Subwoofers VS Nabo klager! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 134 av 134
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Det har jeg skjønt i andre tråder

Hehehe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får få deg gamle naboer som har mistet hørselen. Naboen vår kan ikke høre lyder lavere enn en vanlig mannsstemme. *Det* er en fordel for meg!

Når det er sagt er det alltid noen som vil klage med en gang de hører noe. Husker vi fikk klager på bråk fra nesodden når vi spilte musikk med russebussen på motsatt side av fjorden (og vekk fra nesodden). Selv politiet stusset litt på det. Men som andre har sagt, 15" sub i et kollektiv er kanskje ikke så smart så fremt det ikke er plassert et sted hvor alle kan ha nytte av det (feks et fellesrom hvor alle kan se film).

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bolig område tilfaller ikke under et offentlig sted. Det er faktisk privat område. Jeg kan ikke gå i et annet bolig område, ta fram grillen, spille musikk som F.... og feste i vei.
    Den vedtekten der vil GARANTERT ikke politiet bruke under klager fra naboer.
    Det er snakk om sunn fornuft her folkens. Og det er skremmende at det er noen som har for lite av eller???
    Vel , da kan du også forklare hvorfor den blir brukt her på landet i nordland ?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J

Når på døgnet bruker politiet denne forskriften på landet i Nordland? Det kan jo ikke være så enkelt at naboer bare kan klage på musikken så kommer politiet nærmest automatisk på døren med pålegg om å skru ned lyden,- Isåfall ville jo det vært det glade vanvidd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Ahhh.. De har vel alt for lite å gjøre. Ikke for å gjøre nær av innbyggere eller politiet i Nordland. Men det er reel faktor. Snakker av erfaring, selv om jeg ikke er politi. :-D
    Dessuten tror jeg ikke Politiet i Nordaland bruker Oslo`s kommunale vedtekter. Det heter jo ikke Norges kommunale vedtekter. De rykket bare ut nettop fordi volumet var for høyt, for lenge og for sent. I hvem rekkefølge bestemmer du selv. Igjen sunn fornuft!
    Ved spesielle anledninger, fest o.l så kan man forhåndsvarsle slik at naboer kan være mer imøtekommende.

Er det slik at man spiller musikk på høyt volum dag ut og inn, selv midt på dagen så skjønner jeg at naboer blir pisst!
    Spiller man moderat og høyt 1-2 ganger i uken så tar de fleste naboene godt med ro. Og du slipper å være borettsalget møte emne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nei, jeg er ikke en slik nabo som klager. 8)
    Har heldigvis ikke det problemet. Spiller både høyt og moderat med sunn fornuft og med omhu.
    For dere som har slike naboer, enebolig eller boretslag så kan man gjøre akustiske tiltak. Gjort riktig så hjelper enormt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Fint med litt lyd faktisk, nu er det vår og naboene har sex for åpne vinduer....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh.. De har vel alt for lite å gjøre. Ikke for å gjøre nær av innbyggere eller politiet i Nordland. Men det er reel faktor. Snakker av erfaring, selv om jeg ikke er politi. :-D
    Dessuten tror jeg ikke Politiet i Nordaland bruker Oslo`s kommunale vedtekter. Det heter jo ikke Norges kommunale vedtekter. De rykket bare ut nettop fordi volumet var for høyt, for lenge og for sent. I hvem rekkefølge bestemmer du selv. Igjen sunn fornuft!
    Ved spesielle anledninger, fest o.l så kan man forhåndsvarsle slik at naboer kan være mer imøtekommende.

Er det slik at man spiller musikk på høyt volum dag ut og inn, selv midt på dagen så skjønner jeg at naboer blir pisst!
    Spiller man moderat og høyt 1-2 ganger i uken så tar de fleste naboene godt med ro. Og du slipper å være borettsalget møte emne.
    Altså, det er av egen erfaring etter hard festing ei hel påske for noen år siden. Teksten jeg postet er forøvrig sakset fra retningslinjene.

Edit ; det samme gjelder forøvrig bygg/anleggsområder etc... f.o.m 06-23.00
    SELVSAGT er det mulig at andre regler gjelder i borettslag o.l

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg si det slik jeg har forstått det rett:
    Du festet og spilte høy volum, og alko i bildet og det som følger med den settingen i en HEL påske? Og du blir irritert over at naboene melder deg inn for politiet for å forstyrre fred og orden?
    SETTING 1:
    1. Det er en HEL påske med hard festing.
    2. Fulle folk som er høylytt og vræler
    3. Høy Volum lenge om gangen.
    4. Nevnte jeg at det er påske..?

SETTING 2:
    1. Familie som vil også feire påske
    2. Barn og unge som helst ikke bør se slik oppførsel av fulle folk og vræler

Jeg tror vel nesten som godt som alle her ser vel hvorfor de ringte politiet.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZombieBobie
    får få deg gamle naboer som har mistet hørselen. Naboen vår kan ikke høre lyder lavere enn en vanlig mannsstemme. *Det* er en fordel for meg!
    Hadde han/hun normal hørsel før du flyttet dit?
    :???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke politiets avgjørelse. Det var mellom meg og naboen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg si det slik jeg har forstått det rett:
    Du festet og spilte høy volum, og alko i bildet og det som følger med den settingen i en HEL påske? Og du blir irritert over at naboene melder deg inn for politiet for å forstyrre fred og orden?
    SETTING 1:
    1. Det er en HEL påske med hard festing.
    2. Fulle folk som er høylytt og vræler
    3. Høy Volum lenge om gangen.
    4. Nevnte jeg at det er påske..?

SETTING 2:
    1. Familie som vil også feire påske
    2. Barn og unge som helst ikke bør se slik oppførsel av fulle folk og vræler

Jeg tror vel nesten som godt som alle her ser vel hvorfor de ringte politiet.

Nei, jeg/vi ble langt fra irritabel, jeg forteller deg _min_ opplevelse og beskjeden vi fikk fra onkel-blålys. At folk ikke deler samme engasjement hva gjelder lydnivåer er fullt forståelig.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nei, jeg er ikke en slik nabo som klager. 8)
    Har heldigvis ikke det problemet. Spiller både høyt og moderat med sunn fornuft og med omhu.
    For dere som har slike naboer, enebolig eller boretslag så kan man gjøre akustiske tiltak. Gjort riktig så hjelper enormt.

Akustiske tiltak hjelper absolutt. På lang sikt vil jeg alikevel anbefale å flytte for seg selv i en eller annen form slik at man kan spille og "herje" så mye man vil til akkuratt hvilken tid. Gir en helt annen frihet!

Edit: Med flytte for seg selv mener jeg altså unngå blokkleilighet og denslags, men ha sine egne 4 vegger

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig!
    Alt innefor rimelighetens grenser/sunn fornuft!
    Man kan f.eks ikke spille så høyt man vil over lengere perioder selv om det er på dagtid..

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •