Kan høyttalere henges i taket? Og kommer disse høyttalerne for nærme?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan høyttalere henges i taket? Og kommer disse høyttalerne for nærme?

Hei!

Jeg så dette anlegget på tilbud og tenkte at det så bra ut + at det har gode bruker anmeldelser. Problemet mitt er bare hvordan kjellerstuen ser ut.

Så for det første, er det mulig å henge/feste de små bak høyttalerne i taket? (Enten mur eller tre bjelker). Eller vil dette føre til dårligere lyd eller noe lignende?

Og vil de komme for nærme om de kun er fra 0,5-1 m fra hodet mitt?

Sofaene er også inn i et hjørne, så den ene høyttaleren må være veldig nærme, det må vel da også den andre? Men skal begå i så fall være rettet nedover, eller vinklet mot et "sweet spot" (eller hva det kalles).

Og har forresten noen her noen erfaringer med dette anlegget? Er det lett oppkobling mot TV og Xbox?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt dette anlegget, og min meining er at det er penger rett ut vinduet...sjølv på tilbud.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    har hørt dette anlegget, og min meining er at det er penger rett ut vinduet...sjølv på tilbud.
    Greit, har du da noen andre anbefalinger til et billig sourround eller stereo anlegg?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius1202
    Greit, har du da noen andre anbefalinger til et billig sourround eller stereo anlegg?
    Det virker som du har eit litt vansklig rom å plassere surround i. hvis du har plass til vanlige gulvstående/stativhøyttalere vil kanskje stereo være bedre.

Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Desse høyttalerene får mye skryt, og gir mye for pengene. dessuten er det lett å bytte til Seas diskant for å få enda bedre lyd.
    Link til diskantbytte guide: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...kant-seas.html

Forsterkere:
    CAMBRIDGE 740A Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben
    Veit ikkje heilt kva budsjettet ditt er, men dette kan være eit alternativ.

Surround.no sitt pakketilbud:
    Yamaha R-S500B + Dynavoice M-65 EX Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Litt billigere forsterker enn over:
    Yamaha RX-497 m/ Dynavoice M-65 EX Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

håper dette kan være interessant lesestoff for deg ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •