Ute etter en sub som spiller veldig dypt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 94
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion
    Denne virket helt fantastiak da Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W - L-Sound AS

Den er lukket men skal visst spille ned til 16 - 18 Hz i vanlige rom. Siller den så dypt med lukket kasse er det vell liten vits med bassport.

Tror du jeg vil merke at denne spiller dypere enn Fence og CW subber?

Spiller med bra trykk ned til ca 25hz i det romet jeg har hørt denne i.

Veldig god sub til musikkbruk og film for de som ikke er avhengig av det ekstra trykket under 20hz.

Veldig mye for pengene rett og slett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Spiller med bra trykk ned til ca 25hz i det romet jeg har hørt denne i.

Veldig god sub til musikkbruk og film for de som ikke er avhengig av det ekstra trykket under 20hz.

Veldig mye for pengene rett og slett
    Høres ganske bra ut det, skal primært bruke den til musikk, men hører mest på drum'n bass, dubstep, trance, electronica osv.

Da er d mange sanger som har sånne dype bass toner som er viktig og få frem. Fence subben tar nesten alt av musikk, men ikke de dypeste tonene, emn tenker denne hadde gjort det.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    [...]
    - om du skal ha en bra sub som spiller dypt ville jeg gått for Rythmik sine subber. Koster vel en 8 lapper inkludert alt til norge, de er oppgitt til å gå ned til 16hz. Tror de er utrolig gode på musikk i tillegg, også har de bare fått bra kritikk her inne på forumet.
    [...]
    Det stemmer, de er utrolig gode på musikk og spiller dypt, min spiller fint ned til 15 Hz. Det de ikke er så glad i er å spille både dypt og HØYT, så man kan ikke forvente å riste huset av grunnmuren ved 15 Hz. Jeg har heller ikke klart å oppnå den samme følelsen av at rommet er i bevegelse som jeg har fått demonstrert hos folk med SVS-hundehus.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du trenger er en bodyshaker eller lignende. Men det fordrer at du SITTER og lytter. Musikksmaken din krever at du strekker deg langt ned i frekvens. DnB og dubstep er bassTUNGT. Kan ikke sammenlignes med "vanlig" musikk hvor det er "lite" å hente der nede i kjelleren.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det stemmer, de er utrolig gode på musikk og spiller dypt, min spiller fint ned til 15 Hz. Det de ikke er så glad i er å spille både dypt og HØYT, så man kan ikke forvente å riste huset av grunnmuren ved 15 Hz. Jeg har heller ikke klart å oppnå den samme følelsen av at rommet er i bevegelse som jeg har fått demonstrert hos folk med SVS-hundehus.
    HAHA, svs hundehus :P

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

mmm... rom i bevegelse :-D

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Vil bare gi deg ett tips:
    De som sier du må ha SVS sier det for å lure deg...
    Søk litt på forumet, så ser du att SVS ikke spiller så dypt..
    Er du fra en annen planet ??
    Det er jo nettopp i dypet SVS har sin største styrke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epik

Epik subbene gir utrolig mye valuta for penga!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres definitivt ut som at du ikke bør gå for en lukket subwoofer. Heller ikke bør du gå for en sub som går ned til 12-14Hz, da kaster du perler for svin. Det du trenger er noe som virkelig henger med ned til 20Hz, og det er ikke nødvendigvis noe du kan lese ut av specs. Det er også ofte slik at suber som går ned til 12-14Hz sliter med å henge med oppover fordi de er konstruert på en litt annen måte enn de som ikke er beregnet for kun å gjengi skrittene til T-rex i infrabassområdet.

Hørte kjapt på låta, og den går ikke så voldsomt dypt. Bassen er lett hørbar på Sennheiser CX300 propper, og man føler ikke akkurat mye på kroppen når man lytter med propper. Jeg antar den ligger mellom 20 og 25Hz.

Jeg sier heller ikke at man ikke kan få til dyp bass i lukket kasse. Det er bare at det krever ganske mye membranareal, og da ruller kronene veldig raskt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det høres definitivt ut som at du ikke bør gå for en lukket subwoofer. Heller ikke bør du gå for en sub som går ned til 12-14Hz, da kaster du perler for svin. Det du trenger er noe som virkelig henger med ned til 20Hz, og det er ikke nødvendigvis noe du kan lese ut av specs. Det er også ofte slik at suber som går ned til 12-14Hz sliter med å henge med oppover fordi de er konstruert på en litt annen måte enn de som ikke er beregnet for kun å gjengi skrittene til T-rex i infrabassområdet.

Hørte kjapt på låta, og den går ikke så voldsomt dypt. Bassen er lett hørbar på Sennheiser CX300 propper, og man føler ikke akkurat mye på kroppen når man lytter med propper. Jeg antar den ligger mellom 20 og 25Hz.

Jeg sier heller ikke at man ikke kan få til dyp bass i lukket kasse. Det er bare at det krever ganske mye membranareal, og da ruller kronene veldig raskt.
    Tipper det stemmer det ja. Vil ha en sub som ikke er så alt for dyr men som klarer og fremheve ned til 20 hertz meget bra.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det stemmer det ja. Vil ha en sub som ikke er så alt for dyr men som klarer og fremheve ned til 20 hertz meget bra.
    Hører du bare på dubstep? Hvilke andre sjangre?

Dubstep Mixing Guide - Part 1
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Er du fra en annen planet ??
    Det er jo nettopp i dypet SVS har sin største styrke.
    På min planet er det noe som heter ironi... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hører du bare på dubstep? Hvilke andre sjangre?

Dubstep Mixing Guide - Part 1
    hører på det meste men som sagt tideligere mest Drum'n Bass, Dubstep, TRance Electronica, House osv.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hører på det meste men som sagt tideligere mest Drum'n Bass, Dubstep, TRance Electronica, House osv.

Ville beholdt Fence subben. Dersom du skifter til en sub som har mindre krefter og går dypere er det godt mulig du vil miste høyere frekvenser. OG det er ikke ønskelig. Viktigere å ha trøkk fra 50-100, enn fra 20-30 hz.

Det virker som budsjettet ditt er rundt 5k. Og da er det ikke så alt for mange alternativer som gir deg trøkket slik som CV og Fence gjør. SVS er mye bedre på lavere frekvenser, og du sier jo selv at du ikke har så mange muligheter for plassering, så da er god kalibrering egentlig utelukket. Og ettersom du ikke vil få kalibrert den riktig, så kan det hende det blir for mye lave frekvenser, og da kan du oppleve subben som treg.

Epik Legend er vel en som peker seg ut. Jeg vet ikke hvordan den er i forhold til større CV og fence.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne virket helt fantastiak da Epik Legend Subwoofer - 2x12" og 300W - L-Sound AS

Den er lukket men skal visst spille ned til 16 - 18 Hz i vanlige rom. Siller den så dypt med lukket kasse er det vell liten vits med bassport.

Tror du jeg vil merke at denne spiller dypere enn Fence og CW subber?
    Prøvde akkurat sangen trådstarter nevner i førsteposten med denne subben her nå, og den har godt med trykk på alle 4 "tonene" i min stue ihvertfall, og jeg har en ca 40 kvadratmeters L-formet drittstue som spiser akustikere til frokost, lunsj, middag og kvelds. Hadde XTZ 99W12.16 tidligere (2 stk), og de gikk ikke på langt nær så dypt her hos meg. Mulig det er pga akustikken her.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte 3 av de med min stack (18+21).

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 min med google'ing var det som skulle til for å finne de forskjellige frekvensene.

Young Jeezy Ft. Kanye West - Put On = (55Hz, 43Hz, 37Hz, 27Hz)

Trenger med andre ord ikke rare SUB'en for å klare å gjengi alle 4............

Edit:

Kan legge til at jeg merker alle 4 med kun RF-7'ene mine, men den siste blir selvsagt litt mer brutal når jeg kobler inn Ultra'ene også.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Vil bare gi deg ett tips:
    De som sier du må ha SVS sier det for å lure deg...
    Søk litt på forumet, så ser du att SVS ikke spiller så dypt..
    Tåkeprat! :lol:
    Uten dermed å si at dette er "nirvana", men jaggumeg vil jeg anbefale deg å høre disse i et riktig oppsett, før du uttaler deg!:twisted:

Ellers ser jeg at Rythmik er nevnt som et godt(!) alternativ, som du også bør vurdere.
    I alle fall om du ønsker et mer permanent fiendskap med naboene, enn hva du allerede har.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Merker at mine Beyerdynamic 770 Pro headphones spiller mye dypere enn d min 15 tommer Fence sub gjør. Subben gir seg ved 27-30 Hertz sånn ca. Står den skal spille ned til 22 men det sliter jeg med og høre.

Jeg er på utkikk etter en sub som spiller mye dypere. Kravet er at den må klare og gjenngi bassen som spilles på Young Jeezy - Put on. Denne sangen består i hovedsak av 4 forksjellige bass toner, subben min klarer kun og gjenngi de 3 første, den siste og dypeste er helt borte, men hører den bra på headphonsa mine.

Vet ikke hvor lavt disse tonene går med vet det er veldig lavt hvertfall den dypeste, noen som har en sub som virkelig spiller dypt og annbefale?

Så langt har jeg testet en 15 CW og en 15 Fence sub begge failer på og spille veldig dypt.

Subben trenger ikke være så stor som disse men må spille dypt!
    Etter å ha kikket litt på div svar så er det en ting som ingen har fått med seg:
    Fysikkens lover....
    Hvis man vet litt om lyd osv. så bør man vite at selv om en sub eller flere spiller veldig dypt, så vil bølgelengden på denne dype bassen være lenger enn de fleste rom....dvs skal du høre så dyp bass så må du stå i enden av et rom som kanskje er 20 meter langt.....
    Hvorfor høres bassen fra naboen?....på grunn av bølgelengden på basslyden...
    Dess dypere bass, dess større bølgelengde....og så snakker vi om så dype basstoner at de ikke kan høres, bare merkes....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det høres definitivt ut som at du ikke bør gå for en lukket subwoofer. Heller ikke bør du gå for en sub som går ned til 12-14Hz, da kaster du perler for svin.
    Du sier en lukket konstruksjon blir feil, jeg har en Velodyne DD18 som jo er lukket, hva er ulempen med f.eks. denne? Hva mangler en lukket subwoofer som en med porter har?

Føler min er med hele veien ned i bunn ganske bra. Har testet med sinustoner fra 100 til 10 hz, og det var moro helt ned (3 etasjer opp i blokka var kommentaren "har du satt på en tørketrommel eller noe?") :smile:

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •