Pc-Høyttalere, alternativ til Swans M200 MkIII

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pc-Høyttalere, alternativ til Swans M200 MkIII

Hei!

Jeg har per i dag et par med Swans M200 mkIII som jeg kjøpte av hellnoob her på forumet som datahøyttalere. Disse er koblet fra PCen med et Abrahamsen A-dac lydkort.

Jeg er egentlig veldig fornøyd med disse, de gjør faktisk en bedre jobb enn B&W Nautilus 805 og Jungson-forsterkeren som jeg brukte før, men har også lyst til å prøve noe nytt. Skal uansett ha et lite anlegg på hytta til sommern, så det jeg ikke beholder selv vil havne der.

Lurer på hva dere syns er gode alternativer til M200 MkIII (http://www.6moons.com/audioreviews/swans2/1.html), som både ser og høres bra ut. Jeg har lyst på noe som både er relativt pent og høres bra ut. Om det er aktive høyttalere eller de krever en forsterker tar jeg ikke så tungt, selv om aktive nok er å foretrekke.

Jeg har sett på ting som B&W MM-1 og JohnBlue JB3, og vil gjerne ha flere alternativer og meninger fra dere som har hørt mange forskjellige oppsett, og som sikkert har favoritter selv!

Har også prøvd ting som B&W 601s3 og B&W CDM1SE med ymse forsterkerier, og Argon 7350A. Ta gjerne en titt på min tråd for bilder av tidligere forsøkte oppsett.

Newcomer XITEC sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på Adam Audio?

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XITEC
    Har du sett på Adam Audio?
    Jeg har sett litt på A3x, men syns de er fryktelig stygge. Veit jo at man ikke alltid kan tenke på slikt, men det gjør jo noe med eiergleden.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at Adam ikke har stilen til svanen.
    Har ikke sett noe som er tilvarende i stilkarakter som er aktive. Men hvis du går for passive høyttalere og forsterker så åpnes en ny verden. Det er et par flotte sonus faber stativhøyttalere på finn.
    Ellers så vet jeg om en butikk i london som har mye studiomonitorer, vegg i vegg med en butikk som selger brukt vinyl, og en bitteliten pub til å ta pauser i.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at Adam ikke har stilen til svanen.
    Har ikke sett noe som er tilvarende i stilkarakter som er aktive. Men hvis du går for passive høyttalere og forsterker så åpnes en ny verden. Det er et par flotte sonus faber stativhøyttalere på finn.
    Ellers så vet jeg om en butikk i london som har mye studiomonitorer, vegg i vegg med en butikk som selger brukt vinyl, og en bitteliten pub til å ta pauser i.
    Er absolutt villig til å se utenfor aktive høyttalere. Har titta litt på de Kef Iq3 som ligger på torget også. Sonus Faber høyttalerne du snakker om er dødspene, og vil ha noe lignende den dagen jeg bygger meg et anlegg nr. 2, men tror de er litt for mye for akkurat den bruken her. (Sier jeg som har hatt B&W 805 til samme bruk...)

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    De er dødskule, men jeg mistenker at det er litt mer penger enn jeg har lyst til å bruke. Koster de ikke 20 000?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til den butikken i london jeg nevnte, viser et stort utvalg av aktive inkludert adamen du nevnte.

Sound*from WestendDJ - the best and cheapest DJ equipment in the UK with free delivery

Jeg blir litt som min blonde kone i en skobutikk når jeg kommer til sånne butikker.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til den butikken i london jeg nevnte, viser et stort utvalg av aktive inkludert adamen du nevnte.

Sound*from WestendDJ - the best and cheapest DJ equipment in the UK with free delivery

Jeg blir litt som min blonde kone i en skobutikk når jeg kommer til sånne butikker.
    Hehe, jeg skal utvilsomt stikke innom neste gang jeg er i London! Ser ut som en tøff butikk.

Lurer på om kanskje MM-1 kan være noe for meg, men litt trist hvis det bare blir stående på hytta også. Kanskje jeg skal kjøpe et lite stereoanlegg til hytta og belage meg på å beholde swansene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •