bytte forsterkere i b&w dm605 s2??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bytte forsterkere i b&w dm605 s2??

heisann

jeg håper det er noen her som kan hjelpe meg litt.

jeg har ett par b&w dm605 s2 der forsterkerene begynner å bli litt slitne. eller dvs bryterne på dem. knitrer og spraker noe helt vanvittig. faktisk også når jeg spiller med høyt volum pga vibrasjonene.

blir vanskelig å reparere da denne typen brytere er så og si umulig få tak i, hifi klubbens reperatør kunne ikke skaffe. dyrt ble det også. nye forsterkere koster 2500,- pr stk. en smule drøyt synes jeg.

da lurer jeg på, er det noen som har vert borti samme problem og evt byttet forsterkere med annet merke eller løsninger? ut ifra mål så skal en hypex ds 1.2 passe rimelig bra uten modifikasjoner på kabinett og koste under halvparten enn ett par b&w forsterkere. er litt skeptisk til klasse d dog.

forresten, har "renset" bryterene i ny og ne, men dette funker bare midlertig.

så hvilke råd og tips kan dere gi meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen????

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å bruke andre brytere istedet for de som satt i fra før? Om disse ble sånn over tid så vil det jo nytte lite å bytte til nye forsterkere med samme komponenter (og brytere)...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Går det an å bruke andre brytere istedet for de som satt i fra før? Om disse ble sånn over tid så vil det jo nytte lite å bytte til nye forsterkere med samme komponenter (og brytere)...

hmm, skjønte lite av det siste du prøvde å si der.

det går ikke an (ifølge) hifi klubbens reperatør å bruke en annen type brytere enn den type som står på forsterkerene. det som er problemet. og dem som sitter i originalt er nærmest umulig å få tak i.

over tid så tørker potmetere og brytere inn og man får knitring og spraking. så dette er ikke uvanlig. som jeg også nevner så har eg rensa dem i ny og ne, men gidder ikke det i lengden da det bare fikser problemet midlertidig.

det jeg lurer på er om det er noen som har testa andre plateforsterkere på disse høytalerene eller om dem har funnet andre løsninger.

som sagt, å kjøpe nye ORIGINAL forsterkere til disse koster over dobbelt så mye som hypex forsterkerene jeg har nevnt i første post.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •