "grumsete", men gi en mer naturlig gjengivelse av musikken.

Hørte nylig på Dali sin Lektor-sub, og må si at den falt litt i smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av villern
    Har nylig gått til innkjøp av et par B&W CM8 høyttalere, NAD C356BEE forsterker og en Cambridge DacMagic. Har ganske liten erfaring med HiFi fra før, men ønsket nå å begynne et prosjekt for å få litt ordentlig lyd i stua.
    Gratulerer! Var å hørte på disse i dag, og jeg var virkelig imponert.

Har vel egentlig allerede sprengt budsjettet mitt ettersom jeg lever i en fattig studenttilværelse for tiden, men en subwoofer står høyt på ønskelisten og er neste bit som skal på plass.
    Jeg skal absolutt ikke si hva DU er ute etter på musikk... :-p
    Men du skal ikke gi denne litt tid til å løsne (snakker ganske lang innspillingstid) og se om den tilfredsstiller på bassfronten da ?
    Jeg var veldig imponert over bassen i disse - og ville personlig ikke hatt mer.. Og bass-elementene på B&W pleier virkelig å løsne etterhvert...

Er på jakt etter en allsidig subwoofer som kan hjelpe til i dybden på musikken, men samtidig gi litt kinofølelse når jeg ser på film.
    Har satt en smertegrense på ca 6- 7000kr, noen som har noen forslag?
    Skal man først ha en sub til musikk (kommer jo ann på type musikk) synes jeg det er lettere (og kanskje bedre?) og integrere en litt mindre en. 8' eller 10' f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MJ Acoustics. Home har flere gode sub'er til musikk.

Forhandler i Norge er
    Velkommen - Maxwell HiFi AS

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS SB12plus er utmerket på musikk. Tight å fin presisjonert bass med riktig kalibrering, og koster vel 5500,- om jeg ikke tar helt feil. Tviler på at du finner en sub til denne prisen som er bedre, som også er en lukket konstruksjon.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forøvrig Kart - L-Sound AS som selger disse. :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til musikk - REL !
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •