Noen med erfaring med surround back og presence(front)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med erfaring med surround back og presence(front)?

Hallo.

Har akkurat fått inn ny receiver, yamaha rx v767.
    Pr nå kjører jeg 7.2 oppsett med effektforsterkere til alle kanaler.
    Dessverre så kan man ikke, om jeg har skjønt det riktig, kjøre effekt på 7 kanaler og kjøre presence via receiver.

Har veldig lyst til å prøve presence, men gidder rett og slett ikke å skru ned veggfester fra surroundhøyttalerne, for så å lage nye hull i veggen for å teste ut presence.

Er det noen her som har erfaring fra både 7 kanalers oppsett og 5 kanaler(+presence), og som kan fortelle hva som falt best i smak?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av R3Devil
    Hallo.

Har akkurat fått inn ny receiver, yamaha rx v767.
    Pr nå kjører jeg 7.2 oppsett med effektforsterkere til alle kanaler.
    Dessverre så kan man ikke, om jeg har skjønt det riktig, kjøre effekt på 7 kanaler og kjøre presence via receiver.

Har veldig lyst til å prøve presence, men gidder rett og slett ikke å skru ned veggfester fra surroundhøyttalerne, for så å lage nye hull i veggen for å teste ut presence.

Er det noen her som har erfaring fra både 7 kanalers oppsett og 5 kanaler(+presence), og som kan fortelle hva som falt best i smak?
    Jeg har en 2067 (har også prøvet 667 og 1067) den siste mnd...men endte på 2067 pga av et fint tilbud på Elkjøp.no...
    I begge bruksanvisninger står det samme: at man kan koble til Presence speakers, men at veksling mellom program vil enten gi lyd på Presence speakers eller Surround Back speakers....men ikke alle 9 på en gang ....
    Så en dag skal også jeg kjøpe to høyttalere til og prøve...:-)
    Men med en ekstra forsterker til det ekstra paret med høyttalere,,,så går det bra :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg har en 2067 (har også prøvet 667 og 1067) den siste mnd...men endte på 2067 pga av et fint tilbud på Elkjøp.no...
    I begge bruksanvisninger står det samme: at man kan koble til Presence speakers, men at veksling mellom program vil enten gi lyd på Presence speakers eller Surround Back speakers....men ikke alle 9 på en gang ....
    Så en dag skal også jeg kjøpe to høyttalere til og prøve...:-)
    Men med en ekstra forsterker til det ekstra paret med høyttalere,,,så går det bra :-)
    hmmm, tolker jeg deg riktig hvis jeg sier at jeg kan bruke både surroundback og presence samtidig om jeg bruker effektforsterkere?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av R3Devil
    hmmm, tolker jeg deg riktig hvis jeg sier at jeg kan bruke både surroundback og presence samtidig om jeg bruker effektforsterkere?
    Ja, helt klart i følge min manual til 2067...har ikke sjekket på 767....bare bruk index, så er det lett å finne...og så velger du selv hvor du vil bruke den ekstra forsterkeren...foran eller bak....du finner komplett manual på Yamaha.no...men du har den vel på en CD som fulgte med....:-)

Men det er jo forskjell på hvor mye man kan gjøre....større/dyrere modell flere valg....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •