tips til gode front høytalere med trøkk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer keninge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips til gode front høytalere med trøkk

Vurderer å oppgradere stereoen. Har kjøpt meg senter og bakhøytalere og sub fra SVS. 02-serie
    Dette gikk sammen med noen Jamo-fronter som måtte gi tapt etter et kalas.

Nå vurderer jeg veldig å kjøpe noen gode fronter som spiller fint, og med litt trøkk, når det er ønskelig.

Vurderer bl.a Dali Concept 10. , eller 8.
    Har i dag en Denon AVR 1911 reciever, tror denne skal levere 7*90w, men tror jeg skal bytte den ut med en onkyo, blitt tipset om at denne er bra, og spiller bedre/driver f.eks dali 909 bedre enn en denon av samme størrelse. (7*160)

SVS -subben er jo enorm i fysisk utførelse, som ei litt beskjeden oljetønne og fruen er veldig lite glad i denne." kunne jeg ikke kjøpt en slik som normale folk har". Subben vil vel fremdeles komme til sin rett, og merkes godt selv med store fronter, mht film-titting?
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen klipsch rf 62 hadde passet godt til deg?
    Så de fikk god kritikk i lyd og bilde i siste utgave.
    Hvert å sjekke ut
    De kan både spille fint og bra, med bra punch i bassen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ønsker skikkelig trøkk, så må du nok oppgradere forsterkeren som du sier. Mer kraft fra den gjør større forskjell enn å gå opp et par tommer på høytalerne.

Kan desverre ikke si så mye om hvilke høyttalere som er best, men jeg er veldig fornøyd med mine dali

og SVS-en din vil ha mye å si for filmtitting, da filmer som regel har et eget lydspor for sub. Og om fruen liker film, så vil hun bli mer skuffet om du fjerner denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali er ikke dumt, og de større modellene gir mye trøkk vil jeg tro. prisklasse?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali`ene er absolutt et godt valg i sin prisklasse om du har lyst på litt trøkk, kombinert meg klar lyd. Men både Concept 8 og 10 er for store for Denon AVR1911. Onkyo gir deg heller ikke mere kraft (Denon og Onkyo stiller relativt likt kraft/pris, men de måler veldig forskjellig, noe som igjen gjør at Onkyo ser kraftigst ut på papiret.) Denon er midt i en priskrig nå om dagen, hvilket gjør at de selges latterlig billig. Så om du tenker på å kjøpe en ny receiver, så er det info du bør ta med i vurderingen.

AVR2311 eksempelvis begynner å dra seg til på Concept 8 :-) Den er satt ned 2500,- nå. Vil du opp på Concept 10 trenger du enda mere krutt. Muligens best å velge en splittet løsning med surround-receiver og effekt-forsterker.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs har jo noen fronter i samme serie som resten av oppsettet mitt
    svs sts 02, (4* 6 toms element)
    Det vil jo være "behagelig" å ha fronter i samme serie, få lyden til å bli lett å sette opp osv med samme serie på høytalere, men vil ikke forsterkeren med audessy korrigere for dette om jeg velger noen andre?

Er litt redd for at disse SVS'ene ikke vil gi meg den trøkken jeg er ute etter når jeg en sjelden gang kan "trøkke etter" med litt iron maiden, å anna råkkenråll osv. med de er sikkert supre på film

Samtdig vil jeg ha fin lyd. men er jo ikke så superfeinscmecker da, det går jo i spotify og MP3, så er jo ikke bestandig den klareste lydkilden.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Dali`ene er absolutt et godt valg i sin prisklasse om du har lyst på litt trøkk, kombinert meg klar lyd. Men både Concept 8 og 10 er for store for Denon AVR1911. Onkyo gir deg heller ikke mere kraft (Denon og Onkyo stiller relativt likt kraft/pris, men de måler veldig forskjellig, noe som igjen gjør at Onkyo ser kraftigst ut på papiret.) Denon er midt i en priskrig nå om dagen, hvilket gjør at de selges latterlig billig. Så om du tenker på å kjøpe en ny receiver, så er det info du bør ta med i vurderingen.

AVR2311 eksempelvis begynner å dra seg til på Concept 8 :-) Den er satt ned 2500,- nå. Vil du opp på Concept 10 trenger du enda mere krutt. Muligens best å velge en splittet løsning med surround-receiver og effekt-forsterker.

avr 2311 er jo "bare" 15 w sterkere enn min 1911, som er 7*90w . er det noe merkbart?

Hvilke høytalere vil min 1911 drive bra da? Noen som har mulighet for bi-amping?
    Det må jo stå i stil, når karsken er gått i blodet, må høytalerne tåle den dengen dem får :-)

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio BX og RX-serie?

Sitat Opprinnelig postet av keninge
    Vurderer å oppgradere stereoen.

Nå vurderer jeg veldig å kjøpe noen gode fronter som spiller fint, og med litt trøkk, når det er ønskelig.

Vurderer bl.a Dali Concept 10. , eller 8.
    Har i dag en Denon AVR 1911 reciever, tror denne skal levere 7*90w, men tror jeg skal bytte den ut med en onkyo, blitt tipset om at denne er bra, og spiller bedre/driver f.eks dali 909 bedre enn en denon av samme størrelse. (7*160) :-)
    Hei

Du kan jo også se på og vurdere noe fra Monitor Audio, BX og RX-serie.
    Begge disse seriene spiller oppløst og detaljert, samtidig som de "trøkker godt" når det trengs. Fin test av BX6 i siste nummer av Lyd og Bilde, 03-2011.
    Som det står i oppsummeringen, "disse engelske høyttalerne elsker å hamre ut bass og trommer på høyt volum"! Også går Monitor Audio for å være relativt "lettdrevne" ift. mange konkurrenter. Lykke til med valget !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr 2311 er jo "bare" 15 w sterkere enn min 1911, som er 7*90w . er det noe merkbart?
    med 2311 får du muligheten for pre-out dersom du føler du ikke har nok kraft. Nedsatt 2500kr er dette et veldig godt kjøp!
    Tror desverre at 1911 ikke driver "bra" noen av dali´s gulvstående modeller.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin test av gulvstående i siste Lyd&bilde.

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke høytalere vil min 1911 drive bra da? Noen som har mulighet for bi-amping?
    Det må jo stå i stil, når karsken er gått i blodet, må høytalerne tåle den dengen dem får :-)
    Det at 2311 bare er 15 watt kraftigere per kanal kan nok virke litt misvisende. Den stiller nok i en annen liga effekt-messig. 1911 er nok desverre er ganske liten forsterker rent muskel-messig. Selv om den høres relativt kraftig ut på papiret. Den eneste gulvstående høyttaler i Dali Concept-serie den vil dra godt, er 6-eren. Skal du har no trøkk når "karsken er gått i blodet" må du fort spe på med et par bass-kasser :-)

Dette gjelder forøvrig alle høyttalere med litt membran-areal btw. 1911 vil komme til kort om du vil ha skikkelig trøkk... N.B: Dette gjelder ikke bare Denon. Samtlige "små" surround-receivere kommer til kort på muskler når man skal drive større høyttalere

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og Harman Kardon er et merke du burde ta med i vurderingen din om du skal bytte forsterker. Vanvittige strømsterke frosterkere. Yamaha passer for eksempel veldig bra til Klipsch, noe Onkyo også gjør, og jeg vil tro at om du skal klemme til med råkknråll, så vil jeg påstå at Klipsch og Monitor Audio er di beste kandidatene. Klipsch spesielt er ekstremt lettdrevne, men krever strøm for å spille optimalt. :-)

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    L-sound vil jo selge meg svs -02 serie fronter.
    Og et effekttrinn. Adcom 5400 2x125w 4700 kr

Adcom GFA-5400 2x125W Effektforsterker - L-Sound AS

Dette runder jo 13000 kr fort som bare det, før det er kommet i stua..

(jeg har resten i svs-02 serie)

Vil dette være bra valuta for pengene?

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble bestilt nå SVS høytalere og Adcom effektforsterker..
    Så nå får man se

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble bestilt nå SVS høytalere og Adcom effektforsterker..
    Så nå får man se
    Du får se om de overlever neste fest da!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •