Infinity Kappa 7.1 , greit kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity Kappa 7.1 , greit kjøp?

Hei

Jeg trenger nye høytalere og har fått tilbud om å kjøpe
    ovennevnte høytalere av en kollega av meg. Pris : 4 K.
    Er jo noen år gamle disse høytalerene , men vet disse er godt behandlet.
    samtidig som de ikke har blitt brukt siste 3-4 år.
    Det jeg lurer på er om prisen er grei? Ligger ikke så mye på nett å sammenligne med syntes jeg. Men regner med jeg må legge på en del tusinger for å få kjøpt høytalere av samme kvalitet nytt i dag , eller?

Innspill?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappa 7.1

Hei!
    Dette er flotte høyttalere, men litt vanskelige å få til å spille bra. De trenger en skikkelig strømsterk forsterker for å synge, ellers kan det både bli grovkornet og puddingaktig. Det sitter en bånddiskant i de som spiller meget oppløst, og det er flott en oppløst bass, men forutsetningen er elektronikk av god kvalitet. Jeg startet med en liten Rotel-forsterker, det var ikke bra. Endte opp med en Cayin 265ai, en ren klasse A forsterker. Dette spilte fint sammen og jeg levde med denne comboen i et par år før oppgraderingsspøkelset kom og tok meg. Jeg ville valgt en forsterker med litt glød/varme. Har hørt disse med Xindak 6950, noe jeg synes var en god match. Den nye 6950 (09) kan jeg tenke meg vil spille forrykende.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuba
    Hei!
    Dette er flotte høyttalere, men litt vanskelige å få til å spille bra. De trenger en skikkelig strømsterk forsterker for å synge, ellers kan det både bli grovkornet og puddingaktig. Det sitter en bånddiskant i de som spiller meget oppløst, og det er flott en oppløst bass, men forutsetningen er elektronikk av god kvalitet. Jeg startet med en liten Rotel-forsterker, det var ikke bra. Endte opp med en Cayin 265ai, en ren klasse A forsterker. Dette spilte fint sammen og jeg levde med denne comboen i et par år før oppgraderingsspøkelset kom og tok meg. Jeg ville valgt en forsterker med litt glød/varme. Har hørt disse med Xindak 6950, noe jeg synes var en god match. Den nye 6950 (09) kan jeg tenke meg vil spille forrykende.
    Lykke til!
    Jo takk kjøper er i boks og jeg fikk prutet enda noen hundrelapper så er fornøyd. Nå er det bare å få hentet de
    Jepp vet de krever en del så skal nok gå til innkjøp av en ny forsterker , pr i dag har jeg bare en H/K AVR3550 , og regner ikke med at den hamler opp med disse høytalerene på noen god måte.
    Han som solgte meg disse har kjørt de på en Vincent (aner ikke model) og det hadde vist vært en bra match , mulig jeg kunne få den for en god pris også , så da får man se hva det blir til her. Takk for innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite spørsmål til til dem som har greie på det , og om noen gidder

Jeg skal ha en ny stereo forsterker som følgelig skal drive disse høytalerene
    på en grei måte til ett budsjett som ikke får sjefen til å steile hehe.

Jeg har sett meg ut disse to fra soundgarden:

Primare I21 Integrert forsterker - Titan - Titan

Hegel H1 Special Edition Integrert forsterker - Sort - Sort

Hvordan vil dette funke sammen med kappa 7.1? Jeg hører mest på rock/heavy og liker ikke bass som "brumler" det skal være en presis "snert" over det hele hehe....

Men når det har sagt så har ikke jeg gehør som Mozart så store avhandlinger om lydbildet er ikke nødvendig

Fint om noen har innspill , for det er kjipt å handle noe som ikke vil funke! (selvom han jeg kjøpte de av mener spesielt at Primare forsterkeren vil fungere helt fint)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •